مدير مركز مطالعات ادبيات كودك دانشگاه شيراز گفت: پيشنهاد راه اندازي دوره دكتري ادبيات كودك در اين دانشگاه به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ارائه شده است و در صورت موافقت، اين دوره براي نخستين بار در كشور راه اندازي مي شود.
کد خبر: ۲۲۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 10 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مرتضي خسرونژاد، سه شنبه در همايش ملي استادان و دانشجويان رشته ادبيات كودك كشور در تالار علامه جعفري دانشگاه شيراز افزود: ششمين دوره آموزش دانش آموزان در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه شيراز در حال ارائه است و با توجه به راه اندازي اين دوره كارشناسي ارشد در چند دانشگاه كشور، شرايط مناسب براي راه اندازي دوره دكتري ادبيات كودك در دانشگاه شيراز وجود دارد.
مدير مركز مطالعات ادبيات كودك دانشگاه شيراز با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي غني سازي منابع علمي پژوهشي در اين حوزه مطالعاتي بيان كرد: كتابخانه تخصصي ادبيات كودك اين دانشگاه به حدود 10 هزار جلد كتاب اين حوزه علمي تجهيز شده است.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شيراز هم در اين همايش با يادآوري اهميت دوران كودكي در زندگي انسان، تلاش براي فرهنگ سازي در آينده سازان كشور از طريق ادبيات و داستان را خواستار شد.
احمد عريان افزود: در حالي كه در برخي مناطق كشور، كودكان به كار گروهي تشويق نمي شوند و حتي آموخته هايشان آنها را به كار انفرادي تشويق مي كند، بايد آموزش هاي كار گروهي به كودكان در دستور كار قرار گيرد كه يكي از اين شيوه ها و راهكارها، بهره گيري از داستان و شعر براي كودكان است.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شيراز اظها ركرد: تركيب علوم انساني و هنر آثار بديعي بر روح و روان كودك دارد و بايد اين پيوند بيش از گذشته باشد و شكل رسمي تري به خود بگيرد.
كاووس حسن لي و مهدخت پورخالقي از اعضاي هيات علمي دانشكده ادبيات دانشگاه نيز در اين همايش به ارائه مقالات علمي پرداختند.
بنا بر اعلام دبير اين همايس ملي، جشنواره كتاب‌هاي تصويري داستاني تاليفي، عصر سه شنبه در دانشگاه شيراز برگزار مي شود.
در اين آيين، از كتاب‌هاي حوزه ادبيات كودكان با عنوان هاي 'ماجراهاي من و خودم' از حسين فارسي و 'به به' از سمانه قاسمي رونمايي مي‌شود.
جوليا هينز، استاد دانشگاه پليمِت انگلستان نيز در روز دوم اين همايش با موضوع 'كتاب تصويري معاصر: متن هايي فلسفي براي همه گروه‌هاي سني' به ارائه مقاله علمي مي پردازد.
اين همايش عصر فردا (چهارشنبه) به كار خود پايان مي دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار