شورانامه
عضو شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه برای روز شیراز و معرفی این شهر به مردم کشور و گردشگران، به غیر از حضور در برنامه خندوانه هیچ حرکت دیگری انجام نشد.دیگر عضو شورا هم از عدم اجرای مصوبات شورای شهر شیراز انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۲۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 11 May 2016
به گزارش تابناک فارس:در جلسه این هفته شورای شهر شیراز، نمایندگان با انتقاد از برنامه های ضعیف روز شیراز و همچنین عدم تصویب مصوبات 3 سال گذشته شورای شهر شیراز خواستار توجه بیشتر به این موارد شدند.

برنامه های روز شیراز ضعیف بود
عضو شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه برای روز شیراز و معرفی این شهر به مردم کشور و گردشگران، به غیر از حضور در برنامه خندوانه هیچ حرکت دیگری انجام نشد.
ابراهیم شعرا با یادآوری جایگاه و قدمت شیراز و اشاره به اولین پایتختی حکومت شیعین در دوران آل بویه افزود: متاسفانه در ۱۵ اردیبهشت امسال بجز برنامه خندوانه که جای تقدیر دارد چندان مراسم عمومی متنوع فراگیر برای شهروندان و گردشگران بخصوص ۵۰۰ هزار جهانگرد خارجی موجود این ماه که می توانند سفیران ما برای معرفی شیراز به جهانیان باشد نداشتیم.
عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: مطالبات زیادی رهبر معظم انقلاب برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای استان ۱۵۴۸ پروژه و به مبلغ ۵۵۹۰ میلیارد ریال در پایان سفر برای آبادانی و اعتلای فرهنگ تصویب کردند که متاسفانه همه آنها به بار ننشسته و مردم ازآن بهره مند نگردیده اند.
شعرا افزود: مشخص نیست چه میزان از این مصوبات اجرایی شده و چه پروژه هایی در مرحله ساخت و راه اندازی است پروژه های موزه دفاع مقدس، احداث دانشکده فناوری های نوین و سالن ورزشی ۶هزار نفره از جمله طرح های به ثمر نرسیده است که مسئولین استان باید در رابطه با آن جوابگو باشند.

انتقاد از عدم اجرایی شدن مصوبات شورا
محمد حق نگر گفت:مصوبه برگزاری همایش بین المللی گردشگری و معرفی شهر شیراز در سال اول شورای چهارم مطرح شد ولی هنوز اجرائی نشده است.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: طرح جذب مخاطب دائمی برای شهر شیراز با واگذاری مکانهائی در بافت تاریخی برای ساخت هتل و زائرسرا توسط ۳۰ استان دیگر که کلید توسعه گردشگری در سطح ملی می باشد متاسفانه بدون بازخورد مثبت باعث یک فرصت سوزی ۴ ساله گردیده است و من مطمئن هستم اگر هدف گردشگری است قطعاً پروژه فوق باید اجرا گردد.
حق نگر ادامه داد: طرح توسعه جنوب شیراز که با عشق و علاقه تهیه شد و تقدیم شورا گردید و متاسفانه در کمیسیون تلفیق خیلی سطحی و بدون بررسی در آرشیو قرار داده شده یک فرصت سوزی است که باعث عقیم ماندن فعالیت های چشم گیر شهرداری منطقه ۹ گردیده است.
وی تاکید کرد: طرح احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۵ هزار واحد در ده منطقه بر روی رودخانه خشک یا مجاور آن که قرار شد مطالعه و مکان یابی گردد و از مهمترین قابلیت های این طرح توسعه دوچرخه سواری و تامین سلامت شهروندان بود که این طرح نیز دچار فرصت سوزی شده است.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: طرح تجمیع باغات قصردشت و تبدیل کل باغات قصردشت به ۲۴ قطعه ۵۰ هکتاری و اجازه احداث ۱درصد در هر قطعه که هم منافع باغداران و هم منابع شهروندان  و هم حفظ کل باغات را بدنبال خواهد داشت که متأسفانه هنوز بعد از گذشت ۲ سال نتیجه مطالعات از طرف مشاور ارائه نشده و تعداد طرح های دیگر که امیدوارم حداقل ۶ طرح فوق تا پایان عمر شورا اجرائی گردد.

مهمترین رویداد ورزشی نیم قرن گذشته شیراز
عضو شورای شهر شیراز گفت: برگزاری مسابقات جام‌جهانی کشتی مهم‌ترین رخداد ورزشی نیم قرن گذشته در شیراز است.
مظفر مختاری گفت:امتیازی که این میزبانی برای شهر شیراز به ارمغان می‌آورد منافع حاصل از مبحث گردشگری است.
نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه در چنین شرایطی استفاده از منافع میزبانی مسابقات ورزشی می‌تواند زمینه کارکردهای مختلفی نظیر کارکردهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی را برای کشور ما به ارمغان آورد، افزود: میزبانی مسابقات جام‌جهانی کشتی‌فرنگی فرصت مناسبی برای معرفی پیش از پیش شیراز، فرهنگ و تاریخ این شهر و استفاده از مزایای میزبانی گردشگران ورزش است.
وی افزود:اعتقاد دارم می‌بایست تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های مختلف شهری  برای برگزاری آبرومندانه یک رخداد بزرگ بین‌المللی به کمک اداره کل ورزش و جوانان استان آمده تا این مجموعه بتواند در اجرا و برگزاری این مسابقات نماینده‌ای شایسته برای استان فارس باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
..... بر سر سازمان گردشگري و مسوولان بي ع.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار