رئیس شورای شهر میمند استان فارس از برگزاری جشنواره بزرگ گل و گلاب در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 20 April 2015

در عید بهار، ابر برافشاند گلابی

وان رعد بران اوج هوا، طبل زن آمد

یک باغ پر از شاهد، نی ترک و نه رومی

کندر حجب غیب، هزاران ختن آمد

تابناک فارس به نفل از تسنیم:محمدرضا رفیعی با اشاره به برگزاری جشنواره گل و گلاب در شهر میمند اظهار داشت: این جشنواره با برگزاری برنامه‌های شاد از ساعت 17 تا 19:30 روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت‌ماه امسال در محل بوستان شقایق میمند برگزار و پس از آن همایشی علمی به عنوان اختتامیه جشنواره روز 17 اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان و کارشناسان استانی برگزار می‌شود.


رئیس شورای اسلامی شهر میمند با بیان اینکه این شهر دومین شهر تولید کننده گل و گلاب در کشور است افزود: در این شهر یک هزار و 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی زیرکشت گل محمدی و سار گل‌ها از جمله نسترن و بیدمشک است.

رفیعی با بیان اینکه برداشت گل در این شهر آغاز شده بیان کرد: برداشت گل تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و با آغاز برداشت این بخش بیش از 70 کارگاه گلابگیر سنتی و صنعتی فعال شده و مردم نیز در این فصل از فضای زیبای ایجاد شده و بوی عطر گل‌های محمدی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: سالانه بیش از 10 هزار تن گلاب در این بخش تولید می‌شود که حدود 60 درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر و 40 در صد آن به مصرف داخلی می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر میمند افزود: همچنین حدود 40 نوع عرق گیاهی در این شهر به صورت انبوه برای عرضه به بازار تهیه می‌شود و 20 نوع عرق دیگر هم با توجه به سفارش مشتریان خاص تولید می‌شود.

رفیعی تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل شهر میمند در گلابگیری عدم برخورد جدی با افراد سودجویی است که در شهر میمند و خارج از آن با اضافه کردن اسانس‌های غیربهداشتی به گلاب و عرقیات میمند باعث تضعیف و پایین آوردن کیفیت آن در بازار می‌شوند.


برچسب ها: گلاب میمند ، گلاب ، جشن گلاب ، گل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار