وکیل نامه
نمایندگان استان فارس در اظهار نظرهایی جداگانه با نگرانی از وضعیت صنعت کشور خواستار اقدامی جدی در این حوزه شدند./ وضعیت کشاورزی و صنعت اسف بار است/بانک ها صنعت را بیچاره کرده اند/تذکر نمایندگان داراب و جهرم به وزیر جهاد کشاورزی/آمریکا و اسرائیل افکار پوچی برای حمله به ایران داشته اند/طرح بانکداری بدون ربا در دست اقدام است
کد خبر: ۲۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 12 June 2016
به گزارش تابناک فارس:نمایندگان استان فارس در اظهار نظرهایی جداگانه با نگرانی از وضعیت صنعت کشور خواستار اقدامی جدی در این حوزه شدند.

وضعیت کشاورزی و صنعت اسف بار است
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی از اسف‌بار بودن وضعیت کشاورزی و صنعت کشور گلایه کرد.
رضایی گفت:در هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر نیرو داشتیم که در مورد وضعیت آب در شهرستان جهرم بحث و تبادل‌نظر کردیم و بیان شد که بر اساس آخرین مطالعات انجام‌گرفته فقط 19 سال دیگر می‌توانیم کشاورزی را به همین شکل کنونی ادامه دهیم که برای شهری مانند جهرم بسیار خطرناک است.رضایی افزود: وضعیت صنعت نیز همانند کشاورزی اسف‌بار است که دولت باید به کمک مجلس راهی برای برون‌رفت از این مشکل پیدا کند تا شاهد این حجم تعطیلی‌های صنایع یا تک‌‌نوبت‌ کار کردن در این حوزه‌ها نباشیم.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت‌های مجمع نمایندگان فارس بیان داشت: اتصال فارس به دریا و بندری و گمرکی شدن این استان که به‌یقین به اقتصاد این استان کمک می‌کند در اولویت نمایندگان مردم در مجلس بوده و خواهد بود.
این نماینده انتقال آب از خلیج‌فارس به استان فارس را از دیگر اولویت‌های نمایندگان فارس عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی که گریبان این استان را گرفته، تامین منابع آبی پایدار برای فارس در اولویت نمایندگان قرار دارد که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم فارس به دولت ارائه شده است.

بانک ها صنعت را بیچاره کرده اند
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیکاری در برخی شهرستانها بیش از ۶۰درصد است، گفت: برنامه وزارت صنعت برای رفع مشکلات چیست؟
برومندی گفت:نباید همه مشکلات صنعت را در وزارتخانه آن ببینیم، مهمترین مشکل این بخش ناشی از عمل بانک‌هاست.
نماینده مردم مرودشت با تذکر اینکه کارخانجات آزمایش که زمانی به خارج از کشور محصول صادر می‌کرد چند سال است تعطیل شده، خاطرنشان کرد: استان فارس زمانی قطب الکترونیک کشور بود اما امروز کارگران کارخانجات این استان در کارخانه‌ها خیمه زده و در حال گریه هستند.

تذکر نمایندگان داراب و جهرم به وزیر جهاد کشاورزی
رضا انصاری و محمدرضا رضایی، نمایندگان مردم داراب و جهرم به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص در معرض نابودی قرار گرفتن باغات مرکبات استان فارس و عدم توجه وزارتخانه به آفات مرکبات تذکر دادند.

آمریکا و اسرائیل افکار پوچی برای حمله به ایران داشته اند

محمدجواد جمالی،نماینده مردم فسا در مجلس دهم در واکنش به اظهارات نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره قرارداد خرید سامانه اس 300 میان ایران و روسیه، گفت: به طور حتم تقویت سیستم های دفاعی جزء راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی بوده و هیچ کشوری قادر به تغییر این سیاست ها نیست.جمالی ادامه داد: جوسازی و فضاسازی اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره قرارداد خرید اس 300 نشان دهنده آن است که آن ها افکار پوچی را برای حمله به ایران داشته اند و حال با تقویت سامانه های دفاعی این دسایس و نقشه ها خنثی شده، این در حالی است که جمهوری اسلامی با تمام امکانات و ابزارهای خود به کوچک ترین تعرض پاسخ دندان شکنی می دهد.

طرح بانکداری بدون ربا در دست اقدام است

رحیم زارع؛نماینده مردم آباده گفت: در حال حاضر با تلاش تعدادی از نمایندگان طرح نظام پولی و بانکی بدون ربا در اختیار حداکثر نمایندگان قرار گرفته است تا هر چه زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.
زارع در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: رکود موجود در اقتصاد وضعیت بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی را بحرانی کرده است لذا دولت باید با اتخاذ تدابیری مشخص علاوه بر کنترل نرخ تورم به مقابله با رکود موجود در کشور بپردازد.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن تاسیس شعب بانک های خارجی در کشور گفت: باید دیپلماسی اقتصادی کشور به نحوی باشد که بانک های خارجی تسهیلات بانکی در اختیار بخش تولید قرار دهند و با انجام این مهم بخشی از نیاز مالی بخش تولید فراهم شود.
وی گفت: از فرصت حضور بانک های خارجی در کشور می توان در جهت ایجاد رقابت استفاده کرد تا با انجام این مهم، بانک های داخلی نیز در جهت ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
وضع چی چی اسف بار نیست؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار