بسته خبری تابناک لرستان :
تابناک لرستان قصد دارد از این پس برای پوشش وانعکاس مهمترین رویدادها واخبار روزکشوروهمینطوررویدادها،اخباروتحولات مربوط به لرستان ،یک مجموعه خبری را دریک بسته ویژه ،براساس موضوعات مختلف سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی، فرهنگی ،ورزشی به مخاطبان وعلاقه مندان خودارائه نماید ؛ در بسته خبری تابناک لرستان می توانیدچشم اندازی عمومی ازاخبارورویدادهای کشورواستان درطی 24 ساعت گذشته را رصدکنید.
کد خبر: ۲۰۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۳ 09 April 2016

تابناک لرستان قصد دارد از این پس برای پوشش وانعکاس مهمترین رویدادها واخبار روزکشوروهمینطوررویدادها،اخباروتحولات مربوط به لرستان ،یک مجموعه خبری  را دریک بسته ویژه ،براساس موضوعات مختلف سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی، فرهنگی ،ورزشی به مخاطبان وعلاقه مندان خودارائه نماید ؛ در بسته خبری تابناک لرستان می توانیدچشم اندازی عمومی ازاخبارورویدادهای کشورواستان درطی 24 ساعت گذشته  را رصدکنید.

*روند انتخاب کاندیداهای شهرستانی درمرحله دوم انتخابات ازنگاه یک نماینده اصلاح طلب

مسعودپزشکیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس روند انتخاب کاندیداها در تهران با شهرستان‌ها را متفاوت دانسته است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره اینکه اصلاح‌طلبان چه برنامه‌هایی برای مرحله دوم انتخابات دارند، گفته است: اطلاع دقیقی ندارم، اما معتقدم روند تهران با شهرستان‌ها خیلی فرق می‌کند. لذا نمی‌شود انتظار داشت در شهرستان‌ها نیز همانند تهران رفتار شده و عمل کنند.

وی می افزاید:‌ در شهرستان‌ها بیشتر شناخت‌های محلی و حضور کاندیداها می‌تواند تاثیرگذار باشد. اما به هر حال در مرحله دوم و حوزه‌های انتخابیه که هنوز نماینده‌های آن‌ها انتخاب نشده‌اند انتخاب مردم بستگی به این دارد که چقدر کاندیداهای مورد نظر در منطقه و حوزه انتخابیه حضور داشته و با مردم ارتباط برقرار کرده‌اند.

مسعودپزشکیان درباره ضرورت حضور در مرحله دوم انتخابات و تاثیری که در ترکیب مجلس خواهند داشت، اظهار می کند: مشکلی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد این است که برنامه تدوین شده و مشخصی نداریم که پست‌ها را این گروه یا آن گروه به خود اختصاص دهند لذا این مسأله مشکلی را حل نمی‌کند و مشکل این است که باید برای مسائل موجود مملکت راه حل داشته باشیم. در این شرایط بدون پست هم می‌توان در مجلس به جایی رسید.

پزشکیان براین باور است :‌ اتفاقی که باید بیفتد این است که ما بتوانیم برای مشکلات مملکت راه حل و نقشه ارائه کنیم.

خست وزیر ایتالیا هم با هیات اقتصادی 120 نفره اش به ایران می آید

به گزارش خبرگزاری فارس جهانبخش مظفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم از سفردوروزه نخست وزیر ایتالیا به همراه یک هیات اقتصادی 120 نفره به ایران خبرداده است

وی درگفت وگوه با خبرنگار فارس در آستانه سفر ماتئو رنتزی نخست‌وزیر ایتالیا به تهران به تشریح برنامه‌های این سفر دو روزه پرداخت.

مظفری با اشاره به سفر دو روزه نخست‌وزیر ایتالیا طی روزهای 24 و 25 فروردین ماه عنوان کرد: نخست‌وزیر ایتالیا را که در این سفر یک هیأت 120 نفره از صاحبان صنایع، مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها و از جمله رئیس شرکت بیمه ساچه و ... همراهی می‌کند 24 فروردین در تهران با مقامات عالی‌رتبه کشورمان از جمله حسن روحانی رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی‌ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی مقامات دیگر دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سفیر ایران همچنین گفت که هیأت رسمی همراه نخست‌وزیر ایتالیا شامل وزرای علوم و صنایع نیز در این سفر با همتایان خود دیدار و راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه را بررسی می‌کنند.

وی افزود: نخست‌وزیر ایتالیا 25 فروردین ماه نیز به اصفهان سفر و از این شهر بازدید خواهد کرد.

مظفری از برگزاری یک همایش اقتصادی با حضور اعضای هیأت اقتصادی همراه نخست‌وزیر ایتالیا با همتایان ایرانی و رایزنی‌های دوجانبه بین هیأت‌های اقتصادی دو کشور خبر داد و افزود: در سفر نخست‌وزیر ایتالیا بر دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهوری کشورمان به رم و سرعت بخشی به روند اجرایی ٢٨ یادداشت تفاهم امضا شده تأکید خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فاصله زمانی سفر حسن روحانی به رم تا سفر نخست‌وزیر ایتالیا به تهران کارهای زیادی در راستای اجرایی کردن این یادداشت تفاهم‌ها صورت گرفته، اظهار داشت: نتایج خوبی در این زمینه حاصل شده است.

مظفری همچنین گفت که در سفر نخست‌وزیر ایتالیا یادداشت تفاهم‌هایی در زمینه‌های علمی و فناوری، توریسم، محیط زیست، راه‌آهن و ... در دستور کار دو کشور قرار دارد.

گزارش آرمان از پدیده جدیدروستا خواری : از زمین خواری تا روستاخواری درکشور

روزنامه آرمان در شماره روزپنجشنبه خود 19 فروردین ماه به پدیده جدیدی از خورش عرصه منابع کشوراشاره کرده است به نقل از آرمان ؛ هر روز از انواع جدیدی از زمین خواری
پرده برداری می‌شود، هر بار با نامی جدید، و جایی هم نمانده که از دستش قسر در برود. ابتدا فقط زمین‌خواری بود اما به مرور زمان جنگل خواری، کوه‌خواری، رودخواری و دریاخواری هم به آن اضافه شدند و روز گذشته هم از نوع جدیدی از آن به نام روستاخواری پرده‌برداری شد تا افکار عمومی جامعه بداند این قصه سر دراز دارد و به این زودی‌ها هم حل شدنی نیست، هر چند که گام‌های خوبی در این راه برداشته شده اند. رئیس کمیسیون اصل
۹۰ مجلس در پاسخ به این سوال که چرا زمین خواری‌ها از زیر ذره بین دستگاه‌های نظارتی خارج می‌شوند گفت: مساله مهم همین است که متاسفانه با وجود دستگاه‌های نظارتی و متولیان امر شاهد چنین اتفاقاتی در کشور هستیم. محمدعلی پور مختار با بیان این که در بررسی هایی که ما انجام دادیم چند دلیل در این رابطه وجود دارد گفت: یکی از دلایلی که در این رابطه می‌توان مطرح کرد عدم ارائه گزارش صحیح از سوی کارشناسان مربوطه است که وقتی سوال یا پیگیری توسط یک کارشناس صورت می‌گیرد و این گزارش مبنا برای دستگاه‌های نظارتی می‌شود این دست گزارشات معمولا نادرست و ناصحیح هستند. پورمختار یادآور شد: در مجلس ما عنوان کردیم که هر تخلفی در حوزه زمین خواری در هر یک از دستگاه‌های متولی امر اتفاق بیفتد مسئول اصلی، مسئول دستگاه مربوطه است. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: یک روستای کوچک در دماوند مورد سواستفاده قرار گرفته است به طوری که متخلفین از طرح هادی خلاف هایی را انجام دادند. محمدعلی پورمختار با اشاره به این که تغییر کاربری اراضی خطراتی را در آینده ایجاد می‌کند بیان کرد: حدود ۱۰، ۱۵ مورد زمین خواری به ما گزارش شده است که مشخص شد پنج شش مورد آن دلیلی برای تغییر کاربری نداشتند لذا اقدامات لازم در این رابطه صورت گرفته است. او گفت: روستایی در قم مورد تخلفات گسترده قرار گرفته است به طوری ۴۰، ۵۰ هکتار مورد تصرف از سوی متخلفین قرار گرفته است.

روستاخواری سد راه توسعه است

معاون نظارت بر امور زیربنایی و معاونت توسعه روستایی کشور نیز با اشاره به قانون ضوابط تقسیمات کشوری بر اساس مصوبه سال ۱۳۶۹ گفت: بر اساس ماده دو این قانون روستا تعریف مشخصی دارد و واحد مبدا تقسیمات کشوری است که حداقل باید ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر به صورت متمرکز یا پراکنده در آنجا زندگی کنند و فعالیت آن‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم، کشاورزی ، دامداری، باغداری و زراعت باشد. نعمت ا... رضایی تصریح کرد: بر اساس تعریفی که از روستا بر اساس این قانون وجود دارد طبق نتایج سرشماری سال ۱۳۹۰ ما ۳۸ هزار و ۲۶۶ روستا داریم. او ادامه داد: مکان‌های دیگری که در آن‌ها سکونت می‌گیرد اگر کمتر از ۲۰ خانوار باشد آبادی نام دارد که بر این اساس نیز ما در کشور ۶۱ هزار و ۷۴۸ آبادی داریم. او خاطر نشان ساخت: در راستای مبارزه با بحث زمین خواری قوانین ما کافی است اما موضوع اجرای قوانین است. رضایی در ادامه با اشاره به این که برای مناطق روستایی بنیاد مسکن طرح هادی را تدوین کرده است افزود: ساخت و سازهایی که در روستاها و آبادی‌های کمتر از ۲۰ خانوار صورت می‌گیرد قاعده مشخصی ندارد. او با اشاره به این که مدیریت در روستاها به صورت نقطه‌ای است اظهار داشت: هر روستا یک مدیر به نام دهیار و شورا دارد که آن‌ها بایستی اقدامات لازم را انجام دهند. معاون نظارت بر امور زیربنایی و معاونت توسعه روستایی کشور با تاکید بر این که مدیریت باید به صورت پهنه‌ای باشد افزود: اگر شورای دهقان داشتیم مدیریت به صورت پهنه‌ای باید از سوی این شورا صورت می‌گرفت تا شاهد مدیریت منسجمی در این رابطه می‌شدیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او با بیان این که قانون به اندازه کافی داریم اما باید به درستی اجرا شود گفت: در شهر حریم و محدوده حاکم است اما این در حالی است که در روستا فقط شاهد محدوده هستیم.

وزیر ورزش وجوانان دربرنامه "ورزش ومردم":کی روش قرارداد دارد وبایددر تیم ملی بماند

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان امروز صبح در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرد.

دکتر گودرزی در ابتدا گفت: بنده از بیننده های قدیمی ورزش و مردم هستم و امیدوارم سی و شش سال دیگر هم به قدمت برنامه افزوده شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره حل مشکلات فدراسیون فوتبال از طرف علی کفاشیان گفت: در بازی با عمان فقط درباره بازی صحبت کردیم و حرف خاصی نزدیم. دوستان در فدراسیون تلاش می کردند که مشکلات را برطرف کنند و یک نهاد عمومی غیردولتی است اما این فدراسیون در ایران وجود دارد و باید تابع قوانین داخلی باشد. وزیر باید به دولت و مجلس پاسخگو باشد و بنده هم وظایف خاص خودم را دارم. مسئولیت داشتن بدون اختیار، فساد ایجاد می کند. دوستان در فدراسیون فوتبال تلاش کردند و از لحاظ مالی هم توانسته ایم کمک هایی را انجام بدهیم و با همدلی، قطعا شرایط بهتری فراهم خواهد شد.

دکتر گودرزی درباره عدم ثبت نام کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به عنوان مثال دوره های ریاست جمهوری در اکثر کشورهای دنیا 2 دوره است و در اساسنامه فدراسیون فوتبال سال 86 هم 2 دوره پیش بینی شده و عرف است. باید به افرادی که افکار جدیدتر دارند، فضا داد. فوتبال هم نباید از این مساله مستثنی باشد و باید حواسمان باشد که از طرف کشورهای همسایه آسیبی به ما وارد نشود. یازدهم اردیبهشت باید انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم و امیدوار هستیم در یک ثبات و آرامش این انتخابات صورت بگیرد. آرایی که در مجمع در نظر گرفته می شود، باعث انتخاب رئیس جدید خواهد شد و نباید مساله را بیش از حد حساس کرد.

وی درباره ادامه حضور کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال و حل مشکلش میان او و علیرضا اسدی نیز تصریح کرد: ارکان مدیریتی فدراسیون ها باید در جایگاه های خود صحبت کنند و تصمیم بگیرند و اجازه ندارند یک مجموعه دیگری را مورد اهانت قرار دهند و دیگری هم نباید در این کشمکش کاری انجام بدهد. ورزش خودش یک چالشی است و اگر بنا باشد محیطی هم که فراهم باشد، دچار چالش باشد، نمی توان کارهای خوبی را انجام بدهد. آقای کی روش از دانش خوبی برخوردار است و امیدوارم این دانش در اختیار مربیان لیگ برتر قرار بگیرد و از او درخواست می کنم به این مساله توجه کند. کی روش در کسب سهمیه جام جهانی در دوره قبل موفق بوده و امیدوار هستیم بازهم به جام جهانی برویم و در آنجا عملکرد مناسبی داشته باشیم. باید مشکلات کی روش برطرف شود و فدراسیون و در کنار آن وزارت ورزش و جوانان به این مساله توجه می کنند. کی روش بر اساس قراردادش باید عمل کند و به ارکان فدراسیون احترام بگذارد و همچنین آنها احترام بگذارند. می خواهیم کی روش در تیم ملی بماند و کارش را دنبال کند.

"شکایت فرماندارپیشین کوهدشت ازعوامل یک مصاحبه

ظاهرا جنجالهای محمد کرم محمدی فرماندار اسبق کوهدشت همچنان ادامه دارد ؛بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی کشکان ،محسن باقرپور وکیل پایه یک دادگستری در گفتگوی تلفنی با خبرنگار کشکان گفته است: محمد کرم محمدی فرماندار سابق کوهدشت وی را به عنوان وکیل خود انتخاب نموده تا با حضور در مرجع قضایی علیه تنظیم کنندگان مصاحبه ی اخیر که در فضای مجازی منتشر شد و برخی حواشی را به دنبال داشت اقامه ی دعوا نماید.

این وکیل می افزاید: به همین دلیل وی به عنوان وکیل محمدی در دادسرای کوهدشت حاضر شده و علیه مدیرمسئول سایت منتشر کننده ی مصاحبه و اشخاص حاضر در مصاحبه به اتهامات مختلف کیفری طرح دعوا نموده است.

گفتنی است چندی پیش فرج اله مؤمنی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با یکی از سایت های محلی به شدت به عملکرد محمدکرم محمدی در انتخابات اخیر مجلس تاخت و ضمن ایراد انتقادات متعدد دیگر، وی و چند تن دیگر از مسئولان اجرایی و فعالان سیاسی منطقه را به «غارت انتخاباتی» متهم کرد.

محمدکرم محمدی چند روز پیش جای خود را به احسان جهانیان مدیر کل سابق امنیتی انتظامی استانداری لرستان داد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار