معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت : پروژه های سفر اردیبهشت ماه 94رئیس جمهوری به این استان جلوتر از برنامه زمانبندی فعال و در حال اجراست .
کد خبر: ۲۲۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 14 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:یدالله رحمانی افزود: از ابتدای آغاز اجرای پروژه های مصوب سفر، تلاش شد که کارها بر اساس اعتبارات موجود، با کیفیت لازم و با سرعت مطلوب پیش رود که تاکنون چنین بوده است.
وی ادامه داد: قطعا اگر امسال شاهد مطلوب تر شدن درآمد دولت باشیم، کارها نیز با سرعت بهتری پیش خواهد رفت و خدمات رسانی نیز مطلوب تر خواهد شد.
رحمانی بیان کرد: بر اساس برنامه، پروژه های مصوب سفر باید تا پایان امسال به اتمام برسد هرچند که تنگناهای مالی و مشکلات اعتباری هم می تواند در در این زمینه تاثیرگذار باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: البته تاکنون تخصیص اعتبارات مربوط به پروژه های سفر رئیس جمهوری به فارس 100 درصد بوده و اعتبارات به موقع تخصیص یافته است که امیدواریم امسال شرایط بهتر از گذشته باشد.
رحمانی گفت: در کنار استفاده از اعتبارات دولتی، به دنبال این هستیم تا پروژه هایی که امکان واگذاری به بخش خصوصی دارد را به این بخش واگذار کنیم و یا با استفاده از روش های دیگر از جمله اخذ تسهیلات خارجی میان مدت (فاینانس) یا مشارکت بانک ها اجرا کنیم.
وی افزود: بسیاری از پروژه های نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل نیز به دولت تدبیر و امید ارث رسیده که با وجود تمام مشکلات مالی، دولت اجرای آنها را نیز در دستور کار قرار داده است که بر اساس درصد پیشرفت و میزان اهمیت در دست اجرا است.
او ادامه داد: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید، خودداری از اجرای پروژه های جدید تا زمان اجرا و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام است و اگر پروژه جدیدی هم بنا باشد که تعریف شود بر مبنای اقتصاد مقاومتی و رفع تنگناهای تولید و ایجاد اشتغال خواهد بود.
وی، در خصوص مصوبات سفر و میزان پیشرفت فیزیکی آنها نیز گفت: ایجاد تاسیسات فاضلاب برای شهرهای استهبان، نورآباد، کازرون و جهرم از جمله این مصوبات است که به طور میانگین بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
او افزود: آبرسانی شهر ایزدخواست که از شهرهای دارای تنش آبی محسوب می شود نیز در جریان سفر رئیس جمهوری به فارس به عنوان یک مساله مهم مطرح شد که این پروژه هم اینک از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
رحمانی اظهار کرد: آبرسانی به شهرهای ارسنجان و سعادت شهر نیز از جمله پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری است که با بیش از 46 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: تکمیل 47 پروژه مجتمع آبرسانی اولویت دار روستایی در 369 روستا نیز با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی و ایجاد تاسیسات فاضلات در دو روستای استان با بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی هم اینک در دست اجرا است.
وی اظهار کرد: آبرسانی به شهر شیراز به وسیله اجرای خط دوم انتقال از سد درودزن نیز با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است که تصفیه خانه آن به شکل بی او تی و مابقی توسط پیمانکار و از محل تامین اعتبارات ملی مراحل اجرایی را طی می کند.
او گفت: همچنین عملیات آبرسانی به شهرهای داراب و زرین دشت و جنت شهر نیز دهه فجر امسال به اتمام خواهد رسید و تصفیه خانه آن نیز مراحل پایانی را طی می کند.
وی افزود: ساختمان سد چشمه عاشق نیز با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و شبکه آبیاری و زهکشی تنگه براق نیز با 81 دردص پیشرفت فیزیکی امسال به بهره برداری خواهد رسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بیان کرد: تامین آب آشامیدنی برای عشایر فارس با خرید 10 تانکر آب رسان سیار نیز از دیگر مصوبات سفر هیات دولت به فارس بود که عملیاتی شد.
رحمانی، احداث خط یک و دو قطار شهری شیراز را از دیگر پروژه های مصوب سفر دانست و افزود: با توجه به تخصیص 100 درصدی اعتبار یک هزار و 100 میلیون ریالی سال 94 و یک هزار و 500 میلیون ریالی سال 95، امسال شاهد بهره برداری از مسیرهای یاد شده که بیش از 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارند خواهیم بود.
وی گفت: در بحث پروژه های بیمارستانی نیز که اعتبارات آنها ملی است، بیمارستان استهبان 100 درصد، آباده 100 درصد، قائمیه بیش از 50 درصد، فیروزآباد بیش از 30 درصد، قیر بیش از 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: احداث مرکز ناباروری حکیم سلمان جهرم با دو هزار و 300 متر مربع مساحت نیز از جمله مصوبات سفر بود که هم اینک 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رحمانی گفت: هم اینک 36 پروژه ورزشی مصوب سفر در استان در دست اجرا داریم از جمله می توان به مجموعه بزرگ ورزشی پارس (میانرود) اشاره کرد که با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
وی افزود: در پروژه های حوزه حمل و نقل نیز، ساخت کمربندی فسا به طول هشت کیلومتر و کمربندی سروستان به طول 10 کیلومتر با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار دارد که در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.
او افزود: اجرای پنج کیلومتر از محور سپیدان – یاسوج با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، اجرای قطعه سوم محور شیراز- جهرم به طول 27 کیلومتر و 88 درصد پیشرفت، بهسازی راه اصلی کازرون – فراشبند به طول 33 کیلومتر و همچنین بهسازی جاده قدیم فسا – داراب به طول 20 کیلومتر و 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز از جمله پروژه های سفر هات دولت به فارس است که امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: بهسازی راه اصلی مرودشت – دروزن به طول 20 کیلومتر از قطعه اول و 80 درصد پیشرفت فیزیکی، بهسازی راه اصلی فیروزآباد، قیر و خنج به طول 12 کیلومتر و 40 درصد پیشرفت، بهسازی راه اصلی قیر تا خنج با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و راه جهرم – لار – بندرعباس با 67 درصد پیشرفت، بهسازی محور لامرد – علامرودشت- خنج - گله دار با 70 درصد پیشرفت و محور مُهر – دارالمیزان به طول 65 کیلومتر و بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه های مصوب سفر است.
رحمانی گفت: کمربندی شمال شرق شیراز به طول 14 کیلومتر نیز هم اینک با 95 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی را طی می کاستان فارس، مقصد شانزدهمین سفر استانی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و اعضای کابینه اش در روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه 1394 بود، سفری که ماحصل آن تعهد به تکمیل و اجرای 92 طرح به ارزش ریالی 9هزار و 530 میلیاردریال در این استان گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار