با بهره‌برداری از آشپزخانه صنعتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طبخ برنج و خورشت برای دانشجویان این دانشگاه به صورت اتوماتیک صورت می گیرد.
کد خبر: ۲۲۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 12 May 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: رییس دانشگاه با بیان اینکه این نخستین آشپزخانه صنعتی بین دانشگاه‌های کشور است گفت: الگوی آشپزخانه صنعتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آشپزخانه زائران ایرانی مکه و مدینه است که با تلاش مهندسان کشورمان و با استفاده از فرایند پخت و پز سنتی باز طراحی شد.
محمدهادی ایمانیه هزینه اجرای این طرح را 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ظرفیت این آشپزخانه طبخ روزانه 12 هزار پرس غذا است که به کار گیری آن کاهش 50 درصدی مصرف روغن، صرفه جویی 60 درصدی مصرف سوخت و کاهش 10 درصدی دورریز مواد غذایی هنگام پخت و پز را به همراه داشته است و فرایند طبخ غذا ها را هم از سه ساعت به یک ساعت کاهش داده است.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه این آشپزخانه پیش از صنعتی شدن نیز وضعیت غیربهداشتی نداشت، افزود: حذف دخالت دست در فرایند طبخ غذاها به ‌طور قطع در بهداشتی شدن بیشتر آن مؤثر است و امیدواریم که این اقدام میزان رضایتمندی دانشجویان را افزایش دهد.
به گفته مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی، این دانشگاه 10 هزار و 500 دانشجو دارد که 4 هزار نفر از آنان ساکن خوابگاه‌ها هستند.
سید مجتبی میرابراهیمی افزود: برای وعده ناهار و شام دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز نزدیک به 6 هزار و 500 پرس غذا از آشپزخانه این دانشگاه خارج می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار