فرماندار قزوین با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اداری موظف به همکاری در جهت رفع معضل اجتماعی اعتیاد هستند، گفت: دولت یازدهم در پیشگیری از اثرات سوء موادمخدر عزم راسخ دارد.
کد خبر: ۲۵۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 11 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری ایسنا منطقه قزوین، سید علی موسوی، فرماندار قزوین در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان قزوین از تأکید استاندار قزوین در تشکیل منظم جلسات این شورا و لزوم پیگیری مصوبات آن خبر داد و اظهار کرد: اعتیاد یکی از معضلات پیچیده اجتماعی است و منشأ بسیاری از مشکلات جامعه ازجمله طلاق، قتل و سرقت، اعتیاد است و در بررسی‌های صورت گرفته، اکثر سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام می‌شود.

وی افزود: کاهش سن اعتیاد، افزایش آمار زنان معتاد و گرایش افراد از مواد سنتی به صنعتی از دیگر مشکلات حاد جامعه است که باید به آن توجهی جدی داشت و این زنگ خطری برای سلامت جامعه است.

موسوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل سرقت، شرارت و اعمال منافی عفت، موادمخدر است، تصریح کرد: در بحث مسائل بهداشتی بعد از سکته، تصادفات و سوختگی چهارمین عامل مرگ‌ومیر انسان‌ها، استفاده از مواد مخدر است.

فرماندار قزوین اضافه کرد: باید در مبارزه با موادمخدر عزم جدی و همگانی داشت و نمی‌توان فقط با استفاده از منابع دولتی به نتیجه مطلوب رسید، بلکه با آگاه‌سازی جامعه از خطرات آن باید بخش خصوصی را تشویق به سرمایه‌گذاری در این بخش با نیت خیرخواهانه کرد.

وی اضافه کرد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، اعتیاد به موادمخدر از اولویت‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی است و اکثر مردم نیز موادمخدر و مبارزه با آن را مهم‌ترین دغدغه خود عنوان می‌کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با برنامه‌های مختلف و راهکارهای مفید و تخصیص اعتبارات لازم تلاش پیشگیری و درمان اعتیاد را داشته باشد و همچنین با عاملان توزیع و پخش موادمخدر مبارزه کند.

فرماندار قزوین ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید تمام همت و تلاش خود را در جهت ریشه‌کنی معضل اعتیاد بکار گیرند و هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری در این حوزه قابل‌قبول نیست.

وی با تکریم یاد و خاطره شهدای مبارزه با موادمخدر گفت: در این راه بیش از چهار هزار شهید جانشان را نثار انقلاب اسلامی کرده‌اند تا جوانان ایران از این خطر در امان باشند، بنابراین بر همه مسئولان واجب و ضروری است تا اجازه ندهند خون این شهیدان پایمال شود.

موسوی با تأکید بر لزوم عزم جدی در ریشه‌کنی اعتیاد اظهار کرد: باید همه توان خود را در بالا بردن راندمان کاری در این حوزه بکار گیریم و با احساس مسئولیت همگانی قادر خواهیم بود جوانان خود را از دام اعتیاد رهایی‌بخشیم.

فرماندار قزوین برنامه‌ریزی درست اوقات فراغت جوانان را عامل کاربردی در دفع این معضل دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط لازم است برنامه‌های منظم و مدونی برای اقشار مختلف جامعه، تدوین کنند زیرا مدیریت صحیح در اوقات فراغت آسیب‌های اجتماعی را به‌صورت محسوس کاهش می‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: ضروری است مشکلات کمپ ترک اعتیاد بانوان قزوین با جدیت توسط دستگاه‌های مربوطه ازجمله اداره بهزیستی پیگیری و رفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار