آمار ولادت در استان فارس 1و7 دهم درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۲۳۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 19 May 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیر کل اداره ثبت احوال استان فارس گفت: این میزان آمار در سال 94 نسبت به سال پیش از آن  2و 8 دهم درصد افزایش یافته است .
علیرضا انصاری با اشاره به اینکه پارسال، از 88 هزار و هفتصد و نود مورد ولادت ثبت شده در استان، 45 هزار و 622 مورد پسر و 43 هزار و 168 مورد دختر بوده است بیان کرد: نسبت جنسی ثبت ولادت در استان 105 و 7 دهم درصد است که در برابر هر 100 دختر، 106 پسر متولد شده است.
وی افزود: آمار نوزادان در فارس نشان می دهد در هر شبانه روز 243 یعنی در هر ساعت 10 و 1 دهم نوزاد متولد شده است .
مدیر کل اداره ثبت احوال استان فارس همچنین نرخ ثبت ولادت در استان را 18و 4 دهم درصد در هزار اعلام کرد و گفت: این نرخ در شهرستان های لامرد، گراش، خنج، جهرم و فیروزآباد بیشتر از دیگر شهرستانها بوده است.
انصاری به آمار فوت در استان فارس هم اشاره و اظهار کرد: 22هزار و351 مورد فوت در سال 94 به ثبت رسید که در واقع نرخ ثبت فوت در استان 4 و 59 دهم درصد در هزار است، یعنی در برابر هر هزار نفر جمعیت حدود 4 و 6 دهم درصد فوت در استان ثبت شده است.
وی نرخ فوت در شهرستانهای آباده، كازرون، فیروز آباد و داراب  را بیشتر از دیگر شهرستان ها اعلام کرد.
مدیر کل اداره ثبت احوال استان فارس در ادامه، نرخ ازدواج در استان فارس را 8 و 7 دهم درصد ذکر کرد و گفت: شهرستان های شیراز، مرودشت‌، كازرون و لارستان بالاترین نرخ ازدواج را نسبت به جمعیت خود اختصاص داده اند .
انصاری همچنین نرخ ازدواج در استان را 8 و 7 دهم درصد اعلام و بیان کرد: شهرستان های شیراز، مرودشت‌، كازرون و لارستان بالاترین نرخ ازدواج را نسبت به جمعیت خود اختصاص داده اند.
وی نسبت ازدواج به طلاق در استان فارس را 5 و 4 دهم درصد ذکرکرد و گفت: این آمار نشان می دهد پارسال 5 و 3 دهم درصد ازدواج در برابر یك طلاق ثبت شده که در هر شبانه روز 21مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: نخستین نوزاد متولد شده امسال در شیراز به نام امیرمحمد بوده که در  شیراز متولد شده است .
 به گفته مدیر کل اداره ثبت احوال استان فارس، بررسی نام های انتخاب شده در نوزادان نشان می دهد نام های امیر علی، ‌امیر حسین، ابوالفضل،‌ محمد طاها و محمد برای پسران و نام های فاطمه، زهرا، نازنین زهرا،‌ یسنا و باران برای دختران در صدر نام های انتخابی در استان فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار