مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: فرد متخلفی که در منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان فارس اقدام به احداث هتل کرده بود به یک سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۱۳۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 25 November 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: حمزه ولوی افزود: این فرد متخلف که در منطقه یاد شده اقدام به تاسیس هتلی به اسم 'کاخ ایرانیان' کرده بود با پیگیری های این اداره کل علاوه بر رفع تصرف از اراضی ملی، به یک سال حبس تعزیری نیز محکوم شد.

وی بیان داشت: برخی افراد با کاشت نهال و یا ساخت و ساز به مرور زمان وارد اراضی ملی می شوند و این گونه اراضی را را جزو زمین های خودشان به حساب می آورند در حالی که نقشه تمام این زمین ها مبنی بر مالکیت دولت موجود است .

ولوی با اشاره به این که این اداره کل به شدت با هر گونه زمین خواری و کوه خواری در مناطق حفاظت شده مبارزه می کند اظهارکرد: بعدازبازنگری نقشه ها و مشخص شدن نتیجه، بدون تردید به سراغ افرادی که در30 سال گذشته اراضی حفاظت شده دولتی همجوار با زمین های خود را تصرف کرده اند، خواهیم رفت و زمین ها را پس می گیریم و ساخت و سازها نیز تخریب می شوند.

منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان در بخش جنوبی رشته کوه های زاگرس و در 60 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد و راه مهم ارتباطی فارس به استان های خوزستان و بوشهر از کنار این منظقه می گذرد.

در شمال این منطقه روستای دشت ارژن و در فاصله 20 کیلومتری غرب آن شهر کازرون واقع شده است.

در حد فاصل تالاب ارژن و پریشان، منطقه ای به وسعت حدود شش هزار هکتار که غالبا از جنگل های انبوه بلوط پوشیده شده به عنوان محدوده امن منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان انتخاب شده و از سال 57 توجه ویژه ای به آن می شود و از هر گونه فعالیت کشاورزی، دامداری و فعالیت های انسانی در آن جلوگیری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار