مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: مستند فاخر ۷ قسمتی « تابستان خنک» با هدف معرفی ایل شاهسون و نحوه زندگی و کوچ آنان در روستای «رجئین» زنجان در ایام عید از شبکه اشراق به روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۹۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 06 March 2016
مرتضی صفری در نشست خبری مدیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اصحاب رسانه استان که در دفتر مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد، ضمن گرامی داشتن هفته منابع طبیعی اظهار داشت: نامگذاری ایامی از سال با عنوانی خاص سبب متمرکز کردن افکار عمومی به یکسری از موضوعات بااهمیت می‌کند.

وی با اشاره به از بین رفتن تدریجی منابع طبیعی تصریح کرد: با توجه به اینکه نابودی منابع طبیعی در بلندمدت اتفاق می‌افتد در نتیجه وظیفه خطیر رسانه است که افکار عمومی را نسبت به این موضوع حساس کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه با اقدامات ترویجی و فرهنگی انجام شده توسط مسئولان اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مردم نسبت به اهمیت منابع طبیعی پی برده و آگاهی‌های آنان به این موضوع افزایش یافته است، ابراز کرد: البته در این بین نباید نقش موثر رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب و سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه قرن بیست و یک جنگ آب خواهد بود، بر لزوم توجه به اهمیت آب و مدیریت اصولی منابع آبی در استان زنجان تاکید کرد.

صفری با بیان اینکه صدا و سیما حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی را موضوع حاکمیتی دانسته و خود را ملزم به حضور در کنار دستگاه‌های ذی‌ربط می‌داند، به موضوع کوه خواری و زمین‌خواری اشاره و خاطرنشان کرد: صدا و سیما برخلاف انتقادات در زمینه به تصویر کشیدن برخورد دستگاه قضایی با پدیده کوه‌خواری و زمین‌خواری با هدف اجرای قانون و حفظ و حراست از منابع طبیعی به طور قطع همکاری مطلوبی با دستگاه‌های ذیربط خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در کشور و به تبع آن استان زنجان به دلیل قطعه‌بندی کوچک اراضی کشاورزی در بحث تولیدات راندمان و بهره‌وری خوبی از روند تولید محصولات این بخش را شاهد نیستیم، ابراز کرد: از سویی دیگر شاهد تبدیل قطعات کشاورزی به باغشهر و اماکن تفریحی هستیم اما باید توجه کنیم ما در حال حاضر با افزایش جمعیت مواجه هستیم و به طور قطع در آینده‌ای نه چندان دور به هر قطعه از اراضی کشاورزی برای تولید محصولات کشاورزی نیاز مبرم داریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه معرفی ظرفیتها و جاذبه‌های گردشگری استان هم گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان برنامه‌های مختلفی را در ساختارهای مختلف و فاخر از جمله مستند 13 قسمتی «شفا»، مستند «شیلاندر» در 2 قسمت 20 دقیقه‌ای تولید شده که در آن به زیبایی طارم و روستای «شیلاندر» اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز زنجان در طول سال برنامه‌های مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی برنامه‎‎‌های مشترکی را با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اجرا می‌کند، افزود: آخرین کار ما هم  مستند فاخر 7 قسمتی « تابستان خنک» با هدف معرفی ائیل شاهسون و نحوه زندگی و کوچ آنان در روستای «رجئین» زنجان بود که در ایام عید از شبکه اشراق به روی آنتن می‌رود که البته استانهای دیگر هم علاقمند به پخش این مستند هستند.

صفری با اشاره به پخش برنامه پرمخاطب «بیزیم ائللر» و برنامه رادیویی «کندیمیز» تصریح کرد: در 11 ماه اخیر در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی در مجموع 111 ساعت برنامه شامل 48 ساعت در حوزه رادیو و 38 ساعت برنامه در حوزه سیما و 24 ساعت در حوزه خبر در صدا و سیمای مرکز زنجان پخش شده است.

وی افزود: در طول سال نیز 844  مورد گزارش‌های مختلف رادیویی، تصویری و مکتوب در  صدا و سیمای مرکز زنجان به ثبت رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار