رنگ از روی کلاه قرمزی پریده و فامیل دور پوست و استخوان شده است. حال و روز پسرخاله هم با آن خال گوشتی درشت اغراق آمیز چندان بهتر از بقیه نیست؛ انگار این عروسک های بی جان هم فهمیده اند آوردنشان به پر تردد ترین خیابان شیراز هیچ چنگی به دل رهگذران نمی زند حتی اگر آن ها را در یک کفش بزرگ و عجیب و غریب جا داده باشند.
کد خبر: ۱۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 22 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از  «خبرجنوب»؛ سازمان زیباسازی شهرداری شیراز برای نوروز امسال اقدام به نصب عروسک کلاه قرمزی و دار و دسته این طنز تلویزیونی در شيراز کرده است آن هم در نزدیکی باغ یک هزار ساله ارم. نصب كلاه قرمزي و دار و دسته اش در يكي از پر تردد ترين مسيرهاي گردشگري شيراز آن هم بدون داشتن هيچ تناسبي با اين مسير، انتقادات زيادي را به همراه داشته است. آن ها می گویند جای چنین عروسک هایی نه در خیابان ارم بلکه در پارک های کودکان است. با این حال مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری شیراز به سرویس گزارش «خبرجنوب» می گوید: «بچه ها کلاه قرمزی را دوست دارند چه اشکالی دارد که مجسمه آن را در شهر نصب کنیم؟».

شهرداری شیراز به خاطر برخي از نمادهايي كه سال هاي گذشته به مناسبت نوروز در شهر نصب کرد مورد انتقاد قرار گرفت. در نوروز 92 عروسک قارچ، لاک پشت و توپ قلقلی در فضای سبز بولوارها و میدان های شهر نصب شد. نوروز امسال شهرداری تلاش کرد با نصب نمادهایی همچون گل و گلدان وضع را بهتر كند. با این حال در همین سال تندیس کوتوله هایی با سین های هفت سین در برخی نقاط شهر نصب شد. شهرداری های برخی مناطق هم اقدام به نصب المان هایی با موضوع "نوروز مبارک" کردند. المان هایی که برخی از آن ها تا تابستان در میدان ها باقی ماندند و جمع آوری نشدند. این در حالی است که شهرهای دیگر المان های شهری متفاوت از شیراز نصب کرده اند. برای نمونه در تبریز که شهری با وسعت و جمعیت شیراز است المان هایی همچون سیمرغ در میدان های شهر بال گشوده اند.
مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری شیراز می گوید: علت ای نکه طرح های مشابهی در شیراز اجرا نمی شود مربوط به مشکلات اعتباری است.
سید علی اکبر حسینی ادامه می دهد: «سازنده سیمرغ را به شیراز آوردیم و او گفت برای ساخت این نماد 200 میلیون تومان می گیرد. این در حالی است که نمادهای امسال شهر، چیزی نزدیک به 5 تا 10 میلیون تومان هزینه داشته اند».
او در پاسخ به برخی منتقدان که می گویند "شیراز جای المان هایی چون تندیس کلاه قرمزی نیست" می گوید: «هرگز نمی توان رضایت 100 درصدی را جلب کرد. برای نمونه اگر در خیابان های شهر لاک پشت بگذاریم شاید درست نباشد ولی کسانی که انتقاد می کنند، خود به میدان بیایند تا ببینیم چه می کنند».
شیراز به جز این المان ها از یک نظر دیگر هم چهره نازیبایی پیدا کرده است. روی همه دیوارها، نقاشی های رو به خیابان، رنگ آمیزی بولوارها و هرجا که بتوان نام برد پر شده از تبلیغات منازل مبله.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری شیراز می گوید با وجود همه این تبلیغات، امسال میزان تبلیغات روی در و دیوارها در مقایسه با سال های قبل کمتر شده است.
حسینی ادامه می دهد: «300 خط تلفن را هم قطع کرده ایم و اما هر چه پاک می کنیم، دوباره می نویسند».
این گونه که به نظر می رسد شیراز امسال کمتر از پارسال برای نوروز آماده است. با این حال شهرداری همه توان خود را برای آماده کردن شیراز در نوروز به کار گرفته است. آخر، در سراسر شیراز کارگران مشغول رنگ آمیزی، تمیز کردن و مرتب کردن شهر برای ورود ميهمانان نوروزی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار