یک عضو شورای شهر مشهد افشا کرد:
«جواد ستاری» گفت: متأسفانه میان حقوق برخی مدیران و کارمندان شهرداری اختلاف حقوقی 8 برابری وجود دارد و برخی مدیران برخلاف ضوابط موجود حقوق دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 18 November 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، یک عضو شورای اسلامی مشهد در حاشیه جلسه  شورای شهر نیز ، با بیان اینکه حقوق شهردار مشهد طبق گزارشی که به شورای شهر ارائه شده، بین 13 تا 14 میلیون تومان است، گفت: به دنبال این هستیم که حقوق های خلاف ضابطه برخی مدیران شهرداری را قطع کنیم.
وی افزود: دو سال است که درباره حقوق مدیران شهرداری اطلاع رسانی درستی نشده است، برخی کارمندان شهرداری بین یک و نیم تا دو میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، اما برخی مدیران شهرداری 8 برابر این رقم حقوق می گیرند.
ستاری همچنین در نطق پیش از دستور خود، با مخاطب قرار دادن اعضای شورا اظهار کرد: یادمان هست که در زمان انتخابات چه شعارهای مردم پسند و خوبی می دادیم و معتقد بودیم مسئولان باید در خانه های شیشه ای زندگی کنند، شفافیت مالی داشته باشند، البته این بیماری فراموشی مختص ما نیست و دولت و وکلای مجلس  نیز به نوعی به همین فراموشی مبتلا هستند.
وی افزود: متأسفانه بیش از دو سال است که در جلسات متعدد گزارش های متناقض درباره حقوق مدیران شهرداری ارائه شده است تا اینکه به تازگی حسابرسی شورا گزارشی تهیه کرد اما سوال من این است که اگر حقوق های پرداختی قانونمند و طبق ضابطه بوده است چرا به مردم اعلام نمی کنیم و اگر ناحق است چرا این حقوق پرداخت می شود؟
وی با انتقاد از برخی توجیه ها برای پرداخت حقوق بالاتر به برخی مدیران شهرداری گفت: اعلام می شود چون گردش مالی فلان قسمت زیاد است باید حقوق بیشتری بدهیم تا فرد از نظر مالی اشباع شود و به تحصیل مال از راه های غیر قانونی نپردازد، اما باید توجه داشته باشیم اگر انسان به حرص و شهوت مبتلا شود، با هیچ چیز قابل اشباع نیست.
این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: در واقع اگر این توجیه را بپذیریم پس کارمندانی که حقوق کمتری می‌گیرند مجاز می شوند خدا نکرده رشوه خواری کنند، پس نتیجه می گیریم که نمی‌توانیم با باج دادن به افراد، آن ها را پاک نگه داریم بلکه با نظارت دقیق و برخورد بدون تبعیض و از همه مهم تر شفافیت مالی می توان جلوی فساد مالی را گرفت.
وی افزود: توجیه دیگر طرفداران مخفی ماندن مسائل مالی این است که می‌گویند مگر نهادهای دیگر حقوق مدیرانشان را اعلام می کنند که ما اعلام کنیم، اما در پاسخ باید گفت اگر دیگران اشتباه و تخلف می کنند، آیا آن اشتباه مجوزی برای خطای ما می شود؟
نایب رئیس  کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه شهرداری هزینه های خود را به صورت مستقیم از مردم می گیرد، گفت: مردم به نوعی کارفرمای اصلی هستند، آیا نباید شفافیت مالی وجود داشته باشد تا شهروند اعتمادش بیشتر شود؟
به گفته ستاری اختلاف زیاد حقوق آسیب جدی دیگری نیز دارد که انگیزه  افراد کارشناس و خبره را کم می کند چون هر قدر در کار خود تلاش کنند بازفاصله با مافوقشان زیاد و دست نیافتنی است.
وی در نطق پیش از دستور خود از سفر کاری برخی مدیران شهرداری با هزینه شخصی تقدیر کرد و گفت: برخی کارهای خوبی که شورا و شهرداری انجام داد ه اند، وظیفه این دو نهاد نبوده، اما با توجه به بدهی هایی که شهرداری دارد، آیا بهتر نیست اول وظایفی را که قانون بر عهده ما گذاشته، انجام بدهیم؟
وی با بیان اینکه مردم از بسیاری تبعیض ها رنج می برند، تصریح کرد: مثلا شهرداری لوایحی را برای جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی به شورا ارائه می کند و پس از تأیید شورا همه تابلوهای تبلیغاتی به جز چند تابلو که مربوط به نهادها و افراد با قدرت و نفوذ است جمع آوری می شود و این رویه باعث از بین رفتن اعتماد عمومی می شود.عضو شورای چهارم همچنین خواستار مبارزه جدی با کوه خواری، تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از سلیقه ای عمل کردن مدیران در شهرداری مشهد شد.

شهردار :مبلغی خلاف قانون به کسی پرداخت نشده است
«سید صولت مرتضوی» شهردار مشهد در پایان جلسه علنی روز گذشته درباره اظهارات ستاری،در پاسخی کوتاه به خبرنگار ما گفت: هیچ چیز خلاف قانون به کسی پرداخت نشده و همه چیز مطابق قانون بوده است. وی در پاسخ به این که از نظر اعضای شورای شهر این عملکرد شفاف نبوده، نیز اظهار کرد: این را باید از خودشان بپرسید.
یکی دیگر از مصوبات بحث بر انگیز روز گذشته تصویب لایحه تعیین مبالغ پرداختی به کارکنان شهرداری متناسب با قانون مدیریت خدمات کشوری بود. در این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا به منظور بهبود عملکرد، ایجاد انگیزه کاری و ارتقای  سطح معیشت و رفاه کارکنان شهرداری، تا زمان تصویب آیین نامه اداری و استخدامی شهرداری ها، تفاوت پرداختی  کارکنان دارای سابقه استخدامی با شهرداری (رسمی، پیمانی، مستخدم موقت و انجام کار معین) را بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین و از تاریخ اول مهر ماه سال جاری مبالغ را به صورت غیرحکمی به افراد مشمول پرداخت کند.همچنین یکی از اعضای شورا پیشنهاد کرد این افزایش حقوق شامل مدیران شهرداری نباشد و تنها شامل کارمندان باشد اما اعضای شورا با این پیشنهاد مخالفت کردند.
همچنین«محمدرضا دیمه کار» با انتقاد از عدم تصویب این مصوبه، آن را در راستای برقراری عدالت توصیف کرد و گفت: وقتی این تفاوت حقوق میان مدیران و کارمندان شهرداری همچنان وجود داشته باشد، نتیجه چیزی جز
ناامیدی کارمندان نخواهد بود، چرا باید تفاوت حقوق مدیران شهرداری در مقایسه با دوره قبل دو برابر افزایش داشته باشد.«محمد سهیلی» در پاسخ به این انتقاد بیان کرد: طبق روال حقوق مدیران از دو سال قبل تا به حال باید 1.76 برابر افزایش داشته باشد و با بررسی های انجام گرفته، فقط یک نفر از مدیران افزایش حقوق دو برابری داشته است.«علی اصغر لطفی» نیز با دفاع از پیشنهاد یاد شده، گفت امروز تفاوت میان حقوق مدیران و کارمندان شهرداری از عدالت به دور است.

انتظاری هروی: حقوق کارکنان شهرداری را نباید رسانه‌ای کنیم/ اگر به مدیران بگوییم بیشتر از پنج میلیون تومان حقوق نمی‌دهیم، همه می‌روند

محسن انتظاری هروی ظهر امروز در حاشیه هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورا برگزار شد، در ارتباط با حقوق و مزایای مدیران شهری مشهد اظهار کرد: به نظر من نباید حقوق کارکنان شهرداری مشهد را رسانه‌ای کنیم زیرا این موضوع سبب نارضایتی و اعتراض از سوی مردم می‌شود.
به گزارش فارس، وی افزود: پرداخت کارکنان شهرداری مشهد منطبق بر قانون بوده و در ارتباط با کارانه نیز حد و اختیارات آن در اختیار شهرداری است و احتمال دارد در این بخش یکسان‌سازی پرداخت‌ها انجام‌ نشده و کارانه‌ها متفاوت پرداخت‌ شده باشد.
انتظاری هروی بیان کرد: تمام دریافتی‌های سال 1393 مدیران و معاونان شهرداری مشهد از طریق مدیریت حسابرسی شورا، بررسی و به شورا گزارش شد و از طرفی نیز یک گزارش توسط شهرداری تهیه و به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه شد که هر دو گزارش باهم انطباق داشت.به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر به مدیران شهری بگوییم بیشتر از پنج میلیون تومان در ماه حقوق نمی‌دهیم هیچکسی در جایگاه خود نمی‌ماند و همه می‌روند، هر چند که تا کنون هم این کار کردن آنان جهادی بوده است. البته ما معتقدیم باید در پرداخت حقوق و کارانه‌ها این فاصله‌ها میان کارکنان و مدیران شهرداری زیاد نباشد.
انتظاری هروی خاطرنشان کرد: این فعالیت افراد و مدیران شهری در آخر به نفع و سود خود شهرداری و در نهایت شهر است، اعضای شورایی که این حرف‌ها را می‌زنند و از دریافتی‌های مدیران شهری انتقاد می‌کنند معمولا فعالیت اجرایی نکرده‌اند. هرچند روال پرداختی‌ها از قبل اینطور بوده و ما نمی‌توانیم به یکباره این را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه برای بررسی دریافتی‌های مدیران شهری از دو طریق وارد عمل شدیم، اضافه کرد: از مدیریت حسابرسی شورا و همچنین معاون اداری و مالی شهرداری گزارشاتی را در خصوص دریافتی‌های مدیران، معاونان و مشاوران شهرداری دریافت کردیم که هر دو داده‌ها کاملا بر هم منطبق بودند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در بودجه سال 93 مصوبه‌ای مبنی بر اینکه مدیران سازمان‌ها نباید در سال بیش از 60 میلیون تومان دریافتی داشته باشند، تصویب کردیم که این بدون نظام کارانه‌ها بود و بعد از آن نیز نظام کارانه‌ها به صحن علنی شورا آمد و برای آن نیز مصوبات مشخصی داشتیم.
وی اضافه کرد: در بررسی حقوق مدیران شهری تنها یک نفر از آنان بود که دریافتی او نسبت به دریافتی‌های شهرداری سابق دو برابر شده بود.
انتظاری هروی گفت: بیشتر این استنباط‌ها در خصوص حقوق مدیران شهری به این دلیل است که بخشی از دریافتی‌ها و کارانه‌ها برعهده خود شهردار و خود مدیران است که باعث استنباط برخی از اعضای شورا شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
انقلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
در زمانی که پژمان شهردار مشهد بود عده ای با پوشش قراردادن امام و شهدا و با اسامی مختلف همچون جریان مطالبه و ... هر روز علیه شهرداری و شهردار مشهد مبادرت به توزیع شب نامه و حضور اعتراضی در جلسات شورا می کردند........
امروز که این افراد خود منتقد و به اصطلاح مطالبه ای کرسی های مدیریت شهرداری را فتح کرده اند دیگر هیچ مطالبه و انتقادی ندارد....
چرا باید برخی از مدیران شهرداری که معلوم نیست سوابق این افراد چیست بین 7 تا 15 میلیون تومان حقوق بگیرند و معاونین، مشاورین و مدیر حوزه ریاست شهردار حقوق های نجومی که بین 20 تا 30 میلیون تومان می باشد، دریافت نمایند.
این شورا و شهرداری که دیگر تحت هدایت پژمان نیست چرا به نام انقلاب این اقدامات غیر قانونی را انجام می دهید؟
چرا جریان مطابه و مدعیان دیروز دیگر امروز منتقد و اهل مطالبه نیستند؟ چرا معاونی که از تهران آمده است باید 30 میلیون حقوق بگیرد در حالی که جریان مطالبه سکوت کرده است؟
روزنامه شهرآرا که امروز در دستان جریان مطالبه است چرا سکوت کرده؟ مگر همین افرادی که در قسمت های مختلف شهرآرا مشغول به خدمت؟؟؟؟؟؟؟ هستند و در زمان شهردار سابق به صورت روزانه علیه پژمان شب نامه توزیع می کردند امروز دیگر هیچ مطالبه و انتقادی ندارند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
لیست جبهه پایداری که امروز در شورای شهر مشهد حضور دارند با مدریت سرویها تنظیم شده است و امروز نیز باید شخص محمد کمال سرویها پاسخگوی این اقدامات شهردار و مجموعه تحت نظارت وی باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
مردم انقلابی و ولایتمدار مشهد مقدس از اعضای شورای شهری که مفتخر به فرزند شاهد بودن هستند همچون آقایان لطفی و ستاری انتظار دارند که مقابل این تضییع حقوق بیت المال سکوت نکنند و موضع گیری نمایند و دست به افشاگری بزنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار