کد خبر: ۲۶۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶ 18 July 2016
عضو ستاد اجرایی جشنواره تمشک در روستای سیف کتی قائم شهر، گفت: جواب کار و عملکرد خوب مردم دلسوز و مهمان نواز روستای سیف کتی در احیای فرهنگ و حفظ ارزش ها و ایجاد بستر شادی و  اعتمادسازی پخش گزارش هایی نادرست در شبکه طبرستان نیست.

عباد طیبی سیف کتی درباره برگزاری دومین جشنواره تمشک و پخش گزارش ناعادلانه از دومین جشنواره تمشک و بوم گردی از شبکه تبرستان اظهار کرد: عدم برنامه ریزی و نبود صداقت و نگاه ويژه به منافع شخصی توسط اندک شماری از افراد که در همه حال  قصد تبر زدن بر ریشه‌های فرهنگی جامعه و جوانه‌های در حال رشد آن را دارند روش مناسبی نیست.

وی افزود: در حال حاضر برخی افراد با نفوذ در بدنه صدا و سیما مازندران قصد تخریب عقاید و باورها و زیر سوال بردن عملکرد مردم خود جوش را دارند که با این کار چهره صدا و سیما و زحمات شبانه روزی آن مدیران و پرسنل را زیر سوال می برند.

طیبی با بیان اینکه کسانی با تهیه گزارش نادرست و ناحق از مسئولین و مردم شریفی که در مراسم  حضور داشتند سبب ایجاد خدشه به فرهنگ این مردم  شدند، تصریح کرد: در حین ناباوری برخی افراد با پخش گزارش غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای  قصد ایجاد تفرقه و  فاصله بین مردم دارند که این خود اشتباه بزرگ  و توهین به دست اندرکاران مراسم است.

وی گفت:  چرا باید زحمات صادقانه مردم یک روستا -روستای سیف کتی- و مشارکت کنندگانی که از شهرستان های بهشهر، آمل و سوادکوه برای کسب درآمد حلال و دید و بازدید و شناسایی مناطق گردشگری به روستایی آمده بودند که 15 کیلومتر از شهرستان قائم شهر فاصله داشته اما چنان استقبال پر شوری توسط مردم زحمتکش و دلسوز منطقه  و گردشگران  فهیم و آگاه و مسئولین محترم  استان و شهرستان شد که جای تعجب برای همه بود.

وی افزود: از مهم ترین اهداف جشنواره تمشک در سیف کتی قائم شهر آن بود که به همگان نشان دهد این مردم همیشه برای حفظ ارزش ها و آیین های خود جان خود را فدا می کنند.

طیبی تصریح کرد: اما کسانی که با گزارش غیراصولی و غیرمنطقی همه زحمات و تلاش های مردمی  یک روستا 60 خانواری را زیر سوال بردند و حتی خودشان هم به دلیل عدم آگاهی و نداشتن علم نمی دانند که چه گزارش بیهوده‌ای تهیه کردند و از هیچ یک از مسئولین اجرایی نپرسیدند که علت کمبود تمشک در غرفه چه بود.

وی درباره تغییر زمان برگزاری جشنواره تمشک، گفت: زمان جشنواره به احترام ماه مبارک رمضان تغییر یافت و به سبب شرایط آب و هوایی و بارش باران، فصل میوه تمشک بهاری به سر رسید اما بومیان محلی 10 کیلومتر در دل جنگل حدود 25 کیلوگرم  تمشک تهیه کردند.

طیبی اظهار کرد: در این جشنواره از فرآورده های تبدیلی مختلف که از هفته‌ها قبل تهیه شده بود در 15 غرفه  محلی  شامل مربا، آب تمشک و شربت تمشک و دیگر فرآورده های تبدیلی ارائه شد و در 35 غرفه دیگر نیز که از شهرستان های مختلف مشارکت داشتند حدود 7 غرفه فرآورده های تمشک را به معرض نمایش قرار دادند.

عضو ستاد اجرایی جشنواره تمشک در روستای سیف کتی قائم شهر خطاب به ریاست صدا و سیما  استان مازندران با بیان اینکه رسانه به جای همراهی از برگزارکنندگان و پوشش مناسب از برنامه جشنواره تمشک و قدردانی از حضور و استقبال مردم شریف در یک روستایی با جمعیت 60 خانواری، به تخریب این افراد دامن زد، یادآور شد:  جشنواره تمشک با هدف حفظ آیین ها، معرفی میوه جنگلی تمشک و فرآورده های آن، حفظ محیط زیست منطقه، صله رحم و معرفی مناطق گردشگری و تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از هنرمندان و نخبگان انجام شد.

طیبی افزود: کار صدا و سیما به جایی رسیده که بعضی از واحدها به جای نشان دادن زمین خواری، کوه خواری، دریا خواری، رودخانه و چشمه خواری و وجود مشکلات ترافیکی و آگاهی بخشی در حوزه فرهنگ، محیط زیست و نشان دادن کوه های زباله که سراسر مازندران را شیرابه‌ها و گازهای خطرناک فرا گرفته است؛ به تخریب از یک جشنواره محلی می پردازد.

وی با بیان اینکه در طی یک هفته دو برنامه آیینی، دومین جشنواره تمشک و بوم گردی و نیز مراسم آیینی عید مردگان برگزار شد، گفت: جشنواره تمشک که در تاریخ 18 تیرماه برگزار شد بیش از 4 هزار نفر از سراسر استان و کشور استقبال کننده داشت و همچنین مراسم آیینی 26 عیدماه یا همان جشن مردگان که در تاریخ 25 تیرماه سال 95 در قائم شهر بود با استقبال کل مردم روستای سیف کتی و  ساکن شهرها که بیش از700 نفر را در جشن خود شریک کرد.

طیبی به نمایندگی از مردم زادگاه خود اعلام کرد: جواب کار و عملکرد خوب مردم دلسوز و مهمان نواز روستای سیف کتی در احیای فرهنگ و حفظ ارزش ها و ایجاد بستر شادی و  اعتمادسازی پخش چنین گزارش هایی در شبکه طبرستان نیست.

عضو ستاد اجرایی جشنواره تمشک در روستای سیف کتی قائم شهر، با بیان اینکه ریاست صدا و سیمای استان مازندران نباید بگذاریم دیگر تصمیمات غیرمنطقی عملکرد خوب صدا و سیما را که واقعاً در این ماه‌ها در راستای اهداف سازمانی و احیای فرهنگ نقش خوبی ایفا کرد زیر سوال برد، گفت: صدا و سیما باید تمام  قد سراسر استان را همچون محیط بومی خود بازشناخته و بر اساس نگاه انقلابی منعکس کند، جدی گرفتن این موضوع و فرهنگ سازی در فضای حساس و سرنوشت ساز ملی و بین‌المللی از وظایف رسانه ها است.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار