مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: باید با اتخاذ تدابیر و وضع قوانین کیفری جدید جلو جرائمی همچون جعل اسناد دولتی و کلاهبرداری گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 21 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسین ذوالقدر، سه شنبه در کارگاه آموزشی مدیریت پیشگیری از جرایم و دعاوی مرتبط با اراضی در شیراز، برگزاری کارگاه های آموزشی را نوعی پیشگیری اجتماعی از وقوع جرائم دانست و افزود: به منظور پیشگیری غیرکیفری اجتماعی لازم است دستگاه های دولتی تلاش و فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: این دوره های آموزشی به طور مستمر و مداوم در حال برگزاری است و نتایج بسیار خوب و موثری نیز به دنبال داشته است.

او اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان حافظ حقوق بیت المال این است که راهکارها و تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم خطرپذیری در حوزه جرائم بیت المال را کاهش دهیم و حتی از بین ببریم.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس، ضمن بیان این مطلب که پیشگیری در دو حوزه کیفری و غیرکیفری وجود دارد افزود: پیشگیری کیفری در حوزه دستگاه قضایی و عدالت است و ارتباط چندانی به دستگاه های متولی و حافظ منافع دولت ندارد.

ذوالقدر گفت: پیشگیری غیر کیفری هم به دو دسته وضعی و اجتماعی تقسیم می شود و جزو وظایف دستگاههای دولتی است.

او افزود: در خصوص پیشگیری وضعی، مجموعه اداره کل راه و شهرسازی فارس اقداماتی چون گشت های دائمی حفاظت از اراضی، احداث کانال های حفاظتی، نصب تابلو، پلمپ بنگاه های غیرمجاز و شناسنامه دار کردن بیش از 30 هزار هکتار از اراضی در جهت کاهش فرصت ها و موقعیت های ارتکاب جرم انجام داده است.

وی اضافه کرد: بیشترین جرائمی که با آن روبرو هستیم تصرف اراضی عمومی و دولتی و تصرف، تخریب و ساخت و ساز غیرقانونی حریم راهها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار