شهریور ماه 93 بود که رئیس جمهور روحانی در سخنرانی خود در مشهد اعلام کرد که ما از رکود عبور کرده ایم.اما از آن موقع تا اکنون که مهر 94 باشد نه تنها اثری از عبور دیده نمی شود،بلکه به نظر می رسد اوضاع بدتر هم شده است.مثلاً از نمودهای رکود در کشور را می توان در تعطیلی نگران کننده کارخانه ها دید.برخی از آمار حکایت از بیکار شدن 22 هزار کارگر شاغل در کارخانه های فارس طی پارسال و امسال دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 20 October 2015
شهریور ماه 93 بود که رئیس جمهور روحانی در سخنرانی خود در مشهد اعلام کرد که ما از رکود عبور کرده ایم.اما از آن موقع تا اکنون که مهر 94 باشد نه تنها اثری از عبور دیده نمی شود،بلکه به نظر می رسد اوضاع بدتر هم شده است.

به گزارش تابناک فارس:از اعلام عبور از رکود رئیس جمهور بیش از یک سال می گذرد و این در حالی است که در طول این 1 سال آثار رکود بیشتر نمایان شده و در بعضی موارد شاید بتوان گفت رکود بی سابقه است.

مثلاً شاید کسی رکود در بازار خودرو به این حد را یاد نداشته باشد.رکود در بازار مسکن و ساخت و ساز هم که دیگر مسأله ای عادی شده است.

و اما رکود چیست؟

رکود زمانی اتفاق می افتد که عرضه بر تقاضا پیشی بگیرد و در واقع برعکس تورم است.به زبان ساده رکود زمانی اتفاق می افتد که پول موجود در دست مردم کم باشد.

نمود عینی نبودن پول در دست مردم را می توان در بازار خودرو مشاهده کرد.شاید برخی گمان کنند که "کمپین نخریدن خودرو صفر" عامل رکود در این بازار باشد اما بیشتر از آن که این کمپین بخواهد اثر بگذارد جیب خالی مردم اثرگذار بوده است.

همه می دانیم که در ایران اینگونه وحدت ها برای گرفتن حق ضایع شده معنی ندارد و می دانیم اگر مردم پول داشتند با قیمت های بدتر از این ها هم خودرو صفر می خریدند.

22 هزار کارگر در فارس بیکار شده اند
از دیگر نمودهای رکود در کشور را می توان در تعطیلی نگران کننده کارخانه ها دید.برخی از آمار حکایت از بیکار شدن 22 هزار کارگر شاغل در کارخانه های فارس طی پارسال و امسال دارد.

اگر این آمار درست باشد یعنی نه تنها از رکود خارج نشده ایم بلکه اوضاع خراب تر هم شده است.شاید نامه محرمانه 4 وزیر به رئیس جمهور هم حکایت از همین وضع نگران کننده دارد.امیدواریم دولت هرچه سریع تر فکری به حال این وضعیت بکند.

به امید برچیده شدن دشواری ها(اگر خدا بخواهد)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار