کارگردان سریال «شهر من شیراز» گفت: موضوع این سریال دقیقا متناسب با حال و هوای نوروز است، اما نمی‌دانم به چه دلیلی با پخش سریال در ایام نوروز موافقت نشده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ 10 March 2015

«محمد بنایی» تهیه کننده و کارگردان سریال «شهر من شیراز» گفت: طرحی که ما از آن در این سریال استفاده کردیم، در اصل مربوط به حفاظت از زمین در برابر ناهنجاری‌ها است.در این اجلاس به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای مقابله با پیامدهای ناشی از سوراخ شدن لایه ازن و... این است که مردم خود در تشکل‌های مردمی‌شان و در محله‌ها بهداشت را رعایت کنند تا ازا ین واقعه بزرگ جلوگیری شود.

وی ادامه داد: موضوع اصلی «شهر من شیراز» درباره طرح (cbos) است که در اجلاس بین المللی زمین که به صورت هر ساله در کشورهای جهان برگزار می‌شود، وجود دارد.موضوع این سریال دقیقا متناسب با حال و هوای نوروز است، اما نمی‌دانم به چه دلیلی سازمان با پخش سریال در ایام نوروز موافقت نکرده است.

بنایی با اشاره به تم کلی اثر بیان کرد: اتفاقا «شهر من شیراز» در قسمت‌های ابتدایی بسیار جدی شروع می‌شود و بعد در ادامه کمدی می‌شود، یعنی می‌خواهم بگویم در ایام فاطمیه کاملا متناسب با این حال و هوا است.

این تهیه کننده ادامه داد: لوکیشن‌های مختلفی در تهران و شیراز داشتیم که اگر بخواهم به طور دقیق نام ببرم باید بگویم چیزی حدود پنجاه لوکیشن در هر کدام از این دو شهر در اختیارمان قرار گرفتند.

وی درباره لهجه بازیگران در این سریال گفت: برخی از بازیگران بومی دارای لهجه هستند و بازیگران اصلی هیچ کدام لهجه ندارند. شاید یکی از دلایلش هم حساسیت شورای شهر شیراز بود که اصرار داشتند بازیگران ما لهجه نداشته باشند. بر همین اساس ما هم لهجه شیرازی را در این کار زیاد استفاده نکردیم.

بنایی ضمن تاکید بر حضور بازیگران به نام در این اثر افزود: علاوه بر بازیگران اصلی و بومی که در این سریال نقش آفرینی می‌کنند، از حضور یک بازیگر ایتالیایی به نام کلارا کارمونا نیز استفاده کردیم، آن هم به این دلیل بود که به خاطر اهمیت نقش شان در قصه اثر، نمی‌توانستیم فرد دیگری را جایگزین ایشان کنیم.

سایر عوامل تولید عبارتند از: تهیه کننده و کاگردان: محمد بنایی،نویسنده: علی اکبر محلوجیان،مجری طرح و مدیر تولید: ونداد بنایی،صدابردار:بابک نیازی،مدیر تصویربرداری:هوشنگ بنایی،طراح گریم: حسن پهلوان زاده،طراح لباس و جانشین تولید: سمیه سنقری،مدیر تدارکات: داود پارسا،تدوین:محمدجواد رجب زاده و ...

زیبا بروفه در نقش نرگس، مهدی امینی‌خواه در نقش محسن، پرستو صالحی در نقش عفت، حسن جوهرچی در نقش علایی، روشنک عجمیان در نقش بهاره، رامیتن خداپناهی در نقش خسرو، حدیث فولادوند در نقش گلاره، فلامک جنیدی در نقش سمیرا، رامین ناصر نصیر در نقش عباس، زهرا سعیدی در نقش طلعت در این مجموعه تلویزیونی بهازی می‌کنند.

این سریال در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تولید شده است.

برچسب ها: سریال نوروزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار