چهار نفر، بر اثر انفجار ترقه های دست ساز راهی بیمارستان شدند.
کد خبر: ۱۹۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 12 March 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:کمک فرمانده ایستگاه 9 در عملیات انفجار منزل مسکونی در شهرک سعدی گفت : دو حادثه انفجار منزل مسکونی در شهرک سعدی و شهرک رضوان، به علت ساخت ترقه های دست ساز گزارش شد، که در اثر این انفجارها چهار پسر بچه از جمله کودک چهارساله به دلیل سوختگی راهی بیمارستان شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است. 

حمزه جوکار ادامه داد: پس از اعلام مرکز فرماندهی 125 مبنی بر انفجار منزل مسکونی در اثر ساخت ترقه، بلافاصله به محل حادثه رفته و با حضور در محل مشاهده شد، در هنگام ساخت ترقه های دست ساز توسط دو پسر چهار و 11 ساله، ترکیب و انفجار مواد، باعث مجروح شدن و سوختگی هر دو کودک شده بود که توسط عوامل اورژانس راهی بیمارستان شدند. 

وی افزود: این حادثه در داخل اتاق منزل مسکونی رخ داد که شدت انفجار باعث شکستن درها و پنجره ها شده بود. 

همچنین در حادثه دوم، دو نوجوان 15 و 16 ساله دچار سوختگی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است. 

فرمانده ایستگاه شش در این باره گفت : پس از حضور در محل، با دو نوجوان مواجه شدیم که هر دو به علت شدت انفجار دچار سوختگی و مجروحیت از نواحی مختلف بدن شده بودند که حال یکی از آنها بسیار وخیم و از ناحیه شکم دچار پارگی شده بود.  

ابراهیم حاصلی اظهار کرد: پس از امدادرسانی به حادثه دیدگان و تحویل آنها به عوامل اورژانس، جستجو برای پیدا کردن ترقه های ساخته شده احتمالی در داخل منزل آغاز شد، هر چند که موردی پیدا نشد ولی همین مقدار مواد ترقه، برای از پا درآوردن این کودکان کافی بود. 

فرمانده ایستگاه شش در ادامه افزود : شدت انفجار در این حادثه که در شهرک رضوان و در داخل انباری و به دور از چشم مادر خانواده با وجود حضور در منزل، اتفاق افتاده بود، به حدی بود که بخش زیادی از لوازم منزل خسارت دید . 

سازمان آتش نشانی به والدین در خصوص مراقبت از فرزندان در این روزها هشدار جدی می دهد و از کلیه شهروندان تقاضا دارد نسبت به این امر ساده گذر نکنند و تمام رفتارهای فرزندان، مخصوصاً پسرهای نوجوان که بیشتر در معرض آسیب هستند، را تحت کنترل و نظارت دقیق داشته و با کودکان در این ایام و شب ها همراهی کنند و خطر ساخت ترقه های دست ساز و بازی با ترقه را به آنها یادآور شوند . 

مواد منفجره باز هم حادثه آفرید + تصاویر

مواد منفجره باز هم حادثه آفرید + تصاویر

مواد منفجره باز هم حادثه آفرید + تصاویر

مواد منفجره باز هم حادثه آفرید + تصاویر

مواد منفجره باز هم حادثه آفرید + تصاویر

مواد منفجره باز هم حادثه آفرید + تصاویر

مواد منفجره باز هم حادثه آفرید + تصاویر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
من نمیدونم این رسم و رسومات بیخود که چیزی جز خسران به جامعه داردکی می خواهد دست از سر این مملکت بردارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار