وکیل نامه
غالب محتوای این وکیل نامه، سخنان نمایندگان استان فارس در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس بود.سخنانی که خواندن آن اگرچه دردناک است اما تأمل برانگیز است.امید است مردم باغیرت فارس آستین بالا بزنند و حق ضایع شده خود را طلب کنند.البته این توقع از نمایندگان استان می رفت که در تمام طول 4 سال نمایندگیشان اینطور به آب و آتش بزنند تا هم دردی از استان مهجورشان دوا شود و هم شائبه تبلیغاتی بودن این سخنان با توجه به نزدیک بودن انتخابات پیش نیاید.
کد خبر: ۱۲۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 09 November 2015
غالب محتوای این وکیل نامه، سخنان نمایندگان استان فارس در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس بود.سخنانی که خواندن آن اگرچه دردناک است اما تأمل برانگیز است.امید است مردم باغیرت فارس آستین بالا بزنند و حق ضایع شده خود را طلب کنند.

به گزارش تابناک فارس: در دیدار نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان فارس سفره دل خود را باز کردند و از مظلومیت های استان گفتند.

البته این توقع از نمایندگان استان می رفت که در تمام طول 4 سال نمایندگیشان اینطور به آب و آتش بزنند تا هم دردی از استان مهجورشان دوا شود و هم شائبه تبلیغاتی بودن این سخنان با توجه به نزدیک بودن انتخابات پیش نیاید.

اوضاع فارس روز به روز بدتر می شود/آب  خلیج فارس زودتر به فارس بیاید

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: برخوردار دانستن این استان از سوی دولت‌های مختلف به ضرر آن تمام‌شده است.
محمدرضا رضائی در دیدار نمایندگان استان فارس با امام‌جمعه شیراز اظهار داشت: نگاه تمام دولت‌ها به استان فارس، نگاه به یک استان برخوردار بوده و به علت وجود این نگاه استان فارس همواره در بحث تخصیص اعتبارات با مشکل مواجه بوده است.
وی افزود: از سویی در شرایط فعلی ضرورت جایگزینی نیروهای توانمند و تقویت نیروهای کارآمد، احساس می‌شود.
نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تقویت ساختار مدیریتی در بخش اقتصادی می‌توان زمینه تغییر در وضعیت اقتصادی استان را بسترسازی کرد.
رضایی خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات باید متناسب با نیازها، وسعت، جمعیت و دیگر شاخص‌ها باشد چنانکه در موضوع خشکسالی 10 سال گذشته برآوردها نشان‌دهنده وارد شدن بیشترین خسارت‌ها به فارس بوده اما در بحث پیش‌بینی و تخصیص اعتبارات در این موضوع، در مقایسه با سایر استان‌ها روند مطلوب نیست.
وی تصریح کرد: امروز فارس در بیکاری رتبه نخست کشور را دارد و به‌واسطه آنکه حدود یک‌سوم اشتغال در این استان در زمینه کشاورزی است، بروز خشکسالی موجب تشدید شده است.
رضایی بیان کرد: پروژه‌های زیربنایی خوبی در استان فارس آغاز شد اما همه ناقص است و برخی نیز متوقف‌شده و برخی هم با کندی پیش می‌رود که اگر این پروژه‌ها تکمیل و فعال می‌شد، جای امیدواری وجود دارد و اگر این اتفاق محقق نشود، روز به روز شرایط سخت‌تر می‌شود.
این نماینده مجلس سپس ابراز داشت: موضوع انتقال آب خلیج‌فارس به این استان یک مبحث جدی است و باید در زمره اولویت‌های ملی و حاکمیتی قرار گیرد چراکه امروز در موضوع آب شرب در بسیاری از نقاط این فارس با مشکلاتی مواجه هستیم.

4 دانگ از 6 دانگ قدرت کشور در اختیار شمالی هاست/بانک ها فارس را بیچاره کرده اند

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کمک های خیرین در استان فارس نباید جایگزین اعتبارات دولتی شود.
جعفر قادری در دیدار مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خیرین دلیل ندارد که پول خود را در مکانهایی که دولت فعالیت می کند هزینه کنند که این حرکت متاسفانه در استان فارس انجام می شود و کمک های خیرین جایگزین اعتبارت دولتی شده است.
وی تصریح کرد: در زمینه خیرین تامین سلامت و سایر حوزه‌ها بسیار فعال هستیم اما به دلیل نبود یک ساختار کلی برای هدایت این امور، شاهد سرمایه‌گذاری در اموری هستیم که دولت باید در آنها سرمایه‌گذاری کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از تمامی ظرفیت های قانونی برای توسعه استان فارس استفاده کنیم که یکی از آنها اتصال به دریا است اما مسئولان دولتی به این مهم توجه ویژه ندارند و در حد یک مطالبه ساده به آن نگاه می کنند.
قادری تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید این حرکت در تمامی بخش ها با همدلی دیده شود که متاسفانه چنین خواسته ای وجود ندارد.
وی افزود: در بحث توزیع منابع مالی با توجه به تعریف شاخص‌هایی نظیر آب‌های مرزی، حوزه‌های مشترک گاز، نفت و سرمایه‌گذاری‌های معدنی، طی سال‌های آینده شاهد رشد سریع بسیاری از استان‌ها خواهیم بود در حالیکه فارس از این گردونه عقب خواهد ماند.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت برخی دیگر از استانهای کشور نیز گفت:آذربایجان شرقی به دلیل ناامنی‌های ترکیه در بحث جذب سرمایه‌گذاران خارجی تلاش مضاعفی می‌کند و خراسان در حوزه گردشگری فعالیت دارد و عملا چهار دانگ ازشش دانگ سه قوه در اختیار مازندران و استان‌های شمالی است، در این میان وضعیت ما بسیار بغرنج است.
وی سیستم بانکی را از دیگر دلایل مشکلات دانست و گفت: یک سوم منابع در سال گذشته از فارس خارج شده که این مهم نیز جای نگرانی دارد.

چرا فارس به دریا وصل نمی شود؟/دولت پیگیر مشکلات فارس نیست
حسین ذوالانوار ظهر شنبه در دیدار مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: حاکمیت امور سیاسی بر تمامی مباحث جای نگرانی دارد که متاسفانه در این استان تمامی کارها سیاسی شده است.
وی تصریح کرد: تغییر حدود ۲۵ فرماندار و بخشدار در مدت اندک به معنی وجود یک نگاه سیاسی و فرارسیدن انتخابات است وگرنه دلیلی ندارد این تغییرات در یک دولت و در زمان اندک ایجاد شود.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز وضعیت اقتصادی استان مناسب نیست و متاسفانه همچنان هم کسی توجه ندارد، وضعیت اشتغال بدتر از گذشته شده و حتی تخصیص اعتبار به دریاچه های خشک شده فارس نیز به فراموشی سپرده شده است.
ذوالانوار ادامه داد: دولت ۱۱۰۰ میلیارد تومان به دریاچه ارومیه اختصاص داده اما برای دریاچه های خشک شده استان فارس هیچ رقمی تخصیص نیافته است.
وی تصریح کرد: پرداخت هزینه های سفر هیئت دولت به استان فارس انجام نشده و امروز گروه های مختلفی از جمله رانندگان و مجموعه های خدمات رسان در طول سفر از دولت طلبکار هستند که هر روز به نمایندگان مراجعه می کنند.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این استان توانایی ساخت بالگرد وجود دارد اما دولت توجهی به این ظرفیت ندارد و از طرفی قرار بود که ۱۴ دکل در این استان ساخته شود که تا این لحظه اجازه ساخت حتی یک دکل به صنایع فجر داده نشده اما در مقابل دکل هایی را از چین اجازه می کنند.
ذوالانوار تاکید کرد: در بحث اتصال فارس به دریا چه مشکلی وجود دارد که دولت و مسئولان دولتی فارس این مهم را برای مردم پیگیری نمی کنند.

اتاق توسعه فارس تشکیل شود
ضرغام صادقی ظهر شنبه در دیدار مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی فقیه در استان، گفت: فضای سیاسی استان فارس در مقایسه با دیگر استانهای کشور بیشتر است به همین دلیل ضربه می خوریم.
وی تصریح کرد: اگر توجه به مباحث غیر سیاسی کمتر شود و به مشکلات اجتماعی و فرهنگی رسیدگی کنیم به طور حتم شاهد موفقیت و توسعه فارس خواهیم بود.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راه های رسیدن به همدلی و توسعه استان راه اندازی اتاق توسعه فارس است که به طور حتم باعث موفقیت در عرصه های مختلف می شود.
صادقی تصریح کرد: یکی از محوری ترین کارها در سال ۹۴ برگزاری جلسات مختلف با مسئولان دولتی بود که نتیجه آن افزایش ۱۶ درصدی اعتبارات سال آینده در مقایسه با سال ۹۴ است که متاسفانه هیچکس در این زمینه از تلاش نمایندگان سخن نمی گوید.
وی افزود: متاسفانه برخی از مدیران کل استان فارس به جای اینکه به فکر توسعه و افزایش فعالیت های خود باشند پنهان شده اند تا جوابی برای کم کاری خود ندهند در حالیکه مردم به خوبی نگاه به عملکرد می کنند.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که باید بیش از گذشته مد نظر مسئولان فارس قرار گیرد تلاش بیش از گذشته استاندار و مدیران کل استان است زیرا تنها راه رسیدن به موفقیت این خواهد بود.
صادقی یادآور شد: دولت باید از توان نمایندگان برای تسهیل کردن مسیر فعالیت استفاده کند.

تخصیص اعتبار به فارس عادلانه نیست
محمدحسن دوگانی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان فارس با آیت‌الله ایمانی در شیراز گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی معاون دکتر نوبخت، در خصوص عملکرد ماده‌های 10 و 12 سازمان بحران کشور، شاهد تخصیص‌های اندک به استان فارس نسبت به سایر استان‌ها هستیم.
وی با بیان این‌که در این آمار، استان فارس تنها 25 درصد تخصیص را داشته است، میزان تخصیص به استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، سیستان و بلوچستان و کرمان را بسیار بیشتر از فارس بوده است، گفت: سهم پرداختی استان فارس از کل تخصیص‌ها از محل اعتبارات خشکسالی و بحران 1.8 درصد است حال آن‌که سایر استان‌ها بیش از 3.5 و بعضا تا 7.3 درصد نیز تخصیص داشته‌اند.
دوگانی با اشاره به سهم اعتبارات خشکسالی و بحران مصوب در سفرهای استانی هیئت دولت، سهم استان فارس را 19 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: سهم استان گلستان 134 میلیارد، بوشهر 100 میلیارد، خراسان رضوی 72 میلیارد، چهارمحال و بختیاری 75 میلیارد بوده و تمام این سهم در سال‌های 93 و 94 تخصیص داده شده است حال آن‌که در مورد فارس، عدد مصوب هنوز در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.
نماینده مردم فسا در مجلس با بیان این‌که باید فکری به‌حال سهم فارس در بودجه کشور کرد، گفت: 2 هفته قبل سرمایه‌گذاری دعوت شده و مدیران استان به‌راحتی به او گفته‌اند از استان برو! سهم فارس در سرمایه‌گذاری چقدر است؟
وی خاطرنشان کرد: در بودجه‌های سال‌های 92، 93 و 94، بالغ بر 80 درصد از اعتبارات ملی بوده و با توجه به این‌که طرح‌های استان جوان است و اکثرا در دولت نهم شکل گرفته بود، شاهد کاهش 33 درصدی اعتبارات در سال 93 به نسبت 92 بودیم، در سال 94 با تلاش‌های انجام شده رشد 37 درصدی را در اعتبارات شاهد بودیم اما اگر جمع جبری انجام دهیم،‌ سرجمع اعتبارات 7 یا 8 درصد رشد داشته است.
دوگانی با اشاره به فرصت یکی دو هفته‌ای تا نهایی شدن طرح بودجه هیئت دولت، خواستار همراهی همه مسئولان برای افزایش سهم فارس از بودجه‌ شد.

برخی رسانه های استان فارس در ماجرای 88 به کشور ضربه زدند
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اسلامی در ایام فتنه سال ۸۸ از بابت نفوذ بیگانگان در رسانه‌های داخلی و حتی برخی رسانه‌های استان فارس، ضربه‌های جدی متحمل شده است.
حسین ذوالانوار با اشاره به دستگیری برخی عوامل رسانه‌ای دشمن توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار داشت: در دوران پس از تصویب و آغاز اجرای برجام، فضایی در کشور پدیدار شده که دشمن برای ضربه زدن به ارکان و پایه‌های نظام اسلامی، بیش از هر زمان دیگر به فکر نفوذ افتاده و این مسئله باید از سوی نهادهای نظارتی، خواص جامعه و رسانه‌ها بیش از پیش مورد رصد و نظارت قرار گیرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از موارد و مصادیق نفوذ، اعطای بورسیه‌های بی‌حساب‌وکتاب و البته هدفمند از سوی برخی کشورهای خارجی به دانشجویان ایرانی برای تحصیل در برخی مراکز آموزشی خاص در کشورهای غربی است.
ذوالانوار همچنین گفت: ما مخالف علم‌آموزی نیستیم و باید افتخار کنیم که جوانان کشور ما در بسیاری از رشته‌های علمی نام کشور ما را در جهان پرآوازه کرده‌اند اما اگر قرار باشد صدها تن از دانشجویان نخبه ایرانی، در این ایام به ناگاه با بورسیه تحصیلی در برخی مراکز آموزشی خاص مواجه شوند، مراکز نظارتی در کشور باید به فکر فرو روند که چه شده پس از یک دهه برخی کشورهای غربی به فکر جذب دانشجویان ایرانی افتاده‌اند؟
این نماینده مجلس در ادامه بابیان اینکه اغلب رشته‌هایی که در این اوآخر برای اخذ بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی پیشنهاد شده، در حوزه علوم انسانی و مدیریت قرار دارد افزود: هدف کشورهای غربی این است که پس از نزدیک یک دهه و با آغاز موج بازگشت دانشجویان ایرانی به کشور و حضور آن‌ها در مسئولیت‌های مختلف، کشور ما با مسئولان، مدیران و اساتیدی مواجه باشد که بدون آنکه حتی بخواهند در راستای ترویج مدیریت سکولار و علوم انسانی غرب که همان سیاست اصلی و هدف دیرینه غربی‌ها در کشور است گام بردارند و این، خطرناک‌ترین شیوه نفوذ و استحاله است که همان‌گونه که اشاره شد هم‌اکنون علایم آن در دوران پسابرجام دیده می‌شود.
این نماینده مجلس افزود: از دیگر موارد مهم نفوذ دشمن، نفوذ و حضور غیرمستقیم در برخی رسانه‌های داخلی باهدف هدایت اخبار خروجی و تحلیل‌های تولیدی آن‌ها و در نهایت تأثیرگذاری بیشتر بر روی افکار عمومی داخل کشور است.
وی با اشاره به سابقه نفوذ بیگانگان در فضای رسانه‌ای گفت: نظام اسلامی در ایام فتنه سال 88 از بابت نفوذ بیگانگان در رسانه‌های داخلی و حتی برخی رسانه‌های استان فارس، ضربه‌های جدی متحمل شده است و بی‌شک اگر نفوذ و برنامه‌ریزی بیگانگان نبود فتنه‌هایی نظیر فتنه 88 با هزینه بسیار کمتری حل‌وفصل می‌شد.
نماینده مردم شیراز در پایان سخنان خود با یادآور شدن لزوم عدم تکرار اشتباهات گذشته خاطرنشان کرد: باید از گذشته درس عبرت بگیریم و حال که نشانه‌های نفوذ و طراحی دشمن برای ضربه زدن به ارکان انقلاب آشکار شده است، نسبت به آن مراقبت لحظه‌به‌لحظه و مستمر داشته باشیم.

پیشنهادی برای صنعت خودروسازی
جعفر قادری نماینده مردم شیراز و رئیس کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار خودرو در کشور اظهار داشت: هرچند دولت با اختصاص وام خرید خودرو به کمک این صنعت آمده و با این اقدام موجودی انبار این واحدها را کاهش می‌دهد، ولی هنوز در این بازار نا به‌سامانی‌های زیادی وجود دارد که باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.
وی ادامه داد: اگرچه دولت با تعرفه 45 درصدی بر مبنای ارز آزاد حقوق گمرکی و سود بازرگانی خودرو را محاسبه می‌کند ولی با ایجاد محدودیت در تعهدات واردکنندگان عملا برای تعداد محدودی وارد کننده رانت ایجاد کرده و این واردکنندگان با تبدیل بازار خودرو به یک بازار انحصار چندقطبی فروش قیمت خودروی وارداتی را به بیش از 1.45 برابر قیمت خرید در خارج افزایش داده‌اند. چراکه تفاوت قیمت خودرو خارجی در بازار داخلی با قیمت آن در بازارهای خارجی صرفا برابر با حقوق گمرکی و سود بازرگانی نیست و این تفاوت سود با آورده‌ای است که دولت برای تعداد محدود وارد کننده ایجاد کرده است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: با اقدامات متفرقه‌ای که در داخل کشور انجام و در هر شهر و روستایی یک واحد مونتاژ خودرو ایجاد شده است، نمی‌توان در رقابت با غول‌های خودروساز خارجی رقابت کرد. لازمه رقابت در این صنعت، تولید انبوه و اتکا بر یافته‌های علمی و فنی است. واحدهای کوچک مقیاس خودرویی توانی برای هزینه در تحقیق و توسعه ندارند و ناچار به مونتاژ خودروهای خودروسازان خارجی خواهند بود. بنابراین ضرورت دارد تا دولت در جهت ادغام واحدهای خودروساز داخلی و شکل‌گیری خودروسازهای بزرگ و پرتیراژ اقدام کند.
" اختصاص درصدی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی حاصل از واردات خودرو به تحقیق و توسعه، امکان استفاده از آخرین یافته‌های فنی و تخصصی و تولید دانش در صنعت خودرو را فراهم می‌کند. اگر بخواهیم در صنعت خودرو دنیا سهمی داشته باشیم، باید تولیدکننده دانش فنی باشیم چراکه واردات دانش فنی و مونتاژ چیزی نصیب ما نخواهد کرد".
قادری گفت: حمایت از صنعت خودروسازی مهمتر از حمایت از خودروسازان است. دولت باید از صنعت قطعه‌سازی که می‌تواند بخشی از تولیدات خود را در بازارهای جهانی به فروش رسانده و قطعه مورد نیاز خودروهای مختلف را تولید کرده، حمایت کند. محدودکردن فعالیت دولت به چند خودروساز داخلی و سواستفاده این خودروسازان از حمایت‌های دولتی و استفاده از قطعات وارداتی و مونتاژ این قطعات نمی‌تواند سهم ما را در صنعت خودروسازی دنیا افزایش دهد.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که موجودی انبار واحدهای خودروسازی شدیدا افزایش یافته، بهترین فرصت برای نوسازی ناوگان خودرویی است، تاکید کرد: جا دارد دولت منابع مالی لازم برای خرید خودروهای اقساطی را تامین و به تسریع در روند نوسازی این ناوگان کمک کند، چرا که مبالغ مورد نیاز دولت نیز از محل وضع عوارض بر خودروهای لوکس، پرمصرف و با عمر بالا و نیز صرفه‌جویی در سوخت خودروهای اقساطی قابل تامین است.

عملیات نظامی در کشورهای منطقه در صورت حل نشدن بحران سوریه
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امکان دارد اگر بحران سوریه حل نشود، معادلات نظامی به برخی از کشورهای منطقه هم سرایت کند.
نوذر شفیعی در خصوص ورود ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه به منطقه برای مبارزه با داعش، اظهار داشت: متاسفانه منطقه خلیج فارس و خاورمیانه به عرصه نمایش قدرت برای کشورهای مختلف تبدیل شده است.
نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و اخیرا فرانسه به عرصه نظامی منطقه خاورمیانه پا گذاشته‌اند، بیان کرد: این موضوع نشان می‌‌دهد منطقه ملتهب است و امکان ایجاد تحولاتی در منطقه وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از برنامه‌هایی که قرار است در پشت پرده اتفاق بدهد برای بسیاری از سیاستمداران و دیپلمات‌ها نیز مبهم است.
شفیعی با بیان اینکه تحرکات نظامی اخیر نشان از این دارد که منطقه وضعیت همراه با آرامشی ندارد، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از موضوع نا آرامی منطقه تحت تاثیر سیاست‌های بین‌المللی بعضی از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا است.
وی افزود: ‌برخی دیگر از نا آرامی‌های منطقه مربوط به سیاست‌های کشورهای این حوزه مانند عربستان سعودی است. عملا بنظر می‌رسد این اقدامات به جهت به رخ کشیدن توانمدی‌های نظامی به منظور ایجاد پشتوانه برای دیپلماسی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر سوریه کانون اصلی این مسائل است و امکان دارد اگر بحران سوریه حل نشود، معادلات نظامی به برخی از کشورهای منطقه هم سرایت کند و اثر بگذارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
مسول محترم استان فارس بهتراست به مشکلات داخلی استان فارس بپردازی دست از دریای خلیج فارس برداد . هرمزگان جداشدنی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
فراموش نکن که هرمزگان جزئی از فارس بوده و حالا برای پس گرفتن 5 تا روستا دارین انقد سر و صدا میکنین.استان فارس باید به خلیج فارس متصل بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار