سال 95 سال افتتاح پروژه های بزرگ در شیراز است/امسال خط 1 مترو شیراز تکمیل،خط 2 پیشرفت می کند و ساخت خط 3 شروع می شود/ آمار تصادفات فارس نگران کننده است/پارک 570 هکتاری شیراز زودتر راه اندازی شودبسته های ارزان قیمت سفر به شیراز طراحی شودباید برای وضعیت بحرانی آب شیراز فکری کرد/شیراز پایتخت فرهنگی است/ گزارش عملکرد نوروزی شهرداری شیراز
کد خبر: ۲۰۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 05 April 2016
به گزارش تابناک فارس:در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شیراز تمرکز سخنان اعضا بر توجه بیشتر به صنعت گردشگری در شیراز بود.همچنین نوید بهره برداری از پروژه های بزرگ در سال 95 داده شد.قول تکمیل خط 1 مترو شیراز و شروع عملیات خط 3 نیز در این جلسه داده شد.

سال 95 سال افتتاح پروژه های بزرگ در شیراز است/امسال خط 1 مترو شیراز تکمیل،خط 2 پیشرفت می کند و ساخت خط 3 شروع می شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ حدود بیش از ۱۵ درصد افزایش مهمانان نوروزی را شاهد بودیم، گفت: خوشبختانه رضایت میهمانان نوروزی تا حد بسیار زیادی حاصل شد.
غلام مهدی حقدل گفت: امسال در حدود چهار میلیون و 430 هزار و 874 نفر به استان فارس عزیمت کرده اند که این میان حدود سه میلیون و 391  هزار و 73 نفر از آنان در شهر شیراز اقامت داشته اند.
حقدل با تاکید بر اینکه کاهش 25 درصدی حوادث و تلفات رانندگی در نوروز سال 1395 را به فال نیک می گیریم، افزود: باید با همکاری نهادهای مسئول در بهتر شدن شرایط موجود کارهای اساسی انجام گیرد.
حقدل خاطرنشان کرد: برای سال 1395 نوید ماه ها، هفته ها و روزهای خوبی را به شهروندان می دهیم که با توجه به بودجه مصوب سال 1395 شهرداری در شورای شهر شیراز انشاالله نتیجه اقدامات انجام گرفته به بار نشسته و فاز دو خط یک قطار شهری را به اتمام خواهد رساند و با یاری خداوند متعال خط 2 قطار شهری نیز با شتاب بیشتری فعالیت تکمیل و ساخت‌وساز خود را دنبال کرده و پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، فرهنگی، شهرسازی به اتمام خواهد رسید و پروژه‌‌های جدید و مناسبی برای رشد کلان شهر شیراز شروع خواهد شد.
وی گفت عمده مهندسان و نیروهای پیمانکاران پروژه های شهرداری  استان فارسی هستند و فکر و اندیشه فارسی به میدان آمده و توانمندی خود را اثبات کرده است.رئیس شورای شهر شیراز  اضافه کرد: قطار شهری شیراز زودتر از تمام شهرهای دیگر راه‌اندازی شد و خط دو با قوت پیش می‌رود و اکنون به میانرود رسیده و خط سه نیز امسال آغاز می‌شود و شاهد پایان کار خط یک خواهیم بود.

آمار تصادفات فارس نگران کننده است/پارک 570 هکتاری شیراز زودتر راه اندازی شود

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه شورای اسلامی شهر شیراز:آمار تکان‌دهنده‌ تصادفات در جاده‌های فارس، زنگ خطری برای مسئولان است چنانکه تخصیص پنج درصد از کل ترددهای نوروزی به جاده‌های فارس در ایام نوروز و سهم 17 درصدی فارس در تصادفات برای من به‌عنوان عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دور از ذهن است چراکه تصادفات صورت گرفته و ضایعات غیرقابل‌جبران آن، چه به لحاظ عدم وجود فرهنگ ترافیک و عبور و مرور، چه به لحاظ عدم وجود استاندارد در راه‌ها و جاده‌ها و وسایل نقلیه قابل‌تأمل بوده و از مسئولین تقاضای بررسی و رسیدگی دارم.
تذوری ضمن تقدیر از اجرای طرح تبدیل سبزه نوروزی به کمپوست، ابراز داشت: وضعیت و شمار سگ‌های ولگرد در شهر نگران‌کننده است و می‌طلبد که مسئولان در زمینهٔ جمع‌آوری و ساماندهی این حیوانان اقدام عاجل به عمل‌ آورند.
به گفته وی، تفریح و فراغت یکی از ارکان زندگی هر آدمی است و کلان‌شهر شیراز در حال حاضر فاقد یک پارک شهر بزرگ و مجهز است و می‌طلبد که شهرداری شیراز راستای تسریع در عملیات اجرایی و تجهیز پارک 570 هکتاری به‌منظور تأمین فضای گذران اوقات فراغت و تفریح خانواده‌ها و همه آحاد جامعه اقدام کند.

بسته های ارزان قیمت سفر به شیراز طراحی شود
زهرا یقطین،عضو شورای شهر شیراز گفت: امسال مشاهده شد در ایام نوروز هنوز شهر ظرفیت پذیرش مسافر و گردشگر بیشتری را داشت و این تلنگر مسؤولیت ما را در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است، بیشتر می‌کند، لذا پیشنهاد می‌شود شهرداری شیراز بسته‌های مختلف سفر با هزینه‌های متفاوت، از بسته‌هایی با هزینه اسکان بسیار پایین تا بالا به همراه تورهای گردشگری و تفریحی متنوع را تهیه و در طول سال به مسافران ارائه کند تا با جذب گردشگر معنای واقعی اقتصاد مقاومتی محقق و آثار و نشانه‌های برنامه‌ریزی صحیح مشاهده شود.

باید برای وضعیت بحرانی آب شیراز فکری کرد/شیراز پایتخت فرهنگی است
محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شیراز اظهار داشت: وزیر محترم نیرو در روزهای پایان سال گذشته اعلام کردند در بخش آب در شهرهای شیراز، کرمان، بوشهر، همدان و بندرعباس سال سختی را در پیش داریم و از این رو از همه همکاران درخواست داریم برای سال آینده اقدامات ویژه‌ای داشته باشیم و برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم تأمین آب و برق را به‌صورت مطمئن انجام دهیم.
وی گفت: اخیراً سایت معلوم‌الحالی، شورا و شهرداری شیراز را مذمت کرده که چرا روی سومین حرم اهل‌بیت (ع) تمرکز کرده و خواستار محوریت آن در تمام فعالیت‌های شهر شیراز هستیم و عجبا از این سخن که لقب سومین حرم اهل‌بیت (ع) که پس از مشهد و قم هدیه حکیمانه و فکورانه ولی امر مسلمین است تا ننگ جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی، جشن فرهنگ و هنر و پاتوق توده‌ای‌ها و غرب‌زده‌های لائیک را از پیشانی این شهر پربرکت پاک کند.
وی یادآور شد: ما به کار خود در حفظ و ترویج لقب سومین حرم اهل‌بیت (ع) افتخار می‌کنیم و معتقدیم همزمان با همین محوریت می‌توانیم پایتخت فرهنگی، هنری، ادبی هم باشیم انشاء‌الله با رضایت و حمایت شورا و شهرداری، شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام لقب خواهد گرفت و نشان لیاقت و شایستگی بر سینه ستبر شهر راز آویخته خواهد شد.

گزارش عملکرد نوروزی شهرداری شیراز

علیرضا پاک فطرت؛شهردار شیراز، در یکصد و پنجاهمین جلسه شورا اظهار داشت: نوروز امسال بالغ‌ بر 3 میلیون و 300 هزار نفر-شب در طول این 15 روز به شیراز آمدند که اگر هر نفر دو و نیم شب اقامت معادل یک میلیون و 360 هزار نفر در طول 15 روز به شیراز آمده‌اند.
وی افزود: شهر شیراز ظرفیت زیادی برای گردشگری داخلی و خارجی دارد این ظرفیت بیشتر از وضعیت فعلی است و می‌تواند در طول سال استمرار داشته باشد که رونق آن منجر به اشتغال‌زایی می‌شود.
در ادامه معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز اظهار داشت: از پیش از نوروز آسفالت، ترمیم و بهسازی و کف‌سازی معابر در هسته‌های مرکزی و نقاط پیرامونی مراکز زیارتی و گردشگری انجام شد.
رمضان امینی افزود: در 64 نقطه شهر یادمان گل کارگذاری شد که بعد از نوروز نیز تا پایان گل‌دهی باقی می‌ماند و در 18 نقطه نیز یادمان‌های نوروزی استقرار یافت.
وی ادامه داد: رنگ‌آمیزی تک لبه‌ها، رنگ‌آمیزی مخازن پسماند و 54 هکتار گل‌کاری انجام شد و شست و شوی معابر، زیرگذرها، پل‌های هوایی در دستور کار قرار گرفت و با کمک دستگاه قضایی برای ممانعت از دیوارنویسی اقدام شد و شاهد کاهش 95 درصدی دیوارنویسی بودیم.
امینی اضافه کرد: در این ایام 400 منزل مبله به‌صورت سامان‌یافته با نظارت نیروی انتظامی در اختیار مسافران قرار گرفت و با متخلفان در این بخش برخورد شد و نقاط مجاز در 16 بنر اطلاع‌رسانی شد.
معاون شهردار شیراز تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در چهار ورودی کانکس‌هایی مستقر کردیم که نمازخانه و امکانات بهداشتی را دارا بود و در همان مکان پذیرایی مختصر و ارائه اطلاعات گردشگری به مسافران انجام می‌شد، ضمن این‌که نقشه هوشمند شهر شیراز از طریق درگاه‌های اینترنتی قابل‌دسترسی بود.
امینی بیان کرد: تعدادی از تاکسیرانان متبحر هماهنگ شدند و تاکسی‌های آنان پشت‌نویسی شد «سؤال از شما پاسخ از ما» که بتوانند به بهترین نحو راهنمایی لازم را به مسافران ارائه کنند ضمن این‌که درمجموع در سطح شهر علاوه بر تابلوهای موجود یک‌هزار و 138 بنر نصب شد و 28 هزار واحد پارکینگ عمومی نیز برای مسافران آماده شد.
معاون شهردار شیراز با اشاره به استفاده از آتش‌نشانان داوطلب در ایام نوروز، یادآور شد: از 138 پارک 15 پارک برای استقرار چادر مجوز داده شد و سالن‌های ورزشی و حسینیه برای ایام بارندگی در نظر گرفته شد ضمن این‌که در این ایام یک‌هزار و 138 متکدی و معتاد از سطح شهر جمع‌آوری شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار