استان فارس سه دهه است که از مصائب آوار شده بر سرش می رنجد.از بی کفایتی ها و بی مسئولیتی ها و باند بازی های مدیران تا خیانت بانک ها و تبعیض های بودجه و هزار مصیبت دیگر که بر استان رفته و همه عواقب آن هم بر سر مردم فارس آوار شده است.مشکلاتی که تا به امروز لاپوشانی می شد،اما حالا دیگر ظرفیت لاپوشانی پر شده است...
کد خبر: ۱۳۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 19 November 2015
مشکلات و مصائب 3 دهه است که گلوی استان فارس را می فشارند.مشکلاتی که ظاهراً سال های گذشته تلاش می شد لاپوشانی شوند که اگر اینطور نبود مسلماً باید تاکنون لاقل کمی از مصائب فارس و پارس نشینان کم می شد.

به گزارش تابناک فارس:اما حالا انگار دیگر ظرفیت لاپوشانی پر شده و وقت آن رسیده که مسائل روی دایره ریخته شود و کم کم اتفاقات اسفناکی که در این سال ها بر این استان رفته معلوم شود.از بی کفایتی ها و بی مسئولیتی ها و باند بازی ها و سیاسی کاری های  مدیران تا خیانت بانک ها و تبعیض های بودجه و هزار مصیبت دیگر که بر استان رفته و همه عواقب آن هم بر سر مردم فارس آوار شده است.

البته اگر بخواهیم کمی منصف باشیم باید مردم فارس را هم در این مسائل دخیل بدانیم و اعتراف کنیم که بخشی از تقصیرها متوجه مردم می باشد و به قول معروف:از ماست که بر ماست.

شاید اگر مردم کمی روحیه مطالبه گری داشتند و بیشتر به دنبال احقاق حق خود بودند و البته مهم تر از همه این ها در انتخاب های خود بیشتر دقت می کردند وضعیت کمی بهتر می بود.

بعد از اظهارات اخیر نماینده ولی فقیه در فارس و انتقاد به وضعیت و جایگاه بد استان فارس؛حالا نماینده سابق ولی فقیه در فارس هم نسبت به غفلت در استان هشدار داده است.

آیت اله حائری؛ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان باید هوشیار و بیدار باشند که مبادا با غفلت آنها، شیراز از قافله پیشرفت عقب بماند.وی همچنین نسبت به کاهش باغ ها در شیراز هشدار داد و خواستار اعلام واقعی میزان آلودگی شهر شیراز به منظور ایجاد دغدغه در خصوص وضعیت فضای سبز این شهر شد.

در ادامه سیر اعلام نگرانی در مورد مسائل مختلف استان فارس استاندار فارس هم نتوانست چشمش را به روی جفای بانک ها به استان فارس ببندد و لب به انتقاد از سیاست های بانکی در فارس گشود.

سید محمد علی افشانی گفت: جایگاه استان در زمینه اعطای تسهیلات بانکی و نسبت مصارف به منابع، مناسب و قابل قبول نیست.

وی افزود: مقررات بانکی در تمام کشور یکسان است و استان فارس این حق را دارد که با توجه به مزایا و امکانات ویژه ای که نسبت به سایر استان ها در بخش های گوناگون دارد، وضعیت مناسب تری در زمینه سرمایه گذاری داشته باشد.

افشانی، عامل عمده ورشکستگی در حوزه صنایع را مربوط به سوء مدیریت دانست و افزود: نباید اجازه داد که صنایعی که با مشکلات و سختی های بسیار ایجاد شده بر اثر سوء مدیریت و بی تدبیری به تعطیلی کشیده شود.

وی با اشاره به مشترک و یکسان بودن برخی از عوامل رکود و مشکلات اقتصادی در سراسر کشور اضافه کرد: جایگاه فعلی فارس در حوزه بانکی شایسته این استان نیست و باید با تلاش و همفکری دست اندرکاران اقصادی فارس، رتبه این استان را در آینده نزدیک در کشور ارتقاء دهیم.

استاندار فارس  از مدیران بانک ها خواست که در بحث تملک واحدهای تولیدی ورشکسته و بدهکار دقت نظر و توجه بیشتری داشته باشند.

به هرحال به نظر می رسد که استان فارس دیگر تاب و کشش سوء مدیریت و جفا را ندارد و اگر هم تا حالا سرپا مانده به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های بالای این استان است.حالا که مدیران نوید روزهای خوب برای استان فارس به واسطه رفع تحریم ها و جذب سرمایه گذاری خارجی به استان را داده اند توقع می رود که شاهد روند امیدبخش در توسعه پارس مظلوم باشیم و مردم عملاً پیشرفت را لمس کنند.

البته مشکلات استان فارس فقط اقتصادی نیست و نمی توان از بحران های اجتماعی و فرهنگی استان به راحتی عبور کرد.مسائلی که به نظر می رسد به تحریم هم ربطی نداشته باشند!
باشد که فکری به حالشان شود...

به امید برچیده شدن دشواری ها(اگر خدا بخواهد)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار