در جلسه این هفته شورای شهر شیراز شهردار و اعضای شورای شهر شیراز با انتقاد از تصمیم سازمان محیط زیست در خصوص توفق ساخت سد تنگ سرخ شیراز این سازمان را مسئول حفظ جان مردم شیراز در خصوص وقوع سیل دانستند.همچنین در این جلسه به روند روبه نزول گردشگری در شیراز اشاره شد و خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد.
کد خبر: ۲۱۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 20 April 2016
در جلسه این هفته شورای شهر شیراز شهردار و اعضای شورای شهر شیراز با انتقاد از تصمیم سازمان محیط زیست در خصوص توفق ساخت سد تنگ سرخ شیراز این سازمان را مسئول حفظ جان مردم شیراز در خصوص وقوع سیل دانستند.

به گزارش تابناک فارس:همچنین در این جلسه به روند روبه نزول گردشگری در شیراز اشاره شد و خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد.

در مورد سد تنگ سرخ شیراز سیاسی کاری می شود
شهردار شیراز گفت: ساخت سد «تنگ سرخ» مانند دیگر کارها در شیراز سیاسی شده است.
علیرضا پاک فطرت در صحن علنی شوارای شهر شیراز، گفت: یک دهه قبل سیل در شیراز خساراتی به بار آورد حال آنکه امروز شاهد ساخت و ساز در نقاطی هستیم که در زمان وقوع سیل شیراز، زیر آب رفته بود.
وی ادامه داد: سد تنگ سرخ باید ساخته شود، اگرچه این اقدام برای شهرداری ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
شهردار شیراز تاکید کرد: متاسفانه سد تنگ سرخ هم مانند دیگر امور مربوط به شهر شیراز، سیاسی شده اما امروز در خصوص آینده هشدار می دهم که اگر اتفاقی افتاد و در آن زمان من شهردار و این افراد اعضای شورای شهر نبودند، رسانه ها که حضور دارند آن را بازگو کنند.
پاک فطرت ادامه داد: باید این سد تعیین تکلیف شود، شهرداری در همین راستا، کار ساخت سد را با نظارت وزارت نیرو و سازمان آب دنبال کند و سازمان محیط زیست هم اگر بحثی داشت، در قالب مباحث علمی و طی نشست های کارشناسی و با ارائه اسناد و مدارک، دنبال کند.
وی افزود: در بحث گردشگری شیراز ساخت بوستان ۵۸۰ هکتاری را آغاز شده و ساخت سد تنگ سرخ عاملی در ایجاد جاذبه های موثر گردشگری است.
شهردار شیراز تاکید کرد: اگر سد ساخته شود، جذابیتی چند ده برابر یک آکواریوم دارد.

سازمان محیط زیست باید ضامن جان مردم شیراز باشد

عضو شورای شهر شیراز گفت: سیل چندین سال پیش شیراز با بارش ۱۰۰ میلی متر روی داد و حال اگر باران خوزستان در شیراز بیاید فاجعه می شود.
محسن معین بعد از ظهر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز، گفت: طی بارش های اخیر ۲۴۰ میلی متر بارندگی در خوزستان داشتیم که اگر سدهای احداث شده بعد از انقلاب نبود خوزستان نابود بود.
وی ادامه داد: مقدار حجم بارندگی ها ۴۰ برابر حجم رودخانه خشک شیراز است که سد دز با مدیریتی که اعمال شد حجم ورودی را به طور پلکانی کاهش داد و از بروز حادثه جلوگیری کرد.
عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: سیل چندین سال پیش شیراز با بارش ۱۰۰ میلی متر روی داد و حال اگر باران خوزستان در شیراز بیاید فاجعه می شود.
معین تاکید کرد: تامین دلیل می کنم علیه محیط زیست زیرا سد تنگ سرخ تنها راه نجات شیراز است و با پول مردم این شهر بخشی از کار عمرانی انجام شده است.
وی تصریح کرد: اگر تصمیم آنها درست بوده من دست بوس هستم اما اگر سخنان و دلایل آنها در مقابله با ساخت این سد درست نباشد باید ضامن جان مردم شیراز باشند.
عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: اگر سد ساخته شود با آبی که رودخانه خشک در بر می گیرد ۲۴۰ هکتار فضا به بخش گردشگری شیراز اضافه می شود.

افتتاح 34 پروژه در شیراز
شهردار شیراز گفت: 34 پروژه شهری، عمرانی، ترافیکی و خدماتی با اعتبار 83 میلیارد تومان روز چهارشنبه هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: روز چهارشنبه 34 پروژه به مبلغ 83 میلیارد تومان در منطقه سه و هفت به بهره‌برداری می‌رسد که تقاطع هفت تن _ دلگشا، المان ورودی شرق شیراز، احداث سه سالن ورزشی غیر توپی، دو زمین چمن مصنوعی، زیرسازی و آسفالت، پارک محله‌ای و پیاده‌روسازی از جمله موارد مهم این افتتاح‌ها است.

رواج طبیعت خواری در شیراز
عضو شورای شهر شیراز پدیده شوم کوه خواری و جنگل خواری را زنگ خطری برای شیراز اعلام کرد.
حق نگر با بیان اینکه مدتهاست که کوه خواران و جنگل خواران به بخش هایی از طبیعت چشم نواز شیراز چنگ انداخته اند ، به ذکر نمونه ای در این زمینه پرداخت و گفت: يكي از نقاطي كه مدتهاست مورد هجوم سودجویان قرار گرفته چشمه گويم است كه از 50 سال پیش به عنوان يكي از تفرجگاه هاي محبوب مردم شيراز شناخته شده است اما در بازديدي كه چندي قبل از آن جا صورت گرفت ، مشخص شد که تعداد زیادی از درختان سرسبز اطراف اين چشمه توسط جنگل خواران قطع شده و به جای آن دیوار کشیده اند .
وي با اشاره به گسترش باغشهرها در این محدوده ادامه داد: دستبرد زمین خواران به مناطق سرسبز چشمه گویم به همین جا ختم نمی شود و عده ای از این افراد كوه هاي اين منطقه را نيز با ادعای مالکیت فردي ديواركشي و تصاحب کرده اند .
به گفته حق نگر تمامی مستندات این زمین خواری ها برای رسیدگی در اختیار شهرداری منطقه 10 شیراز قرار گرفته است.

از امید نوروزی حمایت کنید
عضو شورای شهر شیراز خواستار حمایت بیشتر مسئولان از «امید نوروزی» کشتی‌گیر شیرازی شد.
زین العابدین عرب در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به پیش رو بودن مسابقات جهانی کشتی فرنگی در شیراز تاکید کرد: شیراز با داشتن قهرمان جهان و المپیک به طور حتم می تواند افتخاری دیگر را برای خود رقم بزند.
وی ادامه داد: به طور حتم امید نوروزی می تواند در مسابقات جهانی شیراز و المپیک بار دیگر افتخار آفرینی کند که برای رسیدن به این موفقیت احتیاج به حمایت همه مسئولان است.

گردشگری روبه افول شیراز را دریابید
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در سال پایانی فعالیت شورا افزایش جاذبه‌های گردشگری مانند آکواریوم، تله کابین و شهربازی در دستور کار قرار گیرد.
ابراهیم شعرا گفت: برگزاری زادروز سعدی و حافظ و بزرگداشت هفته شیراز و انعکاس آن در رسانه های داخلی و خارجی نقش ارزنده ای در معرفی شیراز خواهد داشت.
وی ادامه داد: بافت فرسوده و تاریخی بسیاری از کلانشهرها مقصد بعدی گردشگران و به خصوص جهانگردان خارجی است متأسفانه سازمان میراث فرهنگی نتوانسته در بهسازی این مناطق جاذبیت های لازم را ایجاد کند حال آنکه بیش از ۵۵۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری برای استان فارس در برنامه های سازمان میراث فرهنگی پیش بینی شده ولی خبری از اجرای آن نیست.
عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: در شهرداری هم سازمان احیاء بافت تاریخی نه اساسنامه دارد و نه بودجه عمرانی و ساختار آن هم اخیراً در شهرداری میان زمین و آسمان قرار گرفته است.
شعرا افزود: مشکلات دیگر در اطراف آثار تاریخی عدم وجود پارکینگ برای مسافرینی که نوعاً با وسیله نقلیه شخصی مسافرت می کنند منجر به تجمع وسائل نقلیه و یا پارک در پیاده روها و یا بوجود آمدن راهبندان و ترافیک خیابانهای اطراف این مراکز به خصوص حرم مطهر احمدبن موسی (ع) در حدود یک ساعت شده بود.
عضو شورای شهر شیراز افزود: طرح ها و پروژه های زیاد تفریحی و گردشگری در شهر شیراز طی سالهای گذشته پیش بینی شده که تاکنون به بار ننشسته است.
وی تاکید کرد: باید در فرصت باقی مانده آثار ماندگار و اثر گذار در صنعت گردشگری و گذران اوقات فراغت جوانان و رفاه عمومی بهره برداری شود و شهرداری در قالب پروژه های سرمایه گذاری می تواند تعریف کرد تا بتواند علاوه بر شهروندانمان، میهمانان داخلی و کشورهای خارج هم گردشگر جذب کند.
شعرا در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در ابتدای سال شاهد حضور میهمانان نوروزی در استان فارس و شهر شیراز بودیم که براساس نظر میراث فرهنگی بالغ بر ۳.۵میلیون نفر بوده است . هر چند جامعه هتلداران معتقدند بجز هفته اول علی رغم تخفیف ۳۰درصد در هفته دوم تنها ۶۰درصد ظرفیت هتلها تکمیل بوده و با توجه به بارندگی این ایام در شمال کشور بنظر می رسید که استان فارس می بایست انتخاب بیشتر، میهمانان نوروزی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار