کد خبر: ۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸ 31 January 2015

تابناک فارس می نویسد:

این روزها در شهر و استانمان شخصی را نمیتوان یافت که طی 4،3 هفته اخیر در معابر جاده ای و شهری به علت های گوناگون و بعضا عجیب جریمه نشده باشند.از محتاط ترین افراد که نخستین بار است در زندگیشان جریمه شده اند تا افرادی که گهگاه جریمه میشوند و همینطور دسته ای که اساسا کارشان جریمه شدن است.

خلاصه این روزها مردم با عزم و اتحاد ملی دست به دست یکدیگر داده و جریمه می شوند!!!

حتی دیده شده افرادی که در یک روز دوبار یا سه بار جریمه شده اند،افرادی که تا قبل از این در طول کل زندگی جمعاً دوبار جریمه شده اند که یک بار از آن دوبار هم اشتباهی بوده.

از همه اینها گذشته، دلایل جالب جریمه هاست.مثلا در یکی از موارد دلیل جریمه شدن به اندازه 2 کیلومتر تجاوز از سرعت مجاز 95 کیلومتر بوده!یعنی راننده قانون شکن در حال رانندگی با سرعت وحشتناک 97 کیلومتر در ساعت بوده!!!

در موردی دیگر شخصی به دلیل پارک ممنوع در خیابانی که کلا سالی 6 خودرو و گاهاً 3 موتور و هرازگاهی چند گربه تردد میکنند جریمه شده است!!!

همانطور که مشاهده میکنید قوانین راهنمایی رانندگی به شدت و تمام و کمال در حال اجراست!تا آنجا که بیم آن داریم پشت فرمان حتی یک آدامس بجویم و طبق قانون ممنوعیت خوردن و آشامیدن به هنگام رانندگی در چنگ قانون بیفتیم!

اما چند سؤال!

چرا ما که قوانینی به این خوبی داشتیم تازه چند هفته است که به فکر اجرای تا این حد محکم آن افتاده ایم؟؟؟

چرا این نحوه جریمه با این دقت و سختگیری در چند هفته اخیر باب شده؟؟؟

آیا مسؤولین امر تا حالا متوجه نبوده اند و تازه بعد از سالهای سال به فکر افتاده اند؟

یا اینکه احیانآً احیاناً و تصادفاً و احتمالاً،شاید؛شااااید بحث جریمه ها کمی،و فقط کمی،به مسأله کمبود بودجه کشور مربوط میشود...

طبق صحبت هایی که با مأموران زحمت کش راهنمایی و رانندگی داشتیم ظاهراً قبض های جریمه بصورت کنتراتی به مأموران داده میشود!!!بدین صورت که مثلاً یک مأمور 3 دسته قبض جریمه را صبح تحویل گرفته و موظف است شب 3 خشاب خالی از قبض ها را تحویل بدهد.

پیشنهاد تابناک فارس برای پیشبرد هرچه بهتر این طرح عظیم ملی!!!واگذاری قبوض بصورت مزایده است.بدین صورت که بین مأموران؛مزایده ای جهت واگذاری قبوض برگزار شود و هر مأموری پیشنهاد بیشترین تعداد اتمام قبوض در یک روز را داد در صورت عمل به پیشنهادش،مرخصی تشویقی یا درصدی از درآمد کسب شده را به او تقدیم نمایند.

مخلص کلام اینکه به نظر نمیرسد این نحوه جریمه ها با توجیه تأمین بودجه؛چه از لحاظ قانونی و چه از دیدگاه اخلاقی درست باشد.

باشد که مسؤولان محترم به فکر راهکارهای اساسی و اصلاحات بنیادی برای تامین بودجه باشند؛نه توسل به جیب مردم.

و انشااله که صدور جریمه ها اعمال قانون باشد و نه بندی از بندهای تأمین بودجه...

به امید برچیده شدن دشواری ها (اگر خدا بخواهد)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار