کد خبر: ۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹ 02 February 2015
همیشه وقتی در خیابان های شیراز در حال قدم زدن یا رانندگی هستیم,با چرخاندن سرمان و انداختن نگاهی به اطراف شاهد تبلیغات غیر مجاز زیادی بر روی دیوارها خواهیم بود.
این تبلیغات از اجاره منزل مبله تا فروش دستگاه فلزیاب را شامل میشود که علاوه بر زشت کردن چهره ی شهر,میلیون ها تومان هزینه هم صرف پاک شدنش میشود.
اما این تبلیغات منزل مبله روی دیگری هم دارد.رویی که ما را به این فکر وا می دارد که آیا از این منازل مبله استفاده هایی بجز اسکان مسافران هم میشود؟
شاید با انداختن نگاهی ژرف تر به این شهر شلوغ,در طول روز متوجه افراد زیادی شویم که در حال صرف کردن وقت خود به دنبال جفتی موقتی و کوتاه مدت هستند.
آیا همه ی این عزیزان برای محقق کردن هدف والای خود دارای مکان هستند؟مسلما خیر
بعضی از دوستان متکی به همین تبلیغات اجاره منزل مبله هستند و پس از گرفتن بله از طرف مقابل به جستجو در دیوارهای شهر می پردازند تا جایی مناسب را بیابند.
جالب اینجاست که برخی از این تبلیغات بسیار اشاره به این جمله ی زیبا دارند:"اجاره حتی برای یک شب" (که پای معامله به یک ساعت هم میرسد...)
با درج این جمله ی تاکیدی,در واقع صاحب خانه به طرف مقابل می فهماند من همانم که چشمان تو در جستجوی من است.
تاکنون چندین بار باند های غیر اخلاقی و مفاسد اجتماعی در اینگونه منازل دستگیر شده اند و برای پیشگیری از وقوع جرائم اینچنینی,دستگاه قضا فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان اجاره منزل مبله را ممنوع کرده است.
اما با وجود گذشتن چند سال از این ممنوعیت همچنان شاهد این فعالیت غیر قانونی هستیم و به راحتی میتوانیم به آن افراد دسترسی داشته باشیم.
به نظر می آید برای مقابله با گسترش فساد در این منازل باید دستگاههای مربوطه هماهنگی بیشتری را با یکدیگر به خرج دهند و یا اینکه سامانه ای ایجاد شود تا با ثبت املاک در آن,بر کار اجاره دهندگان و اجاره کنندگان نظارتی وجود داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
هه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار