معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: در راستای برخورد قاطع با عوامل تبلیغ و اجاره منازل مبله در شیراز، با همکاری مطلوب دستگاه قضایی برای 9 متخلف احکامی از 3 ماه تا 3 سال حبس تعزیری صادر شده است.
کد خبر: ۱۴۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 19 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا: رمضان امینی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در رابطه با منازل مبله با همکاری و همراهی دستگاه‌های ذی‌صلاح، تاکنون 95 منزل مبله در شیراز پلمب شده و 30 نفر از افرادی که اقدام به تبلیغات غیرمجاز کرده‌اند، بازداشت شده و با قید کفالت آزاد شده‌اند تا به تخلف آنان رسیدگی شود.

وی، تمام دیوارها و فضای بیرونی ساختمان‌ها که مشرف به معابر است را منظر عمومی دانست و تاکید کرد: براساس قانون درج و نوشتن هرگونه تبلیغ و آگهی بر دیوارهای شهر ممنوع است. چنین اقدامی موجب اغتشاش بصری و نازیبایی شهرها می‌شود. برخورد با متخلفان و صدور احکام قضایی برای مرتکبان این گونه تخلف‌ها، براساس قانون و در راستای ساماندهی فضا و منظر شهری انجام شده و ادامه دارد.

او از تشکیل 175 پرونده تخلف در خصوص اینگونه تبلیغات غیرمجاز در شیراز و مستندسازی 10 هزار مورد تخلف در نقاط مختلف شهر شیراز خبر داد و گفت: در برخورد قانونی با متخلفان با توجه به اینکه حقوق شهر و شهروندان مورد تعرض قرار گرفته است، اهمال و اغماضی در کار نخواهد بود.

امینی، نصب هرگونه تبلیغ بر روی داربست‌ توسط افراد، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی را ممنوع و خلاف قانون، اعلام و اضافه کرد: نصب داربست تحت هر عنوانی، تجاری، غیرتجاری، مذهبی و با هر نیتی ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی انجام می‌شود. از ابتدای سال تا انتهای مهرماه بیش از 400 هزار مترمربع دیوار شهر پاکسازی و رنگ‌آمیزی و یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین گفت: اینکه خیابان و معبری از شهر یک‌روز مسدود شده و بدون توجه به ابعاد مختلف موضوع، اجازه فعالیت به عده‌ای تحت عنوان بازارچه داده شود، به‌هیچ عنوان قابل توجیه نیست. متاسفانه اکنون در 17 نقطه از شیراز تحت عنوان بازار هفتگی شاهد بسته شدن معابر و بروز اختلال در روند فعالیت‌های روزمره شهروندان هستیم. در این بازارچه‌ها به دلیل نبود نظارت کافی و مستمر، احتمال عرضه هرنوع کالایی وجود دارد و پس از اتمام کار هم، مقادیر قابل توجهی زباله در محل رها می‌شود که این موضوع به هر لحاظ مورد تایید نیست.

وی گفت: نمی‌توان به‌بهانه ایجاد اشتغال برای تعدادی معدود، تمام قوانین را نادیده گرفت و به شهر و شهروندان لطماتی وارد کرد. من افتخار می‌کنم که تاکنون به یک نفر مجوز دست‌فروشی و نه مجوز راه‌اندازی کیوسک نداده‌ام. مواجهه مهربانانه و عاطفی با چنین مسائلی که حقوق شهر و شهروندان را تحت الشعاع قرار می‌دهد نمی‌تواند ملاک عمل مسئولان و دستگاه‌های متولی باشد. شهر قواعدی دارد که باید براساس آن قواعد کار کرد تا لطمه نبینیم.

وی با بیان اینکه شهرداری در ماه‌های گذشته بیش از 1200 وانت متخلف را در این خصوص توقیف کرده است، گفت: به لحاظ قانونی توقیف وانت‌های متخلف که در نقاط غیرمجاز توقف کرده‌اند وظیفه شهرداری نیست. تعداد بسیاری از همکاران ما تاکنون از سوی متخلفان در نقاط مختلف شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار مصدومیت و معلولیت شده‌اند. در میان افراد شناسایی شده فردی وجود دارد که 16 وانت خریداری کرده و 16 راننده را به‌کار گرفته و در نقاط مختلف شهر این وانت‌ها را مستقر و کسب درآمد کرده است، بدون آنکه عوارض، مالیات، بیمه و حقوق قانونی را پرداخت کند، این درحالی است که کسبه قانونی شهر تمام حقوق شهروندی و فعالیت تجاری را پرداخت می‌کنند و به واسطه حضور و فعالیت‌ این متخلفان متضرر شده و می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار