مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از برگزاری دومین جشنواره خوراک‌های سنتی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 14 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: مصیب امیری بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در مورد برپایی جشنواره خوراک‌های سنتی فارس اظهار داشت: در نخستین همکاری با معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز دومین جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس برگزار می‌شود و امیدواریم با تداوم این همکاری‌ها شاهد برگزاری دائمی آن باشیم.

وی افزود: در استان فارس 29 شهرستان با اقوام و طوایف و آداب‌ورسوم‌ متفاوت وجود دارد و تلاش می‌کنیم که با استفاده از این ظرفیت‌ها، گردشگران داخلی و خارجی را به این استان جذب کنیم.

امیری بابیان این‌که از 25 تا 30 آذرماه در باغ جنت شاهد برگزاری این جشنواره خواهیم بود اضافه کرد: مشخص کردن این زمان به دلیل آن است که در این فصل از سال کمتر شاهد حضور ایران‌گردان و جهانگردان در شیراز هستیم و چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به استفاده بیشتر از ظرفیت‌های استان فارس بینجامد.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر آن و با توجه به این‌که این بخش جز میراث ناملموس فرهنگی به‌حساب می‌آید می‌توان با استفاده از برگزاری این جشنواره پرونده کاملی از این میراث‌های معنوی تهیه، آداب‌ورسوم مختلف را شناسایی و معرفی و برای ثبت غذاهای سنتی در فهرست میراث‌های ناملموس کوشش کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز نیز اظهار داشت: با تعامل مناسبی که برقرار شده است امیدواریم رویدادهای خوبی را در شیراز شاهد باشیم و با برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج شود.

احمد همتی بوشهری افزود: با همکاری در برگزاری جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس قادر خواهیم بود که در فصل کم‌رونق گردشگری گردشگران داخلی و استانی را به این سمت سوق دهیم.

وی تأکید کرد: با شناسایی ظرفیت‌های این استان و بازخوانی میراث‌های خود و به نمایش گذاشتن این ظرفیت‌ها با توجه به شرایط جوی استان فارس می‌توان گام‌های بزرگی در زمینه رونق گردشگری در چنین فصولی برداشت.

این مسئول بابیان برخی از برنامه‌های جشنواره غذاهای سنتی گفت: برگزاری مسابقه آشپزی، تهیه و توزیع کتابچه معرفی غذاهای سنتی استان فارس، برپایی چادرهای عشایر از ایلات اصلی منطقه، اجرای آواها و نواهای محلی و برگزاری غرفه‌های نمایش و فروش صنایع‌دستی در مورد اقلام موردنیاز آشپزی بخشی از این فعالیت‌ها است.

همتی ادامه داد: برگزاری مسابقه عکاسی، شمشیربازی سنتی فارس، اجرای ورزش پهلوانی و شعرخوانی و اجرای ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت شب یلدا بخش‌های دیگری از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در حاشیه این جشنواره نیز برنامه‌هایی مانند کارگاه‌های آموزشی تخصصی بودجه‌بندی در صنعت هتل‌داری، غذا و نوشابه، همایش علمی گردشگری خوراکی و جشنواره نقاشی کودک و گردشگری برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار