امام جمعه موقت مشهد خطاب به احزاب:
امام جمعه موقت مشهد با تاکید بر ضرورت اتحاد و همدلی داشتن در کشور خطاب به گروه‌های سیاسی تاکید کرد: بدانید که اگر دو گروه را نسبت به یکدیگر بدبین کنیم به آمریکا کمک کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 27 March 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نخستین نماز جمعه سال 1394 که در بارگاه مطهر امام رضا (ع)  برگزار شد، اظهار کرد: اتحاد آخرین شرط دستیابی به نصرت خداوند است مطمئنا بدون انسجام و همدلی نمی‌توان بر دشمن پیروز شد در این میان سلایق سیاسی و تفسیرهای مختلف نیز نباید ما را رو در روی هم قرار دهد.

وی افزود : هر تشکیلات و حزبی می‌تواند در چارچوب قانون در نظام اسلامی فعالیت کند اما این فعالیت نباید به معنای ایجاد فرقه و چند تکه کردن اقشار مختلف باشند و بدانید که اگر دو گروه را نسبت به یکدیگر بدبین کنیم به آمریکا کمک کرده‌ایم.

امام جمعه موقت مشهد یادآور شد : دنیا در آیات و روایات به سه معنا بیان شده است، نخست فاصله بین تولد و مرگ است و در بعد دوم نعمت‌هایی که نزدیک ماست و معنای سوم این است که به مطاع پست و کم ارزش در مقابل نعمت فراوان آخرت، دنیا می‌گویند.
وی بیان کرد: برترین صفت شیطان کبر و برتربینی نسبت به دیگران است و این نخستین صفت دنیاست، بنابراین بزرگترین متکبر دولت‌مردان آمریکا هستند، همچنین صفت دوم کسانی که در دنیا زندگی می‌کنند حریص بودن آنهاست که این خود به تنهایی یکی از صفات بزرگ جهنمیان است و حالت سوم طمع است و به آن چیزی که خود دارند قانع نیستند.

فرزانه خاطرنشان کرد: اگر انسان اهل دنیا باشد، نتیجه‌اش این است که از تمام سرمایه‌های بیکران خداوند هیچ نتیجه‌ای را نمی گیرد.

خطیب جمعه این هفته مشهد عنوان کرد: چهارده قرن از عمر اسلام گذشته است و در این 14 قرن سابقه ندارد که اسلام و مسلمانان با دشمنان و دشمنانی مانند امروز روبرو شوند چون دشمن امروز ما معجونی از چند چیز است، قدرت‌های سلطه‌طلب، شرکت‌های بین‌المللی اقتصادی دنیا، صهیونیسم گرگ‌صفت و امپراطوری جمعی رسانه‌ها در اختیار استکبار که بر ذهن مردم حاکم هستند و به مجموع اینها استکبار می‌گویند.

وی بیان کرد: استکبار روزی جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران را به‌وجود آوردند و همچنین مستقیم به عراق و افغانستان حمله کردند و در جنگ نیابتی صهیونیست‌ها را بسیج کردند تا به غزه حمله کنند و در کنار آن تکفیری‌ها، القاعده و داعش را به وجود آوردند و امروز موضوع حمله به یمن دیده می‌شود هرچند که در تمام جنگ‌های قبلی شکست خوردند.

وی خطاب به جمع حاضر تأکید کرد: یمن کشوری است با 23 میلیون جمعیت و از جمعیت یمن 8 میلیون نفر در مکتب شیعه هستند و همیشه یک میلیون آنها همیشه پای در رکاب هستند لذا آن جنبشی که امروز تحت عنوان انصارالله به وجود آوردند از درون شماست و الگویش ایران است و شعارش بسیار زیبا است که می‌گویند الله اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، بنابراین بدانید این جنگ پایان شیرینی دارد و استکبار را از پا درمی‌آورد.
 
فرزانه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید اصل بقای اسلام ناب را استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند، بنابراین اقتصاد مقاومتی، رشد علمی، اقتدار و عزت ملی در سطح منطقه و بین‌المللی، عدالت قضایی و اقتصادی و رشد ایمان و معنویت در ملت، استحکام نظام را تضمین می‌کند.
 
امام جمعه موقت مشهد یادآور شد: مقام معظم رهبری اتحاد بین دولت و ملت را بسیار روشن تبیین کردند و فرمودند آحاد ملت همانطور که حق نظارت دارند حق انتقاد هم دارند اما انتقاد آن است اگر انحراف و نقصی در یک مسئله‌ای می‌بینند آگاهانه و دلسوزانه مطرح کنند.
وی اضافه کرد: شرط اصلی پیروز در مقابل استکبار این است که نصرت و یاری خدا را همیشه در خود داشته باشیم، بنابراین نخست باید وعده خداوند را باور کنیم و مردان مجاهد در میدان عمل باشیم.

امام جمعه موقت مشهد در پایان توضیح داد: نکته بعد این است که باید در مقابل ضربه‌های دشمن مقاومت و ایستادگی کنیم و اتحاد و انسجام و همدلی را در دستور کار خود قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار