کد خبر: ۱۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 06 April 2015
تابناک فارس می نویسد:یک فعال محیط زیست در مصاحبه ای از جمع آوری 20 تن زباله از تفرج گاه های شهرستان کازرون خبر داد.
این امر طبیعت دوستانه، توسط گردشگران در روز طبیعت انجام شده است.اما با نگاهی به حجم زباله جمع آوری شده واقعا باید تأسف خورد.
تأسف خورد برای خودمان و برای طبیعت اطرافمان.این حجم زباله که مبین حجم بی فرهنگی ما نیز است آینده ای بسیار دردناک و تاریک برای محیط زیستمان را در پی خواهد داشت.
اروپایی ها با آن همه جنگل و طبیعت و آب و رودخانه و . . . به شدت به محیط زیستشان توجه دارند و مراقبند.
و اما در کشور ما با این موقعیت جغرافیایی و این وضعیت بحرانی آب و منابع بسیار کم و محدود جنگلی؛ اینگونه با محیط زیستمان برخورد می کنیم.
براستی که جای تأسف دارد.به گفته این فعال محیط زیست اگر این کار صورت نمی گرفت تمام این 20 تن زباله در طبیعت و جنگل ها و مراتع باقی می ماندند.
حال در نظر بگیرید که در بسیاری از مناطق و تفرج گاه ها و جنگل ها این جمع آوری ها صورت نمی گیرد و خود حدس بزنید حجم زباله ای که ما ایرانی ها با این همه ادعای تمدن و فرهنگ و تاریخ نثار طبیعتمان می کنیم.
یکی از فعالان محیط زیست و مسوول موسسه 13 فروردین شهرستان کازرون گفت: با هدف حفاظت و نگهداری محیط زیست، گردشگران نوروزی در روز طبیعت (13 فروردین) بیش از 20 تن زباله از تفرجگاهها و جنگل های اطراف شهرستان کازرون جمع آوری کردند.اعضای این موسسه با همکاری اداره محیط زیست شهرستان کازرون از نخستین ساعات بامداد روز 13 فروردین با استقرار در خروجی شهر کازرون پنج هزار کیسه جمع آوری زباله که بر روی آنها شعار 'محیط زیست باید حفظ شود' نگاشته شده بود بین گردشگران توزیع کردند .

سید علی اکبر کاضمینی افزود:شماری از دست اندرکاران این موسسه و دوستداران طبیعت که در مبادی ورودی شهر کازرون مستقر شده بودند در روز یاد شده هنگام بازگشت گردشگران و مسافران نوروزی در ازای تحویل گرفتن هر کیسه زباله که از تفرجگاهها جمع آوری شده بود، بن خرید کالا معادل 50 هزار ریال هدیه می دادند.

وی بیان کرد:تا پایان روز 13 فروردین گردشگران و مسافران نوروزی یک هزار و 500 کیسه زباله که حاوی 20 تن زباله بود از تفرجگاهها و مکان های استراحت گردشگران جمع آوری کردند که بی شک این حرکت کمک بزرگی به حفظ و نگهداری محیط زیست است .

کاظمینی ادامه داد:اگر مردم در انجام این کار پسندیده همکاری و مشارکت نمی کردند این میزان زباله در تفرجگاهها و جنگل ها رها می شد.

او افزود:این دومین سالی است که این موسسه با همکاری اداره محیط زیست شهرستان کازرون مبادرت به انجام این کار در روز 13 فروردین کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه ایرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
هیچی بابا! یه کم باهاش داریم شوخی میکنیم!
شوخی ای که دودمان هممونو به باد میده!

وقتشه که یه کم به خودمون بیایم هموطن!
دیگه داره خیلی دیر میشه ها!!!
در واقع دیر شده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار