رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان، هدف از این اقدام را تشدید عملی اقدامات مربوط به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد.
کد خبر: ۱۸۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 14 February 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سرهنگ سیروس حیدری شنبه 24 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: این قرارگاه با هدف حمایت از تولید داخلی و مبارزه با قاچاق کالا بخصوص سرشبکه‌های قاچاق، برخورد ریشه‌ای با قاچاق کالا، افزایش اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و اشراف اطلاعاتی در امر مبارزه با قاچاق کالا، در استان فارس آغاز به کار کرده است.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی این قرارگاه، ضمن استفاده مفید از ظرفیت‌های سازمان‌های مرتبط در امر مبارزه با قاچاق کالا، ورودی‌های استان و شهرستان‌های واقع شده در مسیر تردد کالای قاچاق برای کشف کالای قاچاق و مبارزه با سرشبکه‌های قاچاق مجهز می‌شوند و برآنیم با هماهنگی دستگاه قضایی، هزینه جرم در امر قاچاق کالا را افزایش دهیم.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با مقایسه عملکرد این پلیس در خصوص مبارزه با قاچاق کالا طی 10 ماهه سال جاری با مدت مشابه سال قبل، گفت: در این مدت کشف پرونده‌های بالای مبلغ یک میلیارد ریال 156 درصد افزایش و کشف پرونده‌های بالای مبلغ 5 میلیارد ریال 9 درصد افزایش و متهمین دستگیر شده در این خصوص نیز 22 درصد، خودروهای توقیفی 15 درصد و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده 39 درصد افزایش داشته است.

حیدری با بیان اینکه عمده کشفیات شامل گوشی تلفن همراه، انواع پوشاک، لوازم آرایش و بهداشتی و کالاهای دخانی، بوده است، از کشف بیش از 90 درصدی قتل در استان فارس خبر داد و گفت: با رویکرد عملی پلیس، در استان فارس بیش از 90 درصد قتل‌ها کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از کشف سه پرونده اخاذی، قتل و سرقت مسلحانه در استان طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: باندی چهار نفره که با استفاده از مدارک جعلی اقدام به اجاره منزل (مبله) کرده و نیز با درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار به بهانه فروش مناسب خودروهای مدل بالا، اقدام به اخاذی وجه نقد از خریداران می‌کردند، دستگیر شدند.

او با اشاره به دستگیری اعضای یک باند سرقت مسلحانه در استان فارس، گفت: ابتدا یکی از اعضای این باند که یک زن بود، با سوژه‌هایی که از قبل شناسایی می‌شدند، تماس گرفته و قرار ملاقات می‌گذاشت، سپس طعمه خود را به محل‌های خلوت می‌کشاند و سه نفر دیگر از اعضای باند که مرد بودند، با استفاده از کلت کمری یا چاقو، اقدام به اخاذی از این طعمه‌ها می‌کردند. که از این باند چهار نفره، سه فقره سرقت مسلحانه به همین شیوه کشف شده است.

حیدری در ادامه از کشف دو فقره قتل خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری جوانی 36 ساله با ضربات گلوله سلاح شکاری در شیراز به قتل رسید و قاتل پس از ارتکاب جرم متواری شد، با بررسی‌های انجام شده قاتل به نام "م – د" دستگیر و در بازجویی‌ها انگیزه خود را اختلاف با مقتول بر سر ازدواج آنها با یک دختر عنوان کرد.

وی همچنین از دستگیری یک قاتل پس از 10 سال فرار در شیراز خبر داد و گفت: در سال 1384 جسد زن و مردی که پس از قتل به آتش کشیده شده بودند در کمربندی جنوبی شیراز کشف شد و پس از شناسایی هویت اجساد، عامل قتل آنها نیز شناسایی شد اما قاتل از محل متواری شده بود که با رصد اطلاعاتی، مخفیگاه این فرد مشخص و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار