مدیرکل میراث فرهنگی فارس از به پایان رسیدن سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع‌دستی جنوب کشور در شیراز خبر داد و گفت: در این دوره 88 درصد آثار صنایع‌دستی ارائه‌ شده فارس نشان ملی مرغوبیت و برتری را کسب کردند.
کد خبر: ۱۶۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 13 January 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس: مصیب امیری با بیان اینکه 251 اثر صنایع‌دستی از پنج استان جنوبی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت اظهار داشت: این مراسم از 20 دی‌ماه به مدت سه روز در هتل آریوبرزن شیراز و با حضور پنج نفر از اساتید و متخصصان دانشگاهی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی برگزار شد.

وی افزود: آثار ارائه‌ شده از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان و بوشهر بودند که از این تعداد 146 اثر نشان ملی مرغوبیت و برتری را دریافت کردند.

امیری گفت: از 278 اثر ارسالی فارس 119 اثر مورد داوری قرار گرفت و 98 اثر نشان ملی را از این استان کسب کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: تولیدات هنری استان فارس شامل، گره‌چینی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ (زیورآلات)، مشبک، نازک‌کاری سازهای سنتی، منبت و گوهرتراشی، خاتم، نگارگری، جوک‌کاری، گچمه‌بافی، شیشه درمه‌بافی، وارونه‌ چینی‌بافی و پلاس‌بافی، رنندبافی، سوزن‌دوزی، اویی‌بافی، جایم‌بافی، گیوه‌بافی و ... است.

امیری افزود: از استان هرمزگان نیز 11 اثر ارائه شد که هفت اثر شامل، رودوزی‌های سنتی، برقع‌دوزی، گلیم‌بافی، گلابتون‌دوزی و ساخت سازهای سنتی اثر نشان ملی را دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در ادامه به 100 اثر ارائه‌شده از استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از این استان نیز 28 اثر نشان ملی را دریافت کردند که این آثار شامل، گلیم‌بافی، گپوبافی، چوقابافی، زیورآلات سنتی، مینا صبی، احرامی‌بافی، نقاشی روی چرم، مصنوعات چرم، خراطی چوب، نقاشی روی لعاب و ... بود.

امیری ادامه داد: از 15 اثر ارائه‌شده از استان بوشهر نیز 10 اثر نشان ملی را دریافت کردند و همچنین از پنج اثر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز سه اثر نشان ملی را کسب کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار