معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده و مکان های در نظر گرفته شده برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی، در این زمینه با مشکلی مواجه نخواهیم بود و شرایط فراهم است.
کد خبر: ۱۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹ 17 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از ایرنا؛رمضان امینی، سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: علاوه بر هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمانپذیرها، فضاهای در اختیار آموزش و پرورش، سالن های ورزشی و حسینیه ها، امکان نصب چادر در 10 پارک در سطح شهر شیراز نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: به جز پارک های ابوذر، شهدا، انقلاب، هاشمی، نماز، شکوفه ها، شقایق، پهلوانان و چند پارک دیگر که تعیین شده، نصب چادر مسافرتی در سایر پارک های سطح شهر ممنوع است.

او اظهار کرد: در مجموع در باغ جنت، زیباشهر و پارک های سطح شهر، ظرفیتی معادل 109 هزار و 600 نفر برای اسکان ایجاد شده است.

معاون اجرایی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: 50 دستگاه کانکس ویژه که به حمام و سرویس بهداشتی مجهز هستند و هر کدام نیز 32 متر مربع مساحت دارند در باغ جنت قرار داده شده تا در اختیار مسافران و میهمانان نوروزی قرار گیرد.

امینی اضافه کرد: در صورت بارندگی ، سالن ها و مکان های سرپوشیده ای نیز برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

وی، با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد برخورد با افرادی که خارج از چارچوب اقدام به اجاره منازل مبله می کنند ، گفت: تاکنون 156 منزل مبله غیر مجاز پلمب و تعداد زیادی شماره تلفن نیز مسدود شده است.

امینی، در باره اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی شهر هم گفت:همچنین در 70 نقطه شهر جانمایی برای نصب نمادهای ساخته شده با گل انجام گرفته و 12 میلیارد ریال نیز صرف رنگ آمیزی و زیباسازی 326 هزار متر مربع از فضای شهر شده است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، نقش مردم در کاهش آسیب های اجتماعی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: نگاه عاطفی مردم به گدایان و معتادان و کمک به آنها باعث شده که روز به روز شاهد حضور تعداد بیشتری از این افراد در سطح شهر باشیم.

وی افزود: برخورد شهروندان با گدایان و معتادان نباید به گونه ای باشد که شیراز تبدیل به مکانی امن برای این افراد شود.

امینی، در مورد اقدامات انجام شده برای جمع آوری معتادان و گدایان از سطح شهر گفت: طرح جمع آوری این افراد از 15 اسفند سال 92 آغاز شد و تا 15 اسفند امسال موفق به جمع آوری 70 هزار 343 نفر روز معتاد از سطح شهر شدیم.

وی بیان کرد: از 15 اسفند امسال نیز روند جمع آوری این افراد از سطح شهر شتاب بیشتری گرفته و تا امروز (سه شنبه) دو هزار و 629 نفر معتاد و گدا جمع آوری شده اند که از این تعداد دو هزار 429 نفر مرد و بقیه زن هستند.

او اضافه کرد:73 درصدافراد جمع آوری شده اهل استان فارس (68 درصد شیراز) و بقیه متعلق به دیگر استان های کشور هستند.
برچسب ها: سفر نوروزی ، شیراز ، نوروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار