جک استراو؛وزیر خارجه سابق انگلستان و عضو کنونی پارلمان این کشور که چند روزیست در قالب سفری گردشگری وارد ایران شده همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی وارد مهد تمدن ایران زمین شد.اما ورود استراو به شیراز با واکنش هایی مواجه شد که در ادامه فرضیه های برخی جریان ها مبنی بر رفت و آمد های مشکوک خارجی ها به کشور است.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 25 October 2015
جک استراو؛وزیر خارجه سابق انگلستان و عضو کنونی پارلمان این کشور که چند روزیست در قالب سفری گردشگری وارد ایران شده همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی وارد مهد تمدن ایران زمین شد.

به گزارش تابناک فارس:اما ورود استراو به شیراز با واکنش هایی مواجه شد که در ادامه فرضیه های برخی جریان ها مبنی بر رفت و آمد های مشکوک خارجی ها به کشور است.

این نظریه می گوید این رفت و آمد های به ظاهر گردشگری و علمی و دانشگاهی پوششی برای اهداف اصلی خارجی هاست.اهدافی مانند آنالیز وضعیت کشور و بررسی راه های نفوذ و مثلاً مشاهده واکنش مردم ایران به برجام و خیلی چیزهای دیگر.

ورود استراو به شیراز با انواع و اقسام اعتراضات مواجه شد؛از سخنرانی و بیانیه تا تجمع مقابل محل استقرار استراو.

اعتراض امام جمعه
امام جمعه شیراز هم در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت:ما نمی توانیم ظلم ها و نقشه های شومی که انگلیس در 200 سال اخیر و آمریکا در 70 سال اخیر بر ایران روا داشتند را فراموش کنیم و سفر استراو را همان خطر نفوذی دانست که رهبر اشاره کرده بودند.آیت‌الله اسدالله ایمانی با اعتراض به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به شهر مقدس شیراز با عنوان گردشگری، اظهار داشت: چرا این فرد در تاسوعای حسینی گردشگری خود به شیراز را قرار داده و آیا مسئولان در این مورد پاسخی دارند؟

اعتراض بسیج دانشگاه شیراز
بسیجیان دانشگاه شیراز هم پس از نماز جمعه شیراز با در دست داشتن پلاکاردهایی فریاد مرگ بر انگلیس سر دادند و با تجمع مقابل محل استقرار استراو به حضور او اعتراض کردند.

اعتراض بسیج مرودشت
بسیج دانشجویی مرودشت در بیانیه ای خطاب به جک استراو با اشاره به ایام عزاداری در ایران گفت:خوشحال نیستیم که در روزهایی که مردم ایران سیاهپوشند شما روی خاک مهد تمدن ایران زمین تفریح کنید و قدم بزنید.
دانشجویان بسیجی مرودشت با یادآوری قراردادهای ننگینی که انگلیس بر کشورمان روا داشت و به انحراف کشاندن انقلاب مشروطه و جداسازی افغانستان و غارت نفت ایران و اشغال ایران در جنگ جهانی سفر استراو را مشکوک دانستند و با ابراز انزجار از مستکبران از مسئولان خواستند اجازه ورود عناصر استکبار را ندهند.

تکذیب اصلاح طلبان
در جریان سفر استراو به فارس خبری مبنی بر دیدار او با اصلاح طلبان فارس مطرح شد که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس با صدور اطلاعیه‌ای این دیدار را تکذیب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار