قرارداد خواهرخواندگی شهرهای شیراز و پچ از کشور مجارستان، طی جلسه‌ای به امضای شهرداران دو شهر رسید.
کد خبر: ۲۲۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 10 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:شهردار شیراز عصر دوشنبه 20 اردیبهشت در مراسم انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با شهر پچ از کشور مجارستان، با تأکید بر تشابهات تاریخی و فرهنگی این دو شهر گفت: هر دو شهر، با قدمتی بیش از دو هزار سال از کهن‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شوند.

علی‌رضا پاک‌ فطرت، قدمت تاریخی هر 2 شهر شیراز و پچ را دلیلی بر وجود فرهنگ غنی نزد شهروندان این شهرها عنوان و با اشاره به حضور دانشجویان ایرانی در کشور مجارستان، گفت: شیراز و پچ از نظر مراکز علمی و دانشگاهی در منطقه خود حرف اول را می‌زنند و امیدوارم با تبادل بیشتر دانشجویان و محققان بتوانیم فرهنگ پربار ایرانی – اسلامی را به تمام دنیا صادر کنیم.

وی افزود: تبادل علم و دانش یکی از راه‌های انتقال فرهنگ، تجربه و تحکیم مناسبات همه جانبه است که باید به طور جدی مورد توجه مسئولان و مدیران قرار گیرد.

شهردار شیراز بر ضرورت ایجاد مناسبات بیشتر و بهتر در تمام زمینه ها تأکید و اضافه کرد: امیدوارم دیپلماسی شهری بتواند مکمل خوبی برای دیپلماسی رسمی و سیاسی باشد و زمینه ساز صلح، ثبات و بهبود روابط سیاسی و اقتصادی برای هر دو کشور شود.

شهردار شیراز در ادامه این دیدار صنعت توریسم را یکی از مهمترین صنایع قرن حاضر دانست و افزود: گردشگری علاوه بر رونق اقتصادی و اشتغالزایی، عامل مؤثری برای تبادلات و مجاورت فرهنگی است و می تواند باعث ایجاد صلح و تفاهم جهانی شود.

پاک‌فطرت تأکید کرد: ما آمادگی خود را برای جذب گردشگر از مجارستان و ارسال گروه‌های گردشگر از شیراز به آن کشور اعلام می‌کنیم.

شهردار پچ نیز با ابراز خشنودی از این دیدار دوستانه گفت: ارتباط بین مردم ایران و مجارستان اتفاق جدیدی نیست و ریشه‌ای تاریخی دارد.

ژولت پاوا، مهاجرت قبایلی از ایران به مجارستان و مهاجرت اقوام مجاری به شهرهایی نظیر یزد و ... را پایه اولیه مناسبات و مراودات تاریخی ایران و مجارستان بیان و اضافه کرد: امیدوارم با ایجاد خواهر خواندگی بین شیراز و پچ بتوانیم شاهد فصل جدیدی از روابط فرهنگی اقتصادی و علمی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار