مروری بر ناکامی های ورزش فارس در چند سال اخیر
به جرأت می توان گفت که تحقیر و شکست در ورزش فارس اکنون دیگر به مسأله ای کاملاٌ عادی و روتین تبدیل شده و اگر هر هفته و یا ماهی یک بار خبری از حقارت و ناکامی در ورزش فارس نشنویم بسیار متعجب می شویم!
کد خبر: ۱۱۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 22 October 2015
در حالی که شرایط برای حضور یک تیم شیرازی در سوپرلیگ بسکتبال کشور فراهم بود اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاد که این تیم نیامده منصرف شد.

به گزارش تابناک فارس:این اتفاق بهانه ای شد تا مروری داشته باشیم بر شاهکارهایی که در چند سال اخیر در ورزش فارس اتفاق افتاده است!!!

برق شیراز؛تیمی که محو شد...
همه شیرازی ها هشتمین دوره لیگ برتر را به تلخی یاد می کنند.لیگ برتر 88-87 آغاز دوره شوم برای تیم های فوتبال شیرازی بود.در آن لیگ،برق شیراز که در چند هفته ابتدایی در صدر جدول قرار داشت به ناگهان با آغاز سقوط آزاد آنقدر نتیجه نگرفت که حالا در لیگ دسته 3 است!
تیم 69 ساله برق که در زمان حضورش در لیگ برتر قدیمی ترین تیم لیگ بود اکنون در لیگ دسته 3 که تقریبا لیگ محلات است حضور دارد!

فجر سپاسی شیراز؛بی پول همیشگی
فجر سپاسی شیراز که معروف به کارخانه بازیکن سازی و همیشه کم خرج ترین تیم لیگ بود در فصل 93-92 به لیگ دسته یک سقوط کرد.
نحسی سیزدهمین دوره لیگ گریبان فجر را گرفت و به سقوط این تیم منتج شد.حالا فجر در لیگ یک با حقوق های بسیار ناچیز بازیکنانش باز هم کماکان از بی پولی رنج می برد و زمزمه هایی از انصراف از لیگ یک هم سر داده است.

خصوصی هایی که هیچگاه حمایت نشدند...

نابودی ورزش حرفه ای فارس فقط محدود به فوتبال نشد.طی سالیان اخیر تیم های مختلف در انواع رشته های ورزشی و با همت بخش خصوصی خود را به بالاترین سطوح لیگ های مربوط به رشته خود رساندند و آنجا که وقت حمایت مسئولان و متولیان ورزش فارس بود؛بی کفایتی ها موجب سقوط دومینویی آن تیم ها شد.

آ اس شیراز؛تیمی که دیگر وجود ندارد...
تیم بسکتبال آ اس شیراز که با حمایت بخش خصوصی خود را به سوپرلیگ بسکتیال کشور رساند بعد از 2 دوره حضور در بالاترین سطح بسکتبال کشور به دلایل مشکلات مالی منحل شد!

پارس مهر فارس؛بی پولی که کنار گذاشته شد...

تیم والیبال پارس مهر فارس که قرار بود امسال به عنوان نماینده فارس در لیگ برتر والیبال حضور داشته باشد به دلیل بی پولی،توسط فدراسین کنار گذاشته شد و یک تیم دیگر جایگزینش شد.

بهمن شیراز؛ترکمانچای دوم فوتبال فارس!
تیم خصوصی بهمن شیراز که با تلاش و زحمت و طی سلسله مراتب خود را به لیگ یک فوتبال کشور رسانده بود به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت توسط مسئولان به راحتی تقدیم به استانی دیگر شد(مازندران) تا بعد از واگذاری چند سال پیش تیم مرصاد شیراز به استان بوشهر دومین لکه ننگ برای ورزش استان بزرگ و پر جمعیت فارس باشد.

صدرای شیراز؛عرصه رکب اصفهان به فارس
تیم فوتسال صدرای شیراز که یکی از قدیمی ترین تیم های فوتسال کشور است 5 سال پیش در اقدامی دردآور امتیاز خود را به تیم گیتی پسند اصفهان فروخت و به یادها پیوست.
اما امسال صدرای شیراز که با در اختیار گرفتن تیم شاهد فارس در لیگ یک، دوباره در مسیر احیا قرار گرفت امسال در آستانه خرید امتیاز تیم لیگ برتری کاشی نیلوی اصفهان بود که اصفهانی ها مانع این اتفاق شدند تا درس غیرتی بدهند به متولیان ورزش فارس.

ارژن فارس؛تلاشی که قدرشناسی نشد
تیم فوتسال لبنیات ارژن شیراز،دیگر تیم خصوصی استان بود که با تلاش بخش خصوصی خود را به بالاترین سطح لیگ فوتسال رساند اما به دلیل مشکل همیشگی تیم های فارس(مشکل مالی) نتوانست دوام بیاورد و سقوط کرد.

این مرور دردآور بر کارنامه چند سال اخیر ورزش فارس نشانگر بی مسئولیتی متولیان ورزش در فارس است و معلوم نیست که بالاخره کی این وضعیت اسفناک پایان می یابد.

به امید برچیده شدن دشواری ها(اگر خدا بخواهد)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار