مفتی اهل سنت جنوب فارس و امام جمعه اوز گفت: پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی حاکی از نگاه دلسوزانه معظم له به بشریت است.
کد خبر: ۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵ 04 February 2015
به گزارش ایرنا، شیخ عبدالعزیز قاضی زاده چهارشنبه در نشست عمومی علما و ائمه جمعه اهل سنت فارس که با شعار ˈلبیک یا رسول الله (ص) در شیراز برگزار شد، افزود: این پیام نشان داد که مقام معظم رهبری نه تنها نگاه دلسوزانه ای به امور جهان اسلام و مستضعفان جهان دارند بلکه نگاه خیرخواهانه و دلسوزانه ای نیز برای نجات بشر امروز از مشکلات دارند.

وی گفت: در نگاه ایشان، همه مردم جهان باید از آسایش، رفاه و امنیت برخوردار باشند.

مفتی اهل سنت جنوب فارس همچنین دهه فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: امام (ره) درخت نهضت اسلامی را آبیاری کرد و در ایران به شکوفایی رساند.

شیخ قاضی زاده با اشاره به آیه ˈواعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقواˈ اظهار کرد: در تفسیر امام خمینی درباره این آیه آمده است که در این آیه دو بار امر به وحدت و دو بار نهی از تفرقه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برخی گروهها مانند طالبان، داعش، تکفیری ها و افراطی ها به ایجاد فتنه در جهان اسلام می پردازند و این گونه مسلمانان به دست ایادی دشمنان کشته می شوند.

امام جمعه اهل سنت اوز اظهار کرد: هرگز اسلام حقیقی چنین نبوده است و ننگ است که چنین گروه هایی را به اسلام نسبت دهیم.

شیخ قاضی زاده گفت: اسلام حتی با اصول و شرایط خاصی وارد جنگ با کافران می شود و ابتدا دعوت می کند، وظیفه خود می داند که از اهل ذمه حمایت کند و بعد در آخرین گام که این شرایط اثرگذار نبود، وارد جنگ با کافران می شود، از این رو، اسلام داعش، طالبان و تکفیری ها، اسلام حقیقی نیست.

مفتی اهل سنت جنوب فارس گفت: وظیفه ما است که پاسخ به این شبهات را در میان آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان مطرح کنیم تا از هرگونه انحراف در میان جامعه اسلامی جلوگیری شود.

وی در ادامه اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را محکوم کرد.

در این آیین، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و استاندار فارس نیز حضور داشتند.

این نشست را دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان فارس برگزار کرد.

این دفتر اواخر سال 1387 فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار