کد خبر: ۱۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷ 16 March 2015

به گزارش تابناک فارس و به نقل از تسنیم تسنیم، الله بخش نظرپور عصر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای خطوط فاضلاب در این شهر اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 600 کیلومتر فاضلاب در کلان‌شهر شیراز اجرا شده که 80 کیلومتر آن مربوط به امسال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این شهر 610 هزار مشترک آب داریم و هنوز نیازمند اجرای یک هزار و 300 کیلومتر شبکه فاضلاب هستیم.

مدیرعامل آبفای شیراز با بیان اینکه امسال میزان حق انشعاب آب در شیراز از 150 هزارتومان تا 900 هزار تومان در نقاط مختلف شهر بوده است، افزود: در مجموع متوسط حق انشعاب آب در شیراز 520 هزار تومان بوده و این در حالی است که حق انشعاب تمام شده برای هر انشعاب دو میلیون و 308 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه درخواست ما افزایش حق انشعاب آب شیراز در سال 94 است بیان داشت: درآمدی که از مردم در این زمینه تامین می‌شود 18 درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و افزایش حق انشعاب‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در روند امور و افزایش تامین درآمد باشد.

نظرپور در پاسخ به انتقاد اعضای شورای شهر شیراز در مورد نیمه‌کاره ماندن تصفیه‌خانه شماره دو این کلان‌شهر گفت: تاکنون 26 میلیون یورو برای این طرح هزینه شده و 76 درصد پیشرفت دارد و با توجه به اینکه شرکت خارجی مسئولیت اجرای آن را دارد مذاکرات صورت گرفته و کار اجرای طرح پس از تعطیلات نوروز آغاز می‌شود.

مدیرعامل آبفای شیراز همچنین خاطرنشان کرد: یکی از درخواست مسئولان شهری شیراز به‌ ویژه اعضای شورای اسلامی شهر اختصاص پساب فاضلاب به این شهر بوده که این نیز محقق می‌شود.

برچسب ها: فاضلاب شیراز ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار