تابناک: شهردار اصفهان گفت: فراموش نکنید که اصفهان باید سه عنوان جهانی را یدک بکشد و این مسئولیتی سنگین را ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 19 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد در اولین ستاد گردشگری استان و شهر اصفهان اظهار کرد: دغدغه امروز اصفهان توسعه گردشگری است چراکه محور توسعه استان و شهر اصفهان بر گردشگری استوار شده است و این موضوع وظیفه و رسالت همه مدیران را در اصفهان سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز نباید به گردشگری به عنوان یک موضوع لوکس نگاه کرد، افزود: وقتی محور توسعه یک شهر یا استان مبحث گردشگری است یعنی نگاه‌ها باید به چنین مقوله ای تغییر کند و بسیار دقیق و ریزبینانه باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه امروز گردشگری نیازمند یک نگاه مقدس است، تاکید کرد: گردشگری باید فقر را در استان و شهر اصفهان از بین ببرد، تولید ثروت و توسعه پایدار ایجاد کند و در ارتقا فرهنگی این کلان شهر نقش اصلی را ایفا کند.

جمالی نژاد گفت: فراموش نکنید که اصفهان باید سه عنوان جهانی را در سال جاری یدک بکشد امروز اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و پایتخت صنایع دستی جهانی است و از سال آینده نیز پایتختی گردشگری جهان اسلام را به خود می‌بیند و این مسئولیتی سنگین را ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ایران جزیره امن خاورمیانه است، گفت: اکثر کشورهای اطراف ایران درگیر جنگ هستند و این موضوع بستر توسعه گردشگری را فراهم کرده است به علاوه آن زمانی که گفته می‌شود اصفهان پایتخت گردشگری جهان اسلام است یعنی باید پرچم دار گردشگری باشیم و به واسطه آن فرهنگ اسلامی را توسعه دهیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه گردشگری با تصمیمات عالمانه ممکن می‌شود، اظهار کرد: رسالت اصفهان و مسئولان آن در سال آینده بسیار سنگین است و زمانی که گفته می‌شود بسترها و تجهیزات کم است یعنی فوق العاده نسبت بستر و تجهیزات عقب هستیم و قرار نیست شهری که قرار است پایتخت گردشگری جهان اسلام شود فقط در یک مسیر بسته مدام دور بزند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه امروز گردشگری اصفهان به خلاقیت احتیاج دارد و گردشگری خلاق راهی است که توسعه گردشگری را هموار می‌کند، تصریح کرد: این شهر تشنه خلاقیت و نوآوری است امروز ما با خلاقیت باید استقبالی گرم و بدرقه ای گرم را برای توریسم‌ها محیا کنیم ما باید بازاریابی و بازارگرمی خلاق را مکمل یکدیگر ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده ردایی سنگین به نام پایتخت گردشگری جهان اسلام به دوش مسئولان این کلان‌شهر انداخته می‌شود پس باید آماده فعالیت‌های اساسی در این زمینه باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز کشور در یک رکود عجیب به سر می‌برد، گفت: نسخه اقتصاددانان متبحر برای خروج از رکود فعلی کشور فقط یک کلمه است و آن کلمه گردشگری است که برای توسعه آن همدلی و هم زبانی نیاز است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار