معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان پسر سراسر کشور، 21 دانش آموز فارس در 15 رشته هنری موفق به کسب عناوین اول تا سوم این جشنواره شدند.
کد خبر: ۲۷۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 15 August 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد نظری، دوشنبه در آیین استقبال از کاروان دانش آموزان پسر اعزامی به مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان پسر سراسر کشور گفت: در این مسابقات که از بیستم الی بیست و چهارم مرداد ماه جاری به میزبانی شهر نیشابور در استان خراسان رضوی برگزار شد، دانش آموزان فارس در 15 رشته فرهنگی هنری این جشنواره موفق به کسب عناوین اول تا سوم شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در مرحله آموزشگاه مسابقات فرهنگی هنری، دانش آموزان فارس افزون بر 380 هزار اثر ارائه کردند که 130 هزار اثر به مرحله منطقه راه یافت و از مجموع این آثار نیز 15 هزار اثر برای حضور در مرحله استانی انتخاب شدند.
نظری افزود: در مرحله استانی نیز ، 128 اثر به مرحله بازبینی کشوری ارائه شد که در نهایت از مجموع آثار ارسالی 15 اثر از دانش آموزان پسر انتخاب شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ضمن معرفی نفرات برتر این جشنواره گفت: در این دوره از مسابقات یاسین فرخی از ناحیه دو شیراز در گرایش فیلم به طور همزمان موفق به کسب 2 مقام اول شد.
به گفته این مقام مسئول، پویا رحمانی (آباده)، حسین مومنی و محمد عبیری جهرمی (جهرم) و حسین کامرانی (ناحیه چهار شیراز) به ترتیب در رشته های منبت، نشریه الکترونیکی و شعر مقام نخست را در میان دانش آموزان کشور به دست آوردند.
نظری با اشاره به کسب مقام اول کشور توسط علی بهادری دانش آموز شیرازی در رشته خاتم کاری، بیان داشت: محمد غنی زاده (خرامه) و مهدی عسکری (ناحیه دو شیراز) نیز در رشته نقاشی با مداد رنگی مقام نخست کشور را کسب کردند.
وی اظهار کرد: در رشته های تک نوازی تنبک و عکاسی نیز علیرضا چالیک (آباده) و امیرحسن اخترشناس (ناحیه دو شیراز) عنوان دوم کشور را به خود اختصاص دادند.
به گفته این مقام مسئول، علی صادقی دنیایی (جهرم) و نریمان روستا (ناحیه سه شیراز) هم در رشته شعر، در کشور دوم شدند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: اسماعیل خیری و محمدرضا زارع پور (داراب)، علی باقرپور (سپیدان) و محمد فرهمند و مرتضی علی مرادی (هر دو از ناحیه یک شیراز) نیز در رشته های مطالعه و تحقیق، تک نوازی سه تار و فیلم کوتاه در این رقابت کشوری سوم شدند.
وی ادامه داد: یاشار پاشایی و سبحان کشاورز (ناحیه یک شیراز) در رشته تک نوازی ویولن و علی نوابی (ناحیه دو شیراز) و محمد حسین گنجعلی (ناحیه سه شیراز) نیز در رشته داستان در رده سوم این مسابقات قرار گرفتند.
به گفته نظری، دانش آموزان دختر برگزیده استان فارس نیز با ارائه 50 اثر در مرحله کشوری مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان دختر سراسر کشور که بیست و پنجم تا بیست و نهم مرداد در نیشابور برگزار می شود، حضور می یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار