روزنامه 19دی در شماره روز سه ‌شنبه 15 تیرماه سال جاری مطلبی با عنوان آقای دادستان! به فریاد قم برسید را به قلم مقداد فاضل منتشر کرد.
کد خبر: ۲۵۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 05 July 2016
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: «قوه قضاییه باید صددرصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند.» این فرمایش ارزشمند مقام معظم رهبری است که در هفته قوه قضاییه در جمع متولیان امور قضایی، موجی از شادی و عزت را در همه علاقه مندان به عدالت و مشتاقان تسریع در جلوگیری از فساد در همه سطوح جامعه، ایجاد کرد.

قوه قضاییه و کارکنان غیرتمند و مومن آن، همواره ارزشمند ترین پناه و آخرین امید مظلومان و ستم دیدگان جامعه هستند.

نهاد مقدسی که همیشه در سایه قاطعیت اجرایی و قدرت بالا، با ستاندن داد مردم از هنجارشکنان قانون شکن و گرفتن حق آنان از متجاوزان، بدون هیچ ملاحظه و کوتاه آمدنی، دریایی از امید را در دل توده های اجتماعی و دلسوزان جامعه می‌آفریند.

در این دو دهه اخیر به اذعان و تایید بسیاری از دردمندان دغدغه مند و دلسوزان مطلع در حوزه مدیریت شهر قم و همچنین متخصصان بیداردل، برخی از عملکردها و برنامه های مدیران، مستقیما مشکلات و معضلات و خطرات فراوانی را برای جان و آرامش و سلامت مردم متدین شهر اهل بیت(ع) به وجود آورده است.

متأسفانه این گونه معضلات به دید حاشیه ای و غیر مهم و در غوغاهای روزمره سیاسی ناپدید و کم رنگ شده و هیچ مرکز و رسانه ای نیز به پیگیری آن اقدام نمی کند.

دادستانی‌ها و عدلیه‌ها که حقیقتا بر اساس نام مقدس شان محلی برای گرفتن حق و داد مظلومان به شمار می روند، در برخی از موارد که مستقیما جان و سلامت مردم را تهدید می کند، بجاست بصورتی انقلابی و عمل گرایانه تر وارد عمل شوند.

این دغدغه ارزشمند که مورد تاکید آیت ‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، نیز بوده در بسیاری از موارد با هشدار و تاکید اعلام شده است.

نمونه ایشان در آخرین روزهای سال گذشته بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با متصرفان اراضی ملی و تخریب و تغییر کاربری جنگل‌ ها، مراتع و محیط زیست طبیعی تاکید کرد و گفت: دادستان‌های سراسر کشور موظفند با هر گونه تصرف و تغییرکاربری غیرقانونی اراضی و تخریب محیط زیست به سرعت برخورد کنند و حتی در صورت عدم اعلام گزارش مراجع اجرایی، در مقام مدعی العموم وارد عمل شوند. 

در پی سخنان و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره جرم انگاری تخلفات محیط زیستی، تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی و قلع و قمع تصرفات غیرقانونی و تعقیب قضایی متخلفان، بخشنامه‌ ای به دادستان‌ های سراسر کشور صادر و در آن تأکید شد که با هر گونه تصرف جدیدی باید به شدت برخورد شود و نسبت به تاسیسات قلع و قمع انجام گیرد.

با این نگاه می توان خواست عالی ترین مقام قضایی را از دادستان محترم قم، به عنوان مدعی العموم و پناه مردم مظلوم شهر و دادخواه آنان، نه فقط در حوزه محیط زیست بلکه در تمامی عرصه ها تعمیم و گسترش داد.

این یک مطالبه به حق شهروندان قم است که بدانند چه کسانی متولی ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر استاندارد در شهرک های حاشیه ای قم بوده اند تا جایی که هنوز که هنوز است بعد از یک دهه ساکنان شهرک ها با مشکلات فراوان روبه رو هستند.

چه کسانی شهرک پردیسان را طراحی کرده اند که اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی امکان تردد در آن را ندارد و عاری از مقدماتی ترین امکانات رفاهی و تفریحی است؟

چه کسانی به مهد کودک هایی به وسعت یک قفس بزرگ مرغداری اجازه فعالیت داده اند که حتی کودکان این شهر از یک مهد کودک دارای فضای عمومی و بازی هوای آزاد محروم باشند؟

چه کسانی درست در نقطه گسل های زلزله قم، شهرک ها را گسترش داده‌ اند و سند رسمی تحقیقات زلزله شناسی شهر را بایگانی کردند؟

چه کسانی در حاشیه ارتفاعات جنوبی قم و در پیش چشم مردم کوه خواری و زمین خواری کرده اند؟

چه کسانی مجوز ساخت مجتمع ها و دانشگاهها و پاساژها و ادارات و موسسات و مدارس و مراکز بدون پارکینگ را نهایی کرده و پایان کار آن را امضا کرده اند؟

چه کسانی بدون هیچ توجهی به سند جامع توسعه قم، تمامی هویت و معماری سنتی و ایرانی اسلامی آن را نابود کردند؟

چه کسانی در برابر ساخت غیرقانونی مجتمع ‌هایی با صدها درصد تراکم، بدون لحاظ و درنظر گرفتن یک سوم فضای عمومی سازه ها، سکوت کرده اند؟ 

چه کسانی به پیمانکاران مجوز کور کردن باغچه های پیاده روهای شهر را داده و با کوچک کردن پیاده روهای کوچه ها در طراحی های اولیه به حداقل مساحت، عملا مانع درختکاری در تمامی کوچه ها شده‌ اند؟

چه کسانی مجوز قلع و قمع درختان و نابودی 11 هزار هکتار باغ های قم را به بهانه‌ های واهی صادر کرده اند؟

چه کسانی سرانه فضای سبز قم را با آب و هوایی به شدت گرم و کویری، به پایین ‌ترین حد خود رساندند؟

چه کسانی در حال نابود کردن پارک های طبیعی قم و تبدیل آن به تجارتخانه و هتل هستند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار