تابناک فارس پیامی از یک هموطن دریافت کرده که نقل داستان جالبی از تقبل حضانت فرزندی از پرورشگاه است و ماجراهایی که در طول 20 سال حضانت بر آن ها گذشته و حالا کارشان به جایی رسیده که از مسئولان بهزیستی و خیرین استان فارس می خواهد که به دادشان برسند.
کد خبر: ۲۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 27 April 2015
سال 1367 با همسرم ازدواج کردیم و اهل تهران هستیم و تهران زندگی می کنیم ، دو سال بعد تصمیم گرفتیم بچه دار شویم ، اما همسرم خارج از رحم باردار شد و بعد از آن دیگر نتوانستیم بچه از خودمان داشته باشیم.
 پزشک های زیادی مراجعه کردیم ، اما گفتند امکان بچه دار شدن همسرم وجود ندارد ، من همسرم را دوست داشتم و به همین علت توافق کردیم تا از پرورشگاه بچه بیاوریم ، آن زمان هلال احمر این کارها را انجام میداد.
رفتیم هلال احمر و به دادگاه معرفی شدیم تا صلاحیت مان تائید شود ، پس از دو سال پیگیری و در نوبت قرار گرفتن ، بالاخره اوایل سال 1374 از هلال احمر تهران به هلال احمر شیراز معرفی شدیم تا فرزندی شیرخوار و دختر که خودمان دختر انتخاب کردیم را تحویل بگیریم ، یک دختر 3 ماهه شیرخوار ( با نام طاهره ) را از هلال احمر شیراز تحویل گرفتیم و به تهران برگشتیم و به ثبت احوال معرفی شدیم و اسمش در شناسنامه مان ثبت شد.
از ابتدا مهر این بچه براحتی تو دل من و همسرم نشست و بزودی یادمان رفت که فرزندخوانده مان است ، از همان ابتدا سعی کردیم از هیچ بابت برایش کم نگذاریم از هر نظر ... مهد کودک گذاشتیمش و سپس مدارس غیر انتفاعی ، سفرهای ایرانگردی بیشتر شهرها بردیمش ، سوریه ، کربلا ، مکه رفتیم و ... تا اینکه دیپلم گرفت ، دانشگاه هم قبول شد اما انصراف داد ، بگذریم از اینکه در هیچکدام از مقاطع تحصیلی موفق نبود.
داستان از زمان دوران راهنمایی اش شروع شد که از مدرسه فرار میکرد و در پارک ها با پسران رفیق می شد و ... بارها غیرمستقیم او را تشویق میکردم که درسش را بخواند و رفتارش را تغییر بدهد و سعی کردیم با همراهی کردن و رفاقت او را بیدار کنیم ، تا اینکه وارد دبیرستان شد.
از آن موقع زیاد سوال میکرد که چرا من شبیه شما نیستم یا چرا بچه دیگری نمی آورید تا من یک خواهر یا برادر داشته باشم و سوالات مختلف که نکنه من بچه شما نیستم ، دائم سوال میکرد آیا من بچه شما نیستم و آیا منو شما از پرورشگاه آوردید ؟ ما دلمون نمیآمد بهش واقعیت را بگیم ، اما سعی میکردیم دروغ هم بهش نگیم و یکجوری طفره می رفتیم ، حتی بارها میگفت اگر من بفهمم بچه واقعی شما نیستم و اینقدر شما برایم زحمت کشیدید ، سعی میکنم بچه دیگری برای شما بشم و خیلی بهتر از الان خواهم شد.
زیاد کنجکاوی میکرد ، تا اینکه یک روز در سال 1391 مدارک پزشکی خانمم را دیده بود و کلمه نازایی همسرم را در مدارک دیده بود و از خانمم جویا شده بود و خانمم هم غافلگیر شده بود و مجبور شده بود که واقعیت را به دخترم بگوید ، من هم مجبور شدم برایش توضیح دادم که ما بچه نداشتیم و دوست داشتیم بچه داشته باشیم و ... سعی کردیم احساسمان را به او منتقل کنیم و از روانشناسان هم کمک گرفتیم ، اما معلوم بود که از این بابت مشکلی برایش پیش نیامده و انگار خیلی راحت از قبل هم پذیرفته بود.
انگار منتظر بود تا واقعیت را بفهمد و بدنبال آزادی و خوش گذرانی برود و انگار منتظر بود تا بهانه ای داشته باشد تا تعهدی نسبت به حرف شنوی از من و مادرش نداشته باشد .
یواش یواش رفتارهاش آشکار شد تا اینکه یک روز در اسفند ماه سال 1392 همسرم ( مادرش ) را با چاقو تهدید میکنه که باید طلاهات را بفروشی و 5 میلیون تومان به من بدی تا بدهم به دوست پسرم ، چون به دوست پسرم قول دادم که بهش این پولو بدهم ، متاسفانه با پسری رفیق شده بود و از دروغ به او گفته بود که پدرم دارای شرکت است و پولدار و ... و به پسره قول داده بود براش ماشین میخره و ... و پسره هم از فرصت استفاده کرده بود.
همسرم ماجرا را به من اطلاع داد ، سعی کردم دخترم را هوشیار کنم و راهنمایی اش کردم و بابت این کار بخشیدمش و سعی کردم کمکش کنم تا بفهمد که من و همسرم دوستش داریم ، اما دخترم بیشتر سوء استفاده کرد و از آن به بعد بارها به آن پسر سفته های 3 میلیون و 17 میلیون و 15 میلیون تومان داد ، دخترم هیچگونه همکاری با من ومادرش نکرد و دائم در حال اطلاع دادن جزئیات زندگیمون به آن پسره بود و آن پسر هم دائم از طریق پیامک من و همسرم را تهدید میکرد تا پولی را بدست آورد ، دخترم حدود 25 میلیون تومان بابت اینکارهاش به من و همسرم ضرر زد و برای آن پسر خرج کرد ، بارها کلانتری و دادسرا مراجعه کردیم و از آن پسر شکایت کردیم ، گفتند دخترتان 18 سالش گذشته و خودش باید شکایت کنه ، دیگه من و همسرم از رفتارهای او و آینده اش و خطراتی که هم خودش را تهدید میکنه و هم ما را ، خسته شدیم.
همش میگه که من زندگیتون را به جدایی میکشانم و نمی زارم روز خوشی داشته باشید ، به همین خاطر به دادسرای سرپرستی محجورین و اداره بهزیستی مرکز و بهزیستی استان فارس مراجعه کردیم که به قانون یا بهزیستی برگردونیمش ، اما گفتن چون 18 سالش گذشته نمی توانیم کاری براتون بکنیم و میگویند نهایتا" می توانید او را از خانه بیرون بیندازید ، و یا اگر کسی هست که بخواهد حضانت او را بعهده بگیره ، ما حضانت را به آنان بدهیم .
آخه دختر 20 ساله را بندازیم بیرون از خانه ، آخر و عاقبت چه خواهد شد ؟ پس قانون چرا راهکاری ندارد ؟ فقط هر جا میرویم میگویند شما مسئولیتی ندارید و از خانه بندازیدش بیرون ؟؟؟ از رسانه ها خواهش میکنم صدای ما را به مسئولین قضایی و بهزیستی مرکز و بهزیستی استان فارس و افراد خیر برسانند تا مسئله بصورت قانونی حل شود که یا ایشان را برگردانیم و یا هرکس حضانت ایشان را می تواند بعهده بگیرد و یا اگر پدر و مادر واقعی اش را میشناسند ، ایشان را به خانواده اش برگردانیم . چون ما دیگر نمی توانیم مسئولیت ایشان را بعهده بگیریم ، چون هیچگونه حرف شنوی از من و همسرم ندارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵۷
Miriam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
اینم آخر و عاقبت خوبی!!!
یعنی قانون در برابر یه دختر 20 ساله،کاری نمیتونه انجام بده!؟
امیدوارم خدا به داد این پدر و مادر فداکار برسه.
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
متاسفانه هر ادمی به اصل و نصب و رگ و ریشه خودش بر میگرده.ما هم دقیقا همین مشکل رو توی فامیل داریم اون هم یک پسر هست و حالا که بزرگ شده واقعا شده یه موجود عجیب و غریب که هیچ احساسی نداره و حتی دست بزن هم داره.الان میفهمم چرا یکی از شرایط مرجع تقلید شدن حلال زاده بودن هست!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
شما مطمئنی که ایشون حرامزاده بوده که این حرف میزنید این همه خانواده ها که بچه نااهل دارن حرامزاده هم نیستن پدر و مادر خیلی متدین ولی بچه بد از آب در اومده
صحبت شما توهین به هزاران کودک بیگناه هست که از فضای بد روزگار مجبورن در پرورشگاه باشن
این حقالناسه
https://virgool.io/@bookthief
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
آقای نسبتا محترم!
همه انتخاب نمیکنن که فرزندخونده بشن! این انتخاب بچه نیست
این اتفاقی که ممکن برای بچه هر کسی پیش بیاد ممکن در تصادف کشته شده باشن!
این نوع غلط تربیتی که شده،
من از دبیرستان مطمئن شدم که بچه جنگم، و از بهزیستی اومدم ولی تا خود الان اصلا به خانوادم نگفتم که قلبشون نشکنه
این همه سال تو خودم ریختم میدونم بگردم ممکن اونایی که بدنیام آوردن رو زنده پیدا کنم ولی حتی نگشتم
پس از چیزی که نمیدونی حرف نزن
فامیل شما هم مثل این خانواده بلد نبوده بچه تربیت کنه
وقتی فامیلش شما باشی که این حرف رو میزنی تا آخر خوندم کجا بزرگ شده
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
از مسئولین خواهش میکنم بهشون کمک کنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
مسئولین اگر میخواستن کمک کنند که این بنده خدا کارش به رسانه کشیده نمی شد
مسعود
|
United States of America
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
رفتار ایشان ناشی از فرزندخوانده بودن نیست. این دختر از سه ماهگی فرزند این پدر و مادر بوده است. اگر فرزند زیستی آنها هم بود، به احتمال زیاد همین رفتار را داشت. پدر و مادر برای این که از مسئولیت خودشان شانه خالی کنند، به راحتی رفتار نامناسب دختر را به فرزندخوانده بودن او ربط می‌دهند در حالی که باید در خودشان به دنبال چرایی این رفتار باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
من موارد زیادی دیدم افراد با بچه هایی که از پرورشگاه آوردن دچار مشکل شدن حتی از دوران کودکی مشکل دارند و دو نمونه بارز از فامیل بنده که به چشم دیدم مشابه همین مورد بوده و دختره با وجود داشتن پدر و مادر متدین و سرشناس آبرو ریزی های زیادی راه انداخت این بچه ها در پرورشگاه راحت تر هستند
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
این حرف شما درست نیست.یکی از فامیل های من پسری به فرزندی گرفتند چون بچه دار نمیشدن از همون ابتدا که فقط 2 ماهش بود مشکلات رفتاری شدید داشت.با جیغ از خواب میپرید (به خاطر همین خانوادهای اون رو برده و برگردونده بودند) پر واضح بود که مادرش شرایط بارداری زجرآوری داشته مثلا کتک شدید میخورده یا دارو مصرف میکرده.اما بهش وابسته شدن و تحت نظر روانپزشک دارودرمانی کردن که هیجانش کمتر بشه تا بزرگ شد الان هم دارو مصرف میکنه ولی مثل بچه ی کاملا معمولی نیست چون بارداریش مناسب نبوده.از طرفی پسران و دخترانی پرورشگاهی هم داریم که از شدت فقر سر راه گذاشته شده اند و خیلی هم باهوشند.مشکل خانواده های ایرانی این هست که بسیار به پذیرش نوزاد گرایش دارند عذر میخوام ولی این کار مثل خرید هندونه سربسته هست چه ایرادی داره از بین بچه های 7 ساله یا 9 ساله انتخاب کنیم که شرایط روحی و هوشیشون مشخص شده؟میدونم همه دوست دارند این بچه اونها رو به چشم خانواده واقعی ببینه ولی دیر یا زود که میفهمه پس کسی رو بیارید که توان ذهنیش مشخص شده باشه ضمنا اینجوری خیلی بیشتر هم قدر میدونه.یکی از فامیلا میگفت رفتم بهزیستی بچه های ابتدایی دورم رو گرفتند گفتند فقط بگذارید ما امروز رو بهتون بگیم بابا و مامان همین.گفتن یک واژه برای خیلی از این بچه ها عقده شده.با یک خبر تصمیم گیری نکنید.
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
قضاوت یکطرفه خیلی بد شایدعیب از روش تربیت خودشان باشد به نظرمن اگه مادرتومنزل جلوی فرزندان احترام همسر رو نداشته باشه معمولا این رفتارها درذات دختر درونی میشه البته من روانشناس نیستم این نظرشخصی من است وتاحدودی تجربه ثابت کرده
آتنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
من خیلی دوسدارم سرپرستی یه بچه یتیمو به عهده بگیرم ولی دوستدارم مطمئن باشم که حلالزادست.فعلا همینجوری موندم..
پاسخ ها
پریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
ببین دوست عزیز ازدواج یک احساسه که به تصویب پلیس رسیده.معیارتون رو بگذارید سلامتی روحی و روانی بچه نه حلال زاده بودنش که اون به خدا مربوط میشه نه بنده اش.
https://virgool.io/@bookthief
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
به عنوان یک فرزندخوانده دعا میکنم هیچ وقتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت نتونید هیچ بچه ای بگیرید شما لیاقتش رو ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
.سلام جالب اینقدر راحت قضاوت می کنیم فرزند ایشان از سه ماهگی با این خانواده بوده.پرورشگاهی بودن دلیل بد بودن نیست.این خانواده در تربیت فرزندی که مسوولیتش را برعهده گرفتن کوتاهی کردن.محیط در تربیت تاثیر زیادی دارد.تاثیر ژنتیک خیلی کم است.کار خانواده مشکل داشته.
حنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
ما تو فامیل موردی دداریم که خیلی هم خانوم و خوش اخلاقه ... البته باید بگم از بچگی درست تربیت شد اصلا لوسش نمی کردند ... خواسته هاش و بجا عملی میکردن . معمولا کسانی که. بچه ای و می گیرن در بچگی کاملا لویش می کنند بعد توقع دارن در بزرگسالی ازشون حرفشنوی داشته باشه ....
امید
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
درسته که به هرحال برای موارد اینچنینی ضعف قانون هست ولی چه ارتباطی بین پرورشگاهی بودن بچه و وضعیت الانش داره؟
نکنه اون پسره هم که این دختر خانم رو اغفال کرده بچه پرورشگاه بوده؟؟
ی پرورشگاهی
|
Germany
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
لطفا قضاوت نکنید اینقدر.من ی بچه پرورشگاهی هستم.و پدر و مادرم رو خیلی دوست دارم و هیچ وقت بهشون بی احترامی نمیکنم.اصل و ذات منم معلوم نیست.فقط پدر و مادرم زیاد از حد لوسم نکردن و تعادل رو برقراد کردن.
پاسخ ها
پریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
حق باشماست.اگر کسی چیز بدی گفت ببخشیدش و بدونید از سر عدم آگاهی بوده نه چیز دیگه.
https://virgool.io/@bookthief
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
دقیقا منم از بهزیستی آوردن و این حرفها واقعا ناراحتم کرد
چه فرقی داره
خانواده ای که بزرگت کرده همون پدر و مادر واقعیته اینو بفهمین
طرف بلد نبوده بچه بزرگ کنه انداخته گردن بهزیستی
جای تاسفه
سایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
سلام. بهنظر من 50 درصد ژنتیک و 50 درصد تربیت و محیط است.که ثابت شده محیط و تربیت میتواند ژنتیک تحت وشعاع خودش قرار بده این کاملا بستگی به شما داشته است شاید شما از نظر خودتون بهترین محیط فراهم کردید که غیر انتفاعی بودن و بهترین مهد فرستادن دلیل بر بهترین بودن شما نیست.شما اگر بچهواقعی خودتونم بود ایا میرفتید سراغ بهزیستی که در سن 20 سالگی تحویلش بدین.لطفا فراموش نکنید دست پرورده خودتونه.در ضمن با این اراجیف حلالزاده و حرامزاده ذهن مردم خراب نکنید.این بچه فرشته اسمانی از طرف خداوند پاک زاده شده است و تحویل شما امانتداران گردیده .طفا به خودتون بیاین و انسانیت در نظر بگیرید و مانند فرزند بیولوژیک خودتان با اون برخورد کنید.فرزند خوانده هایی که والدینشان حقیقت را از انها کتمان میکنند اکثرا به همین مشکل دچار میشوند مطمئن باشید این بچه در همان دوران بلوغ که مشکلاتش شروع شده از جایی متوجه موضوع شده بوده اما شما خیلی دیییییر به روانشناس مراجعه کردید قبل از متوجه شدن بچه باید مراجعه نموده در سن 4یا 5 سالگی در قالب داستان برایش میگفتید تا به شما اعتمادکند.و در اخر نه اینکه خانواده هایی که فرزند بیولوژیک و حلاااااااااااالزاده دارند همه صالح و درسخوان افتاب مهتاب ندیده و درستکار شدن!!!!!!!
مادر یک فرزند خوانده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
خیلی از پدر وما در ها را دیدم که از دست فرزند خودشان هم به ستوه آمده اند آرزوی مرگ اولادشان را دارند پس بر چسب پرورش گاهی یا حرام زاده بودن به یک انسانی که هیچ تقصیر و اراده ای در به دنیا آمدنش نداشته کاری بیرحمانه است .خیلی از بچه های پرورشگاه در اثر تربیت صحیح انسانهای موفقی شد ه اند فقط باید مراقب تربی نشان بود این مسولیت بزرگیست و لطف خداوند است که برماست
آسمونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
من پدری را میشناسم از دست دخترش گریه میکنه هر روز میره کلانتری و میگه دخارمو ببرید زندان تا کمی راحت بشیم همه خانواده از دستش در عذابن حتی برادر خواهرهایی که داره و ازدواج کردن به جون هم میندازه خبر چینی میکنه بستری و تحت درمان بوده ولی فایده نداشته ذاتش اینطوریه ربطی به پرورشگاهی و یا غیر اون نداره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
هر روز در صفحه حوادث روزنامه ها شاهد این خبر هستیم که فلان فرزند معتاد و نااهل پدر یا مادرش را کشته و با خبرهای مشابه آن. همه این موارد هم فرزندان بیولوژیک ان خانواده هستند. این مشکلات ریشه در تربیت و معضلات اجتماعی جامعه ما دارد و هیچ ارتباطی با فرزندخواندگی ندارد.
انا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
هه هه خندیدم. همتون سرکارین .فرزند خوندگی رو میشه از بین برد به همین راحتی. کافیه یه سری به قانون حمایت خانواده 92 بزنید برای از بین رفتن فرزند خوندگی شرط سنی نداره . در ضمن پدر و مادره ادم بده بودند و باید دختره رو زود شوهر میدادند و من یادم نمیاد هرگر تنهائی از خونه بیرون رفته باشم .
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
چرت نگو حالا اتفاق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
چرا چرت میگی؟ همین کنه دختره من خانواده سوپرمذهبی دارم تنها میرفتم مدرسه پیاده ،میرفتم بازار و... تا الآنم با هیچ پسری نبودم (به میل خودم!) زورمو نکردن ازدواج کن که خراب نشی!
تو معلوم نیست سن بالایی یا تو دهات های دورافتاده زندگی میکنیم!
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
من حال این بندگان خدارو درک میکنم چون خودم در حال حاضر گرفتارم. پسری که به فرزند خوندگی قبول کردیم الان شانزده سالشه تمام دارو ندارمونو سرقت کرد و رفت و حالا با اثبات سورفتارش بهزیستی میگه برای پس دادنش باید یک سوم اموالتونم به نامش کنید.
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
اگه وقتی ازشون میپرسه درست جواب بدن اینجوری نمیشه حقشونه اصلا برن بمیرن حتما کلی زجرش دادن اینجوری میکنه آفرین پدر و مادری که کاری کنن دختر از خونه فرار کنه یا اونا از ادامه تحصیل منع کنن بدون اینکه دختر دوست پسری داشته باشه حقشونه
shiva
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
به نظر من نه ژنتیکه نه تربیت والدین هست بلکه اون حس جوانی که داشته با اون دوست نابابی که تو این موقعیت دوست شده باعث این کار شده
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
خیلی جالبه چون همسر من دنبال یه فرزند خوانده میگرده که بزرگ باشه و دبیرستان یا دانشگاهشو تموم کرده باشه
شما کجایید که ما بیایم بچتونو بگیریم
با همه بدیاش ما میخوایمش
قبوووووووول؟؟؟؟؟؟؟؟
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
این خیلی بده آدم بچه ای رو که هیچ دخلی در به وجود اومدن خودش نداشته رو اینطور قضاوت کنه اونهم بچه ای رو که از کودکی بزرگ کردین و احتمالا خودتون در تربیتش کوتاهی کردین رو الان بعد از بزرگ شدن رهاش کنین به خدا این انصاف نیست شما تا آخر باید پاش وایستین و حمایتش کنین همونطور که یکی از دوستان گفتن ممکنه این موارد برای هر خانواده ای رخ بده که البته تو دنیای ما زیاد هم هستن و ممکنه کار به جایی برسه که عاقش کنن اما شما باید تا آخر حمایتش کنین توکل کنین به خدا و هرچه در توان دارین از راه درست و منطقی راهنماییش کنین چون اون الان دیگه مال شماست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
مگه کمند بچه هایی که بچه واقعی خود پدر و مادرند ولی ناخلف از آب در میان؟ این مشکل به خاطر پرورشگاهی بودن ایشون نیست یا به خاطر محیط و دوستان نابابه یا به خاطر تربیت ولی قطعا از ژنتیک نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
به نظر من هم تربیت نا صحیح کودک ربطی به فرزند خوانده بودنش ندارد.من خودم یک فرزند خوانده دارم که با توکل به خدا ان شالله به خوبی بزرگش میکنم.اما شما پدر مادر عزیز:ازتون خواهش میکنم با کمک یک روانشناس خوب و توسل به اءمه دختر تون رو به راه بیارید اخه اون جز شما کسی رو نداره. موفق میشید .من مطمءنم
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
لطفا یادتون نره همه یه روزی میمیریم. مهم اینه که تو این دنیا وظایفمون رو در حد توانمون انجام بدیم. ما کنترلی روی دیگران نداریم. و این حقیقته. هم ژن و هم محیط مهمه اما یه جایی به بعد یه سنی به بعد تصمیمات شخص مهمه. این خانواده هم تلاششون رو کردن حالا دخترشون مسیر اشتباهی میره دیگه خیلی به اونا مربوط نیست.
علی
|
Germany
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
سلام
من یک فرزندخوانده هستم .. سال 64در مسجد نبی تهرانسر منطقه 21 رها شدم .. پدر و مادرم کوتاهی در حقم مکرده اند ... الان دانشجوی دکتری هستم.. خیلی تربیت مهمه .. من تو این همه سال یک شب اجازه نداشتم بیرون باشم ..
اما کاش میتونیتم از گذشته ام خبری بگیرم
شیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
چطور دلتون میاد انگ حروم زادگی بزنید یک سر برید پرورشگاه چی میبینید تو چشمای معصومشون ماهام اگه خدا میخواست یکی از اونا بودیم همشون پاک و معصومن این بزرگتران که بچه ها رو بد بار میارن
سوسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
سلام دوستان .....فقط بدونی در زلزله بم..چند بچه بی سرپرست شدن ..آیا حرام زاده هستن ...حرام زاده اونایی هستن که وقت برا تربیت بچه نمیزارن ...و بچه خودشون یا فرزند خوانده رو حرام می کنن
فاطمه جاشوئی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
رها کردن این دختر در این شرایط و در این سن ، مشخصه ی عدم توانایی تربیتی این والدین در دوران کودکی او بوده که در دوران نوجوانی در بیراهه قرار گرفته.
پرنیا
|
United States of America
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
مشکل تربیت فرزند بوده
نازي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
اگه بر فرض بچه خو.دش بود و همين قدر سركش بازم ميخواست ولش كنه تو خيابون يا به كسي بسپردش؟ من اصلا نميفهمم بچه رو ميخوام پس بفرستم يعني چي؟ يعني اگه ما كه فرزندان واقعي پدر و مادرمون هستيم سركش و بد از آب درميومديم اونا مارو به خدا برميگردوندن؟؟؟؟؟؟؟ بچه شماست بايد بپذيريش...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
خدا بهشون کمک کنه. متاسفانه از این بچه تو این دوره زمونه زیادن.خدا همشون عاقبت بخیر کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
به نظرمن ژنتیک ازپدرومادر واقعی برروی کودک تاثیرگذاره
بیست سالمه و پرورشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
سلام امیدوارم بالاخره یکی این نوشته های منوبخونه تا بلکه بفهمه داغ درون بنده چیه.من یه دختر بیست ساله هستم و تو سن هیجده سالگی تازه بهم گفتن بچه اونا نیستم منو سال هفتادو پنج جلو در بیمارستان طالقانی چالوس رها کردن و رفتن ابان ماه هم بوده.بماند که بعد فهمیدن چه ضربه هایی خوردم ولی پدر و مادری که منو به فرزندی قبول کردن کم زجرم ندادن.گویااینا بنده روتو همون ماه های اول گرفتن خدایی از لحاظ مالی کم نذاشتن ولی هرگزمحبت نکردن خیلی تنهام گذاشتن تا گفتم محبت جلوم پول ریختن به قران عقده ای شدم عقده خانواده عقده یه دست مهربون به خدا ارزو داشتن زود تر بهم بگن انگار خسته شده بودن یکی دوبارم بهم فحشای بدی دادن منم تقریبا پرخاشگر و عصبی و افسرده شدم به قران درست نیست توروخدا بهزیستی به هر کسی بچه نده اول صلاحیت روانی رو بسنجه همین باعث شد پناه ببرم به ازدواج تو سن نوزده سالگی ازدواج کردم یعنی نامزد هنوزمنامزدبم تکلیفمم روشن نیست نه خانواده اهمیت میدن به اوضام نه نامزده.باعث شدن ازدواج کورکورانه کنم راستش میخواستم راحت شم از دستشون اما از چاله افتادم تو چاه توروقران یکی اینارو بخونه به قران سبک میشم چند باری منو بیرون کردن چند بار فرستادنم دنبال خانوادم ولی پیدا نکردم بی کسو کار افتادم یه گوشه یکی به دادم برسه اگر مسلمونید اگر خدا سرتون میشه توروخدا کمکم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
فکر نمیکنید کمی بی انصافید؟ تصور کنید اگر در پرورشگاه بودین نه محبتی بود و نه حتی همین پولی که به شما میدن... حتی فرصت نامزد داشتن هم بسیار کم فراهم میشد. شما الان شبیه بشیاری از افرادی هستین که میگن خانواده کم محبت دارن ولی خانواده دارن. چون فهمیدین که پرورشگاهی هستین حالا بنظرتون این کمبود ناشی از اونه درحالیکه خیلیه خانواده سرد دارن. لطفا عمیق تر باشد. برنامه ای را دیدیم که بچه های بد سرپرست یا بی نام و نشان فقط یک آرزو داشتن. شناسنامه! شما فرسنگها جلوتر هستین عزیزم
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
سلام من هم یه فرزند خونده هستم که سال 69 توی زلزله رودبار همه خانوادم و فامیلم رو از دست دادم اسم واقعیم سید علی اکبر هست با اینکه محبت پدر و مادر خوانده رو هیچوقت ندیدم نه سرکش شدم نه به انحراف رفتم تحصیلات دانشگاه رو تموم کردم الحمدالله سر کارم هستم و ازدواج کردم این پدر و مادر کوتاهی خودشون رو قبول ندارن هر کس یکطرفه به قاضی بره راضی برمیگرده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
همین ازدواج و داشتن خانواده و کار و.. را مدیون پدر و مادرخوانده هستین
دوقلو
| Germany |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
خدا رو شکر که با حسادت های سرپرست هات توی چاه نیافتادی و تحصیلاتت رو کامل کردی
خیر وظیفه شونه وقتی مسیولیت قبول میکنن باید این وظایف رو انجام بدن که متاسفانه از سر باز میکنن
منم فرزند خوانده هستم متولد ۶۸ تحصیلت کارشناس ارشد هستم خدایی من اگر کنکور نمیدادم و قبول نمیشدم اینا هر چقدر هم پول خرج میکردن شاید دیپلم هم نمیگرفتم نه این درس خوندن رو مدیون خودم هستم و این زندگیت رو مدیون خودتون هستید پدرومادر هم اون دنیا و یا این دنیا کارمای خودشون رو میبینن نگران نباشید
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
سلام من يك دختر ١٨ سالم ك پدر و مادري ندارم اگه كسي هست منو ب فرزند خواندگي قبول كنه من هستم لطفا
پاسخ ها
مهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
سلام حالت خوبه الان البته چند سال گذشته ولی خوبی؟؟
سایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
این مشکلوخاله منم داره. ازپرورشگاه بچه آورد نگومادراصلیه بچه بیماری روانی داره. شوهرخالم فوت کرد.این دخترم ازسن بلوغ بیماری روانیش عودکرد.باداروکوتاه مدت درمان شد.ازدواج کرد.بچه دارشد.الان شوهرش طلاقش داده بچه شم. گرفته مهریه شم برده بازوربخشش کرده.بیماری،روانیش اینبارطوری عودکرده که سوارماشین غریبه ها میشه بهش تجاوز میکنن.بیچاره خاله پیرمریضم تواپارتمان نمیتونه زندانیش کنه.ابروش رفته.اما بهزیستی قبول نمیکنه. میگه کبیره.واقعا برای این بی قانونی ها بی اعتدالیهامتاسفم.یه زن جوون عقلش نمیرسه هرروزداره بهش تجاوز میشه اماکسی جوابگوی یه پیرزن نیست.که ثواب کرده وکباب شده
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
خدالعنت کنه مسیولینوکه بچه هارو میدن ویه خوانواده رویچاره وبدبختشون میکنن.بعدم جوابگونیستن.من ازین موردازیاددیدم موقع تحویل دادن نذاشتن خانواده انتخاب کنن.خودشون یکیو اوردن .اما موقعی که ذات اصلیش بروز میکنه .جوابگونیستن.
غزاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
نوشته بودن ما همه نیازاشو برآورده میکردیم که این خودش یه مشکل بزرگ تربیتیه. بچه لوس بارمیاد و نه تنها قدرشناس نمیشه بلکه میشه دشمن پدرو مادر. ژن تاثیر کمی داره بیشتر تربیت مهمه. حلالزاده و حروم زاده هم هیچ معنا و مفهومی نداره. لطفا این افکار بی معنی و پوچو بریزین دور. مردو زن که بهم علاقه نداشته باشن صدتا آیه هم بخونن بی فایده س.
باران
|
Canada
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
واقعا که من تعجب کردم ای بابا اینم خوبی ۲۰سال بزرگش کن جوابت این
زهره
|
Iraq
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
سلام من 12ساله ازدواج کردم ولی شوهرم مشکل داره وبچه اش نمیشه لطفااگه کسی بچه شیرخوارسراغ داره بگه ازشیرازهستم باورکنیدمثل بچه خودم بزرگش میکنم
عاشق بچه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
سلام مادر پدر من دنبال یه فرزند دختر میگردن به فرزندی قبولش کنن منم خیلی دوس دارم که یه ابجی داشته باشم خوااااهشاااا اگه کسی هست معرفی کنه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
سلام به نظر من مشکل پدر مادر نه دختر انها نتونستن تدگربیت کنن به جای ایرانگردی میزاشتن کلاس قران وبسیج اینگونه نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
بهتره قضاوت نکنیم وقتی که چیزی نمیدانیم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
به نظر من ای یه داستان دروغینه که با نان بردن چندتا ارگان و سازمان میخواد سندیت بده.
که نویسنده این داستان فکر میکنه خیلی زرنگه و مردم نسخره خودش کرده.
اول اینکه چطور امکان داره یه دختر یه هو به مادرش چاقو بکشه و خودشو اینطوری نشون بده. در صورتی که آدما آهسته ،آهسته به مسیر بد یا خوب منحرف میشن.
دوم این که بزهکاری هیچ ربطی به فرزندخواندگی نداره.من کسی رو میشناسم که فرزند واقعی هست اما متاسفانه به مسیر خلاف رو برد. کیف قاپی میکرد و تجاوز به عنف. الان هم زندانه تا 7 سال آینده.
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
سلام عر ض میکنم به پدر ومادرهای مهربان خسته نباشید.من دست تمام اینجورپدرمادرها رو می بوسم من خودم یک فرزند خوانده هستم .ما نمیتونیم قضاوت کنیم که همه آنها اینطور هستند من بعد از تصادف پدرومادرم درس یک سالگی به خانواده ای سپرده شدم .از 13سالگی به این موضوع پی بردم .وجون وعمر من تو زندگیم آنها بودن وهستن من درست رفتار واخلاق آنها را گرفتم.وازدواج کردم .خودم یک دختر 12ساله دارم ویک دختر به صورت امین موقت هم سن دخترم از پرورشگاه آوردم .خودم یک پزشک موفق شدم وهمسرم هم پزشک است. پس دوستان محیط هست که روی شخصیت ورفتارانسانها اثر میزاره .
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
مرسی خانم دکتر سحر. یذره خوشحال شدم. با این داستانها واقعا داشتم منصرف می شدم از هدفم. دو فرزد دارم و دوست داریم کودکی رو به فرزند خواندگی بگیریم.التماس دعا
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
با سلام
منم با نظر دکتر موافقم.هر چند خصلت های ژنتیک افراد هم خیلی مهم بوده و قابل تغییر نیست.اما مساله پرورشگاهی بودن به نظر من هیچ ارتباطی به موضوع نداره و این اتفاق ممکنه برای هر شخصی بیفته.در کل به فرزندی گرفتن کودکان بی سرپرست بسیار عملی زیبا بوره و حتما اثرات مثبت انرا در زندگی دیده اند.
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
همه مثل هم نمیشن من خودم باردارنشد م یه دختر۲ماه تحویل گرفتما همه زندگی من واقامه الانم۴ساله ش نبایدهرچی گفتن سریع گوش بحرفشون کنیم بها بهشون بدیم ولی لوسشون نکنیم به دل عزیز به چشم خوارتازه میخوام داداش براش بیارم بچه م تنهانباشه
بهار
|
Germany
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
چقدر خوب می شد که یه کم از این تفکر بدوی فاصله می گرفتیم. واقعا بچه ی حلال زاده و حرام زاده چه معنی می ده؟! به نظر من گرفتن بچه به سرپرستی جز عشق و خوبی چیزی به همراه نداره. اینم در نظر بگیرین که وجود اون بچه تو زندگی شما خیلی از کمبود های روحی و روانیتون رو جبران کرده، پس لطفا منت سر کسی نزارین چون اول به خاطر خودتون بچه به سر پرستی گرفتین.
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
سلام. وقتی از دوران کودکی به همه خواسته های منطقی و غیر منطقی کودک پاسخ مثبت داده بشه،کودک خود محور و لجباز و زیاده خواه بار میاد. کاملا واضحه خانواده هایی که پس از سالها صاحب فرزند میشوند یا فرزندی را از پرورشگاه یا از بستگان یا... به سرپرستی میگیرن، در محبت کردن به کودک زیاده روی میکنن و همین امر باعث تباهی شخصیت و آینده کودک میشود. کودکی که هیچوقت کلمه نه رو نشنوه ، نتیجه اش همین میشه. احترام به والدین رو از همون زمانی باید به کودک یاد داد که وی ندانسته برای رسیدن به خواسته اش شروع به زدن والدین میکنه. البته ناگفته نمونه در حال حاضر خیلی از والدین با فرزندان بیولوژیکی خودشون هم همین رفتار رو دارند و واقعا همه خواسته های کودک رو برآورده میکنن. توصیه میکنم والدین کتاب "رابطه بین والدین و کودکان" نوشته هایم جی گینات و ترجمه سیاوش سرتیپی یا مهدی قراچه داغی رو حتما مطالعه بفرمایند و در صورت نیاز حتما برای حل مشکلات کودکان خود از روانشناس حاذق کمک بگیرند.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
دقیقا من هم جوردیگری دچاراین مشکل هستم مابخاطر براورده کردن خواسته هاش دقیقا الان به بن ست رسیدیم
ناشناس
|
Iraq
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
با درود، دوست عزیز، مردم را از توسل به کار شرافتمندانه و انسانی با چنین خاطره‌ای که نادر است، باز ندارید.
زکیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
سلام منم باردار نمیشم دوست دارم یه بچه شیر خوار داشته باشم اگه کسی سراغ داره ممنون میشم معرفی کنه
علی
|
United States of America
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
من میتوانم کمکشان کنم
پریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
کاش مسئولین فکری به حال محرمیت بچه ها میکردن که چیز بیمعنی به نام عدم محرمیت برقرار کردن و یعنی بچه دختر از 15 سالگی میتونه با پدرخوندش ازدواج کنه و پسر نمیدونم از چه سنی با مادرش!!(یک نمونه این قانون فاسد رو میشناسم که ازدواج کردند) طفلک این بچه ها طفلک مردم ما
میترا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
واقعا برای این زن و شوهر متاسفم که نتانستن یه بچه خوب تربیت بکنن هیچ کس مادر زاد دزد یا قاتل به دنیا نمیاد این ما پدر و مادرها هستیم که با تربیت غلط مان بچه هایی ناموفق تحویل جامه میدیم هجده سال با تریبت و رفتار اشتباه هتان آینده یه بچه ای که انتخاب خودتان خودتان بوده به گند کشاندین
خیلی از ماها هستیم که به ظاهر اصالت خانوادگی داریم اما بویی از انسانیت نبردیم
جمیله رحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
بنظرمن مهم فقط تربیته بقیه حرفا الکین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
یا شاید هم اثرات منفی پرورشگاه است که این طوری شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
الان مدتی ایست بطورجدی تصمیم گرفتیم ی کوچولو از بهزیستی بیاریم تا رنگ و بوی زندگیمون تغییر کنه ،داریم کارهای اداری و قانونیش رو انجام میدیم باور کنید درست از لحظه ای که اقدام کردیم زندگیمون به لحاظ مالی خیلی بهتر شده و همینطور روابطمون به نظر من گرانبهاترین هدیه زندگی من و همسرم در راه است ...
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
به نطر من فقط تربیت مهمه بقیه حرف والکیه
ستایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
سلام بر همه هم وطن های عزیزم و همینطور به پدر و مادر تیتر این وبلاگ یک سوال دارم هرکی جوابشو میدونه لطفا خوب راهنمایی کنه سوالم اینه که آیا مثلا من به عنوان یک زن اگر یه بچه دختر رو به عنوان فرزند خوانده بپذیرم تکلیف شرعی وی برشوهر و پدر شوهر و برادر شوهر من برچه قرار است آخه خواهر شوهر هم ندارم که به واسطه شیر مادر رضاعی او باشد که شوهرم در حکم دایی او باشد و همینطور اگه بچه کلا شیر خشک بنوشد و اصلا لب به شیر طبیعی نزند که بتوان از طریق رضاعی رابطه محرمی ایجاد کرد پس چه کنیم لطفا منو راهنمایی کنید اسمم ستایش.
Sahar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
چقدر بد قضاوت میکنین.بچه ای که از پرورشگاه اومده و سرراه بوده چطور باید بدونه حلال زادست اصن چه ربطی داره.منم فرزندخونده بودم خیلیم‌مادر پدر فعلیما دوست دارم.اما خیلیم دلم‌میخواد اون نامردارا پیدا کنما بپرسم چرا توقع زیادی نیست اما دستمم به جایی بندنیست....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
در پاسخ به ستایش خانم باید بگم شما میتونین ی صیغه محرمیت بین دخترخونده و پدرشوهرتون بخونین البته صیغه موقت بعد دخترتون به شوهر و برادر شوهرتون محرم میشه به همین راحتی
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
یکی ع ارزوهام این بود ک بچه پروشگاهی بودم:))))
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
سلام من دوازده ساله ازدواج کردم شوهرم بچه دار نمیشه خیلی دوست دارم برم یه بچه دختر از شیر خوار قاه بیارم این حرفهارو شنیدم ترسیدم حالا نمی دونم چکار باید بکنیم خواهش می کنم کمکمون کنین
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
وای من یه فرزند خوانده دختر دارم که تمام دنیامه بدون دخترم دلم نمی خواد نفس بکشم قلب منه تمام فامیلم عاشق دخترمن هستن به قدری خانوم با وقار مودبه 21سالشه انقدر نسبت به من وپدرش حساسه دوستمون داره خدارو شکر که نمی دونه بچه واقعیمون نی ایشالاه که. هیچوقت تا من زنده هستم متوجه نشه من طاقت ندارم یه موقع بچه ام غصه بخوره الهی خدا به همه بچشون ببخشه ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
خداکمکتون کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
سارا من میتونم ب سرپرستی قبولت کنم خودمون یه زوجی هستیم.ک 10ماهه ازدواج.کردیم
نیما
|
Japan
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
بی عرضگی و بی مسئولیتی خودتون در قبال تربیت درست بچه رو گردن فرزندخواندگی و رگ و ریشه بچه نندازید لطفا. این بچه های پرورشگاهی بسیار مظلوم هستند و نیاز به کمک آدم هایی دلرند که دستشان به دهانشان می رسد. با این گزارش های آبکی افکار مردم رو نسبت به این کار خیر تغییر ندید. بیشتر از 80 درصد به تربیت بر می گرده نه ژنتیک. در ضمن هستند دختر ها و پسرهای خانواده داری که خلافکار و دزد و معتاد هستند پدر و مادر این افراد گند خودشان را گردن چه کسی می توانند بیندازند؟؟؟
خداوند همه ما را آدم کند.
منصوره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
سلام من چندسالی هست که فرزند دار نمیشم.گاهی وقتا ما آدما دنبال بهانه هستیم تا دیگران رو مقصر بدونیم. ما همسایمون چندتا بچه داره یکی از پسراش معتاده برا پول یه شب با تبر پدرو مادرشو کشت. نه پدرش نه مادرش روانی بودن یامعتاد. گاهی باید توزندگیمون زیاد دعا کنیم که خدا مراقبمون باشه اگه بچه ای رو هم آوردیم براش دعا کنیم که عاقبت بخیر بشه. اونایی که میگین بچه حرام زادست پسر پیامبر نوح رو میگم حلال زاده نبود؟؟چراپس عاقبتش اینجوری شد؟؟من یه نصیحت میکنم دعا کردن یه معجزه است هر روز حداقل ۱۰ دقیقه باخداصحبت کنید ودعا کنید. منم خیلی جاها اشتباه کردم منم پدرمادرم وقت نکردن بهم محبت کنم ولی پرورشگاهی که نیستم هرکسی یه اخلاقی داره. همه توخانواده یه مشکلی دارن. خودت زندگی درست کن و خودت خوب باش. تواخلاق داشته باش تو مهربون باش تا دیگران به تو تکیه کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
صحیح میفرمایید ادم ها باید چه بچه خودشون و چه فرزند خوانده درست تربیت کنند وبقیه اش را به خدا بسپارند و هرچه شد سرنوشت و اتفاق است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
لوس به بارش اوردن اگه از همون اول مثل یک بچه عادی رفتار میکردن اینطوری نمیشود ما هم تو فامیل داریم طرف ۵تا بچه داران همشون روی پای خودشون هستن اخری انگل اجتماع چرا چون از اول لوس به بارش اوردن با بچه سر راهیم باید تربت درست یاد داد یکم سختی دادن ظلم نیست محبت پدر مادره برای اینده بچه باعث میشه سفت بشه
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
با سلام.مینویسم اما دوست ندارم کسی توهین کنه.من و همسرم یه پسر هفت ساله داریم.تصمیم گرفتیم یه فرزند از پرورشگاه بیاریم.می خواستم بدونم از کجا باید شروع کنیم.از اداره بهزیستی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
سلام ابتدا روانشناسها فکر میکردن نوزاد مثل یک دفتر سفید هست که خانواده و تربیت اون رو شکل میده بعد فهمیدن اشتباه میکنن و پنجاه درصد رفتارهای انسان ذاتی هست من این خانواده رو مقصر نمیدونم ودر مورد اون دختر هم قضاوت نمیکنم خدا کمکشون کنه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
سلام من بچه دار نمیشم میخواستم ازبهزیستی بچه بیارم ولی با این حرفای شما دوستان میترسم
شقایق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
سلام ، والا من نمی دونم چی بگم مشکل هم از تربیت بچه هست و ذات بچه هم موثره چون بچه از وقتی که نطفه اش بسته میشه پدر و به خصوص مادر می تونن روش تاثیر بذارن .... من یه دختر 34 ساله هستم مهندس کامپیوتر و مذهبی ولی خانوادم مذهبی نیستن مامان و بابام هردو خیلی مریضن من دلم برای مامانم می سوزه ولی باهم همیشه اختلاف داشتن فکر می کنم علت مریضیشون هم همینه هردو خیلی استرسی هستن من بابای خیلی بداخلاقی دارم که به هرچیز کوچکی گیر میده مثلا صبح من از مامانم پرسیدم صبحانه خورده بابام با دخالت برگشته میگه مگه من اینجا نیستم !!!!! و الکی سر چیزهای کوچک مسخره الم شنگه راه می ندازه و تا یک ماه با من حرف نمی زنه واقعا دیگه ز این رفتاراش خسته شدم و بریدم من کارمند بودم ولی اینقدر جو خونه آشفته بود که استعفا دادم الان دانشجوی ارشد بهترین دانشگاههای دولتی هستم و رتبه اول ولی ترم پیش بابام سکته کرد و من یک ترم عقب افتادم و این ترم هم رفته بودم دانشگاه که بابام علی رغم ادعایی که داره نتونست مامانو نگه داره و مامانم افتاد دستش شکست من الان دو ترمه دانشگاه نرفتم و خونه نشین شدم با رفتارهای بد پدرم دلم می خواد از خونه فرار کنم حتی می خواستم برم یه جا خونه اجاره کنم ولی تکلیف مامانم چی میشه ؟؟ من دلم می خواد پزشکی بخونم و دوباره کنکور بدم ولی با این وضعیت مغشوش خانه نمی دونم باید چی کار کنم فقط آرزو داشتم یه پدر مادر مومن و مهربان من رو به فرزندی قبول می کردن .
محمدجواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
سلام. به نظرم این دختر در حلالزادگیش میشه شک کرد. چون انسان حرامزاده کلا گرایشش به سمت شر بالاست و حتی در محیط سالم هم به سمت بدی سوق پیدا میکنه و معمولا حق پذیری ندارن این افراد. البته استثنا هم هست.
این قضیه کلا پذیرفتن فرزندخوانده رو سخت میکنه برای آدم. خداخودش کمک کنه
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
با سلام اگه انسان برای هر کاری انگیزه های چند جانبه داشته باشد حتما موفق میشه .توکل بخدا فراموش نشه، اینکه فرزند خوانده رو فقط برای دل خودمان و تنهایی خودمان بیاریم اشتباه است .برای رضای خدا ، برای اینده بچه و......... وبا هدف تربیت صحیح کار کردن، واینکه امانتی مهم در دست است.
وحید
|
Canada
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
توقع از قدرشناسی دیگران، چه اعضای خانواده، چه فامیل، چه همسایه، چه دوست، بیخود است. معمولا همه قدرناشناسند چون متقابلا دیگران هم از ما انتظاراتی دارند که ما انجام نمیدهیم و آنها هم ما را قدرناشناس می‌دانند.

مشکل این داستان، آشکارست که از آزادی بیش از حد به بچه دادن است و سوق ندادن بچه به سوی دین، اگر چنین نمیشد عجیب بود.
بچه اگه متدین باشه، از ترس خدا هم که شده سوءاستفاده نمیکنه. حتی وجدان هم که ارثیه از الگوبرداری میتونه کم و زیاد بشه.

ما این همه قاتل زنجیره‌ای - جنایتکار و خونخوار و ... داشتیم که هیچکدام بچه پرورشگاهی نبودند. در مقابل کسانی بوده‌اند که حرامزاده بوده‌اند ولی افرادی موفق و افتخار شدند مثل داوینچی یا بسیاری از بزرگان صدر اسلام.
پیمان عمرانیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
با سلامو احترام خدمت دوستان عزیز
خود بنده حقیر پرورشگاهی بودم پدرو مادرم رو از جونم بیشتر دوست دارم
دیگه برای من کلماتی چون پرورشگاهی یا غیره مفهومی نداره الان هم که ۳۲ سال سن دارم با وجود علاقه اونها به من و فراهم کردن شرایط تحصیل به درجات بالای تحصیلی رسیدم ام و پست اساتید دانشگاه شیراز به بنده حقیر داده شد و به مقامات عالی در جامعه خودم رسیدم و همه این هارا مدیون پدرو مادر عزیزم هستم پدرو مادر تنها هدیه خداوند هستند و بعد سال ها زندگی خواهید فهمید از انها نزدیک تر و دلسوز تر کسی برایتان نیست در بعضی مواقع حتی همسرتان
پدرو مادرم پاره تنم هستند
از دوستانی که در نظر هاشون عرض کردند حلال زاده یا غیر لطف کنید توهینی به افراد مختلف جامعه وارد نکنید این دست خداوند هست و از دخالت ما خارج
خودم مشاهده کردم در بعضی خانواده ها که فررند خودشان هست اون فرزند روحیه شروری پیدا کرده
این شرور شدن 80% به تربیت والدین بستگی دارد 20% ژنو صفات ارثی
خالصانه خواهش میکنم ازتون توهینی نکنید به فرزندان پرورشگاهی
شاید باورش سخت باشد ولی در لانه پرنده ای دیدم کلاغی جوجه گنجشکی رو به فرزندی بزرگ میکرد همینطور سگی گربه ای رو به فرزندی
از خداوند خاستارم افراد توهین کننده را به بزرگی خودش ببخشد
صرفا پرورشگاهی بودن یا نبودن ملاک قضاوت یک انسان نیست
زندگی باشکوهی را برای همه ارزومندم
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
من یک فرزند خوانده ام.
فقط میخوام بگم اگه بچه خودت بود چی کار میکردی؟؟؟
ایا می تونستی پاشو به دادگاه بکشی یا مث هر پدر و مادری سرپوش رو کاراش میذاشتی.
کدوم ثوااااب؟؟؟
بخاطر ارضای حس پدر ومادر شدن خودتون یه بچه رو به بازی گرفتین.
اگه برا ثواب بوده پس چرا حالا تحمل نمیکنی؟؟؟
حرفاتون حال به هم زنه.خدا شمارو نمی بخشه.هیچ وقت.
چون بنده اش مث اسباب بازی شما بوده.
مریم مامان یه بچه بهزیستی
|
Germany
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
من وهمسرم حدود۵ماهدقبل بادوندگیهای زیادبالاخره موفق شدیم یک دخترکه مشکل هم داشت روازبهزیستی بیاریم البته من خودم یه دخترسه ساله دارم وبچه دارهم میشم اماگفتیم بیاریم شایددکترهای خوب وتغذیه خوب داشته باشه بهتربشه.اماازهمون ابتدابه مانگفتن که بچه نامشروعه دقیقاروزیکه میخواستیم حکم دادگاه روبگیریم من بشکل اتفاقی توی پرونده دیدم وکارمتدبهزیستی همدان خیلی هم شاکی شدکه چراتوی پرونده بچه سرک کشیدی.خب این حق منه که بدونم این بچه کیه.بگذریم بعدازکلی دکتروخرج وکاردرمانی وآزمایشهای خیلی گرون مامتوجه شدیم بچه بدلیل یک بیماری عفونی مشکل مغزی پیداکرده وتاحدی عقب مونده ذهنی وجسمی شده وعلاوه براون مشکل متابولیک داره واینهاروهم بمانگفته بودن.درحالیکه من یه دخترسه ساله دارم که ممکنه ازش بیماری عفونی روبگیره.قصوربهزیستی همدان انقدرخون به دل ماکردکه حدنداره.رفتارهای زشتشون واینکه این بچه اونجابسیارکم وزن بودودورسرش کوچیک مونده بودوالان بعدازپنج ماه درمان و...دورسرش خیلی بهترشده وکلاوضعیت جسمیش خیلی خیلی بهترازاونموقع شده.امامشکل اصلی اینجاست که این بچه به خواهربزرگترش خیلی حسادت میکنه مثلااگه تمام روزهم بهش محبت کنیم به محض اینکه حتی اسم اونوصداکنیم عصبی میشه درحالیکه دخترخودمون خیلی هم دوسش داره وهمیشه میگه کلی براش اسباب بازی بخریم و...درکل رفتارهاش خیلی بده وپرخاشگره واصلامعصومیت وسادگی بچگانه نداره واگه مراقب نباشیم ممکنه گاهی به خواهرش آسیب بزنه.تفاوت شخصیتی این دوتابچه بشدت زیاده دخترخودمون خیلی آروم وساده ومظلوم والبته ضعیفه امااین باوجودیکه نقص جسمی وذهنی داره خیلی باسیاست کاری میکنه که مامجبوربشیم هرچی اون میگه روگوش بدیم وحتی دخترمون رونگاه هم نکنیم.ازهمون اوایل متوجه حسادت غیرعادیش شدم اقوام میپرسیدن دخترخودتون به دخترجدیدتون حسادت نمیکنه میگفتیم نه بااینکه به دخترجدیدمون بیشتررسیدگی میکنیم اصلاحسودیش نمیشه امادخترجدیدمون خیلی حسادت میکنه.من به بهزیستی زنگ زدم وروانشناس اونجاگفتن بله اینجاهم که بودحسادتش خیلی مشکل ایجادمیکرد.درحدی حسوده که من اول به اون تاجاییکه دلش میخوادودیگه اصلاتمایل نداره غذامیدم بعدکه به این یکی دخترم میخوام غذابدم باجیغ ودادکاری میکنه بازبهش غذابدم وبعداستفراغ میکنه.بخداهرچی بگم ازاخلاقای بدش ورفتارهای بدمسئولین شیرخوارگاه عترت همدان کم گفتم.توروخدادعاکنیدخداکمکمون کنه.
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
ممنون سحر جان من گفته های شمارو تایید میکنم اصلا حقشونه اینطور پدر مادر خوانده ها که هرچی سرشون میاد.
همدرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
لطفا به شما بچه پرورشگاهی ها که کارتون درسته و خیلی باحالید برنخوره... همه جورش پیدا میشه... شما از کجا میدونید که این خانواده های بدبخت کوتاهی کردن؟ یا مثلا لوسشون کردن؟ اگه اینجوریه پس هر بچه ای که پدرومادر تمام نیازهاشون رو مهیا و برطرف کردن باید خراب بشه و خیابونی..... اگرهم پدرمادر لوس نکنن و کم بزارن میگن ببین بچه عقده ای شده چون هرچی میخواسته نخریدن براش... لطفا در مورد این مسایل فقط اشخاصی نظر بدن که لااقل متاهل هستن یا تجربه بزرگ کردن یه بچه رو داشتن.... در تمام دنیا حل اینچنین مشکلات خاص و استثنایی به گردن قانون و قانونگذاره و اگرهم پیش بینی نشده باشه سریعا براش قانون وضع میشه تا آسیبی نه به فرزند برسه نه تجربه تلخ خانواده ها باعث بشه دیگه کسی جرات نکنه فرزندخونده بگیره.... متاسفانه در مملکت ما قانون هیچوقت کمکی به گرفتاران نکرده و بیشتر خواهان درگیر بودن مردم در بدبختیهاشونه. حال اینکه به جرات حاضرم قسم بخورم در 80 درصد اینگونه مسایل جامعه و دولت مقصر واقعی هستند. اگر مشکلات ریشه ای دیده و حل شوند شاید دیگر کودک سر راهی و پرورشگاهی برای کشور غنی و ثروتمندی مثل ایران یک خاطره بشود... مشکل خود ماییم که به جای همدردی با هم و اتحاد فکری و درخواست حق و حقوق عادی شهروندی از دولت فقط بلدیم همدیگرو محکوم کنیم و بگیم من از شماها بیشتر میفهمم...
نمونه این مشکلات زیاد دیده میشه و اگه در خودمون تغییری ندیم بیشتر و بدتر هم میشه. یه سری به پارکها مدارس باشگاهها حتی دانشگاهها بزنید تا بفهمید ملت ایران واقعا کجا هستند و به کجا دارن میرن... یا باید بچه تو زندانی کنی توی خونه یا خودت کاروزندگیتو ول کنی همه جا باهاش باشی وگرنه بچه ی امامزاده هم باشه توی این جامعه با این تفریحات و این فرهنگی که بین تمام بچه ها جا افتاده دیر یا زود بچه ات یا معتاد میشه یا قاچاقچی یا دزد یا دختر باز یا رپ یا دوجنسه یا قاتل یا ....... تو بیشتر کشورهای اروپایی فرزند تا 5 سالگی مال پدرمادرشه و بعداز اون دولت روی بچه حساب باز میکنه و خیلی دقیق روش نظارت و رسیدگی داره و ازش میخواد که مسیولیت پذیر و نرمال باشه تا حق زندگی کردن داشته باشه. یعنی مثل یه ثروت و دارایی به فرزندان نگاه میکنن و اجازه نمیدن این ثروت به هرز بره. لااقل میبینید که هر بچه ای تحصیلات متوسطه اش که تموم میشه یه ساز موسیقی بلده و یه رشته خوب ورزشی رو پاس کرده... این یعنی سمت و سو دادن به ریشه و ساقه ی یک نوجوان.... سرتونو درد آوردم... ببخشید... من بازم میگم جامعه و دولت.....
مهدی قاسم زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
من و همسرم .یه پسر بچه داریم .اگه خدا بخواد میخوایم یه دختر از پرورشگاه بیاریم.من یه مقدار از ایندش نگران هستم.ولی خوب اگر باز هم خودم بچه دار بشم باز هم از اینده اون اطلاع ندارم.
حنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
بنظر من هم این تربیت هست که بچه رو میسازه نه ژنتیک یا اصلو نصب. من یک پسر یک سالو نیمه دارم به اسم یوسف و قصد داریم دختری به فرزند خاندگی بگیریم انشاالله خدا کمکمون کنه و با پسرم و آینده ی آن کودک ارزشمند به مشکل برنخوریم.
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
نباید اشتباهات یک جوان راپای پرورشگاهی بودنش گذاشت خیلیها درست بلوغ خانوادشون راخیلی اذیت میکنن دگرگون میکنن به راه بدکشیده میشنربطی به فرزندخواندگی ندارد دراسلام دایم تذکربه محیط زندگی ولقمه میدهند که میتواند 90 درصد ساختاروجودی یک شخص راتشکیل دهد تورابخدابرای تربیت نادرست این پدرومادرخوانده دختررامحکم نکنید چون فرزندنداشتن لوسش کردن اینم عاقبت رفاه زیادولوسیه دیگه افراط درهرچیزخطردارد حال چون بچه خودشون نیست هرچی دلشون میخوادمیگن رفتارادماریشه درلقمه محیط زندگی ورفتاراطرافیان نزدیک داره نطفه هلال اثرداره اما محیط بران غالبه چون اگرحرام بودن نطفه اینقدر تاثیرداشت پسرحضرت نوح پدرش پیامبراخرش چی?پس حرام بودن نطفه راباهلال بودن لقمه برابرکنیم بازهم به نوع تربیت میرسیم
حدیث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
من روانشناس هستم و از نظر علمی بچه ها زمانی که به دنیا میان به قول اقای جان لاک مثل لوح سفیدی هستند که خانواده اونهارو میسازه و تربیت موثر ترین عامل در رفتار کودکان هست. از نظر شرعی هم حتی اگر مطمئن باشید که این بچه حرامزاده هست باز هم مشکلی برای بچه وجود نداره و بچه پاک و منزه به این دنیا پا میذاره فقط پدر و مادر بچه دچار عقوبت میشوند. شما در تربیت و رفتارتون تجدید نظر کنید هرچند که از کودکی باید این کار رو میکردین. رفتن بچه به مدرسه غیر انتفاعی همیشه ملاک توجه و مراقبت نیست گاهی اشتباه بزرگیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
با سلام

لطفا یاد بگیریم به همدیگر توهین نکنیم

بنظر بنده ربطی به پرورشگاهی بودن کسی نداره خیلی بچه ها هستن که فرزند اصلی خانواده هستن بدتر از اینارو سر پدر مادرشون آوردن. کاش منفصفانه قضاوت کنیم اشکالات خودمون رو هم قبول کنیم که تربیت درستی نداشتیم .چه ربطی به حلال زاده بودن کسی داره.
خانواده مذهبی هستن که دقیقا پسرشون دزد شده خیلی هم خانواده اصیل و سرشناس و پولداری هستن جد اندر جد هم حلال زاده بودن وشغلش بساز بفروش هست از کلید خانه ها کپی میکرده و بعدش میرفته دزدی میکرده.

کاش یکم عاقلانه فکر کنیم و اینقدر بقیه رو آزار ندیم.کافیه یکم هم خودمون رو مرور کنیم .
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
این واقعیت است که ژنتیک ، رفتار پدر و مادر در دوران بارداری و حتی قبل از آن ، محیط پرورش ، نوع تربیت، لقمه حلال یا حرام دادن به طفل و ... همه در شکل گیری شخصیت طفل نقش دارند ، نمی توان نقش هیچ کدام از این فاکتور ها را نادیده گرفت. اما اگر تربیت خیلی خوب باشد می تواند بر فاکتور منفی حرام زاده بودن فایق اید، سخت است اما شدنی است، اما اگر طفل شیر یک زن بد ذات را بخورد همان شخصیت را به خود می گیرد یک مثال تاریخی اش قضیه پسر فضل الله نوری است
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
سلام دوستان ماده ساله ازدواج کردیم,چندوقت تصمیم گرفتیم بچه ازبهزیستی بیاریم چون بچه دارنمیشیم,ولی راستش روبخواهیدازاینده میترسم,نمیدونم چکارکنم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
اینطوری نیست که شما میگویید
من خودم سنی ازم گذشته
خانمم بچه دار نمیشد
ما حدود ۲۰ سال پیش یک نوزاد رو به فرزندی گرفتیم اونم از پرورشگاه
اینم بگم که وضع مالیمون خیلی خوبه.
این دختر کوچولو رو عین فرزند بیولوژیکی خودمون بزرگ کردیم
تا هشت سال بعد از اون ماجرا با دوا درمون همسرم یک پسر بدنیا آورد
این دو انگار واقعا خواهر و برادر واقعی همن
بگذریم این دخترم برای راهنمایی مدرسه تیزهوشان قبول شد و برای دبیرستان هم دوباره در تیزهوشان درس میخوند
در سال ۹۵ هم رتبه حدود ۲۰۰ کشوری رشته تجربی آورد و الان دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی هست!!!!
ما بهش حقیقت رو تا الان نگفتیم.
از دخترم میپرسم وقتی پزشکیت تموم شد میخوای چیکار کنی؟
گفت میخوام پزشک خوبی بشم و میخوام یک خیر هم بشم
بفرمایید این هم عاقبت یک نوزاد بهزیستی
که یک پزشک صالح تحویل جامعه دادیم
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
باردار هستم.ومن وهمسرم حاصریم این کودک رو به خانواده ای که هم سلامت روحی وروانی مناسب دارند وهم شرایط مالی خوب بدم.
پاسخ ها
علی
| Netherlands |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
خانم باردار نمیشه ودنبال بچه شیر خوار میگردم اگر سراغ داشتید راهنمابی کنید ممنونم
اذین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
سلام من واقعا نمیدونم چی بگم درمقابل حرفای دوستان اما اگرتواناییش رد داشتم حتما ی بچه رو به فرزندی قبول میکردم وباجون ودل بزرگش میکردم چون اونا حق انتخاب نداشتن که بچه کی باشن درچه خانواده ای بدنیا بیان
نازگل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
من یه دختر 16ساله هستم که پدر و مادر واقعی دارم ولی اینا اصلا به من توجه نمیکنن. فقط به داداشم توجه میکنن. درس من ضعیف شده . کسی است که منو به سرپرستی قبول کنه؟.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
سلام، من ۳۵ سالمه و مجرد، یه دختر ۱۵ ساله هست که دختر یکی از همکارامه، پدرومادرش جدا شدن، خیلی دوس دارم به فرزندخواندگی قبولش کنم اما متاسفانه تو مملکت ما به مجرد فرزندخواندگی اهدا نمیکنن! دوستان کسی هست یه راهی جلو پای من بزاره؟ اینم بگم بخاطر وضعیت پدر و مادرم کلا قید ازدواج رو زدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
سلام چند ازدواج کردیم بچه دارنشدیم هرکس بارداره سقت نه کنه به مابده بهترین زندگی دراختیارش میزاریم لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
فقط به بانوان مجرد بالای ۳۰ سال فرزند داده میشه، به آقایون مجرد خیر
خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
من دختری هستم بیست ساله.... از بچگی تا همین الان مشکلات زیادی تو زندگیمون بوده... باوجود علاقه زیادی که به درس خوندن داشتم از تحصیل منع شدم و به مدرسه ای نرفتم.... البته به طور متفرقه یه چیزایی خوندم و بی سواد نیستم..... تقریبا تا اول دبیرستان......به بهانه های مختلف کتک می خوردم و مورد آزار و اذیت خانواده قرار می گرفتم.... گاهی آنقدر از دستشون عذاب می کشیدم که به خودکشی فکر می کردم.... اما دوس داشتم و دارم که زندگی کنم......... مردی تو خانواده ما اسم پدر رو یدک می کشه... ذره ای به فکر مون نیست و فقط به خوشگذرانی خودشه.... باز هم من تحمل می کردم تا حداقل آبرومون حفظ بشه..... اما انگار نه انگار... ذره ای به فکر اصلاح نیست... واقعا خسته شدم.... چندین بار فکر فرار از خونه به سرم اومده....... اما نمی دونم کجا برم... مطمئنم اگه یه کم دیگه تو این زندگی بمونم تبدیل به یک دیونه میشم... خیلیفشار رو مه..... همیشه دوس داشتم دکتر بشم.... اما این آرزو رو به دلم گذاشتن........ و همینطور خیلی از آرزوهای دیگه....... خواهش می کنم کمکم کنین...... واقعا نمی دونم چکار کنم........
ناشناس
|
Afghanistan
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
منم ی پسر گرفتم بزرگ کردم حالا ۴ ساله شده با این حرفها تهه دلم خالی شد خدا کنه پسر من این کارهارو باهامون نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
ببینید نوح هم پسری داشت بنام کنعان و بسیار بسیار شر و گناه کار
اما نه میشه گفت پدرش بد بوده و نه تربیتش
بنظرمن اول از همه تربیت موثره و بعد هم دوستان و اطرافیان و اخر از همه ژن
سید محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
واقعا برای من عجیبه این که انسان نسبت به بچه ای که متعلق به خودش و حتی نزدیکان خودش نیست حس پدری یا مادری داشته باشه. اگه کسی بخواد کمک کنه خب بحثش جداست اما بچه یه نفر غریبه چطور میتونه مثل بچه خود آدم باشه . اگه من باشم که حاضرم بچه نداشته باشم تا اینکه بچه ای رو که معلوم نیست اصل و نصبش چیه رو بزرگ کنم.
درود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
بزرگواران سلام. نظراتتان بسیار برایم جالب بود ولی به عنوان کسی این را مینویسم که‌هم خودم فرزند دارم و هم یک فرزند خوانده آورده ام.
خداوند انسان را به گونه ای خلق کرده که با هر ژنتیک و خلق و خو میتواند خود را اصلاح کند و تغییر نماید.
آنهم فقط با تربیت صحیح و دینی میسر است. عزیزی گفته بود فرزند بزرگتر بیاورید که خصوصیاتش مشخص شده باشد.
تو رو خدا اگر کسی چنین قصد خیری دارد زودتر اقدام کنید تا بچه ها از نوزادی وارد خانواده شوند و سنشان بالا نرود.
شما نمیدانید زندگی در پرورشگاه چه تأثیرات بدی بر روح و روان این بچه ها میگذارد.
بنده و همسرم کودک ۵ساله ای اوردیم بسیار باهوش هم هست، اصلا معتقدم جز نوابغ میشه ولی متأسفانه از لحاظ روحی خیلی آسیب دیده و داریم تمام تلاشمونو میکنیم تا به حالت عادی برگرده ، انشاالله.
و باور کنید میشه بچه دیگه ای رو مثل بچه خودت دوست داشت اگر رضایت خدارو در نظر بگیرید، خدا چنان مهر و محبت اونو به دلتون میندازه و برعکس که تعجب میکنید.
الان من هیچ فرقی بین اونو پسر خودم نمیبینم و هرچی فکر میکنم اصلا نمیتونم بگم کدومشونو بیشتر دوست دارم چون واقعا هردوشون جزئی از زندگیمان هستند.
و دیگر اینکه بهزیستی الان دیگه اول زوجین را میفرسته مشاوره و تستهای شخصیت و بعد از جواب مثبت مشاور، زوجین را در نوبت فرزندخواندگی قرار می دهد.
یک نکته دیگر اینکه کسی مه بخواهد چنین کار بزرگی کند اصلا نباید به حلال زاده بوذن یا نبودن فکر کند.
و مطمئن باشید کسی حاضر نیست فرزند نامشروع را ۹ماه در شکم نگه دارد، سختی هاشو بکشه و همه هم بفهمند و بعد بره بذارتش سر راه!!!!
فرزند نامشروع را همان ابتدا غیرقانونی سقط می کنند.
موفق و موید باشید
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
سلام خسته نباشید ببخشیدمن متاهلم و 16سالمه این مدت به دلم افتاده برم و ازیکی ازپرورشگاه های شیراز دیدن کنم میشه یکی کمکم کنه ک راهم بدن و چ کاری باید انجام بدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
سلام نظریاتتان بسیار جالب بود منم خودم 14سالمه و به خاطر مشکلات زندگیم 2سال درس نخوندم و الان ششم دبستان هسم تصمیم گرفتم برم بهزیستی اما واقعا بین دوراهی موندم میشه بگید باید چیکار کنم
آیسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
منم ۱۷ ساله ازدواج کردیم هر دو کارمند وضع مالی خوبی دارم اگر کسی بچه دار شده که قصد سقط کردنش دارد به فرزند خواندگی قبول میکنم. البته از راه قانونی. بهزیستی هم ثبت نام کردم میگویند بچه بی سرپرست نیست.
فرشته
|
United States of America
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
سلام منم بچه پرورشگاهیم. خوشبختانه خانواده ابرو داری دارم ولی پدرم اخلاق نداره.حتی یکبار سر منو شکست با بد اخلاقیاش و ابرو ریزیاش تو فامیل و همه جا سر شکسته شدم حتی خانواده دوستامم میگن ک چقد بیچاره ای و شانس نداشتی افتادی زیر دست همچین ادمی.حتی خرج انچنانی هم نمیکنه با اینکه وضع مالیش خوبه مثلا با اینکه پولداره و منم پرورشگاهی و تک فرزند ؛من الان یکساله فقط یکی مانتو میپوشم با یه کفش.نمیدونم به کی شکایت کنم بابت ازار هایی ک میبینم و نفقه ای ک اونطور ک باید بهم داده نمیشه اگر میشه منو راهنمایی کنیید .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
سلام من یک فرزند خوانده هستم برای اونهایی که اعلام میکنند این کودکان چون حرام زاده هستند مشکل دارند متاسف هستم چون بهیچ عنوان معنای آدمیت را نمیدانند و از اصل هیچ چیزی ندارند مگر فرزندی که دیگران درست میکنند خواسته یا ناخواسته تقصیری در بوجود آمدنش دارد ؟ مگر شما خدا هستید که در جایگاه او فکر میکنید و نظر میدهید !!!!
خداوند خودبهتر میداند چکار کند . لطفا شما جای خدا شرایط تعیین نکنید بیایید در مقام بندگی و ما حق قضاوت بدون بررسی نداریم . دل من از اظهار نظر اینکه این کودکان چون حرام زاده هستند شکست خدا دلتان را بشکند . ان شاالله
لیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
سلام ییه وقتا خونواده واقعی ادم خیلی,بد با هاش رفتار میکنه من از بچکی خونوادم ظلمم میکردن از بس,گشنگیم میدادن مجبور شدم ازدواج کنم ولی متاسفان دادنم به معتاد هم همش میزدم الان طلاق گرفتم وخونوادم نمیزارنم برم خونشون . دختر مهر بونیم ۳۵سالمه بنظرتون وایسم که شوهرم به راه خلاف ببرتم چرا واقع خونواده واقعیم درکم نکردن کاش,حداقابی سر پرست بود م
گندم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
سلام عزیزانم. نظرات همه رو خوندم. جالب بود. من 32 سالمه و دو ساله ازدواج کردم. مشکل ناباروری ندارم . با همسرم تصمیم گرفتیم ب جای اینکه خودمون بچه دار بشیم فرزندخونده بگیریم. مخصوصا خودم دلم میخواد از بچه هایی باشه که پدرمادرشونو تو زلزله ازگله و سرپل ذهاب از دست دادن. برای موفقیتمون دعا کنید...
نفس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
ایشالاهمه به ارزوهاشون برسن
بهاالدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
من حاضرم حضانتش روقبول کنم
فرناز
|
United States of America
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
هرکسی به اصل و نسبش برمیگرده بعضی ها اصلاح ناپذیرن.
مازیاز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
سلام من از شروع ازدواجم هشت سال میگذره تو این هشت سال اقدام به بچه دار شدن کردیم مشکلاتی سر راهمان قرارگرفت از خدا خواستم که بهم بچه بده و منم برای این هدیه که بهم میده درعوض فرزندی رو به سرپرستی بگیرم و خدا بهم یه پسر داد که الان هفت ماهه هست با این که خودم الان بچه دارم ولی قلبا خیلی دوست دارم یه بچه بی سرپرست داشته باشم تمام نظرات رو خوندم درک من اینه که باید توی تربیت بچه وقت گذاشت و نصف بقیش بر می گرده به رفتاری که خودمون با پدر و مادرامون داشتیم همیشه چوب خدا همون لحظه تو سر آدم نمیخوره بعضی وقتا خداوند اینقدر صبر میکنه تا شرایط زندگیت بشه مثل همون پدر و مادر و یکی آوار میکنه به سرت که جبران بی احترامی هایی که کردی رو پس بدی ولی برای من مهم نیست عاقبت چی میشه و ترسی ندارم از اینکه بخوام بچه بی سرپرستی رو داشته باشم چون معتقدم که اونی که قراره از طریق بچه عذاب بکشه این تو تقدیرش هست و ممکنه از بچه واقعی خودش این عذاب و بکشه تا جایی که در توانم بوده بعد از سی و دو سال سن همیشه سعی کردم اول زندگی پدر و مادرم و ببینم بعد زندگی خودمو و همیشه طوری باهاشون رفتار کردم که دوست داشتم فرزند خودم باهام رفتار کنه و مطمئنم که خدا هم هیچ وقت برای من که نه برای هیچ بنده ای بد رو نمیخواد مگر که خود اون بنده به خودش ظلمی کرده باشه و بد رو انتخاب کرده دباشه و در آخر کاری رو که از روی خیر و نیکی شروع کنید ترسی از عاقبتش نداشته باشید چون خوبی هیچ وقت از بین نمیرود اگه این دنیا دیده نشه اون دنیا حتما دیده میشه
امنه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
برا من نظر همه جالب بود ولی اون خانم۳۴ ساله که دنبال کسی می گشت که ازش یرپرستی کنه حیرت اور بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
سلام ماهشت ساله ازدواج کردیم بعدازتلاشهای زیادی که برای درمان کردیم وبی نتیجه بود الان همسرم چون اشکال از خودشه ازروی دلسوزی میگه از هم جداشویم ولی من اصلا راضی نیستم به جدایی بهزیستیم ثبت نام کردیم میگه بچه ای بیسرپرستی ندارند لطفا کمک کنید اگه کسیو سراغ دارید
لی لی
|
Japan
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
سلام دوستان
من پنجاه و یک سالمه و دو بار ازدواج کردم موفق نبوده .. کسی رو هم در این دنیای بزرگ ندارم ... خیلی تنها و غمگینم
آیا کسی هست که من رو به فرزند خواندگی بپذیره ؟ محض رضای خدا کمکم کنین .
ضمنا من دختر هستم ... یعنی پسر نیستم
با تشکر فراوان
خدا خیرتون بده انشالله
ممنونم
سپیده
|
Austria
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
سلام دوستان.
من و همسرم مقیم کشور اتریش هستیم.متاهلم و عاشق بچه ها هستم. خیلی دوست دارم ۱فرزند خوانده دختر داشته باشم.اگر کسی رو می شناسید لطفا معرفی کنید ممنونم
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
نگید این حرفا رو تروخدا.
مگه اون بچه میخواست اینجور بشه
اون بچه هم درد های خودشو داره چون من از اون نسل هستم
همین الان که دارم مینویسم دارم زجر میکشم گذشته حال اینده تو سرش میخوره اون نمیخواست اینجور بشه
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
والا من خودم با یه پرورشگاهی ازدواج کردم و بدبخت شدم معتاد بود و مرنوز اصلا هیشکی ازش سر درنمیاره که چه جور موجودیه الان هم طلاق گرفتم یه دختر ام دارم ولی همه میترسونن که شاید مثل اون باشه و بچه رو بده با خودش منم واقعا از اینکه مثل پدرش باشه میترسم خدا کمکم کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
من از ۲ ماهگی صاحب خانواده شدم در اثر تنهایی به خیلی از کارا و چیزا رو آوردم زندگیم خوب بود تا ۱۳ سالگی که یکی از فامیلامون بر اثر خصومت شخصی حقیقتو بهم گفت ازون روز غریبه شدم با خودم من قرص اعصاب فقط آرومم میکنه خونوادمم که هی میگن برو دنباله پدر مادرت شابد وجود دارن برو خدا خیرت بده تالا ۳ بار خودکشی کردم ولی نشده توبه بچه ها و همکلاسیا هم سنه خودم تک هستم به جرعت میگم زندگیه بچه ها پرورشگاه چه در بهزیستی و چه در خانواده بسیار سخته رفتاره آدما بدتر ولی من به اونای که مثه منن چون میدونم درک میکنیم همو میگم واقعا سعی کنید برا خودتون زندگی کنید به شیوه خودتون
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
شما چطور محکم میگید که ژنتیک در انسان کمترین نقشی را دارد اسلام عزیز برای تربیت کودک از قبل ازدواج وتا کید در انتخاب همسر پایه گذاری میکند شرایط لقاح زمان باروری را مشخص میکند وبر حالات مادر در دوران بارداری بسیار اهمیت میدهد روان مادر غذای مادر اجتناب از خیلی از رفتارها در دوران بارداری اینها نتیجه مستقیم در روح وروان کودک دارد فرزندی که شما به فرزند خواندگی می‌آورید حتی اگر در شرایط تربیتی شما شکل گیرد اما یکسری از اخلاق ها وتمایلاتش به پدر ومادر اصلی خودش برمیگردد همانطور که خیلی از ما رفتاری را ناخودآگاه خوب یا بد از نسل های گذشتیمان به ارث بردیم به نظر من هر ذاتی به اصل خویش برمیگردد
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
اگه فرزند خونده ای رو بشناسیم که پدرش معتاد شده و مادرش مریضی صعب العلاج گرفته چجوری باید اطلاع بدیم که این بچه بیشتر از این اسیب نبینه؟؟؟
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
ترببت خیلی مهمه اینکه اعتماد و دوستی بین خودتون و فرزندتون به وجود بیارید با احترام باهاش برخورد کنید از اول.توجه افراطی نکنید بزارید از اول رو پای خودش وایسه شما فقط ی حامی باشید که نیفته
مهدي
|
Germany
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اين حرفها چيه حلال زاده و حرامزاده ،يك نوزاد ٣ ماهه مثل ي اينه پاك و صاف ،خدا را خوش نمياد اين انگ را بچسبونيد هممون را خدا افريده هركس مرده وجودشو داره كمك كنه ،اتفاقا اوني كه به اصطلاح شما حرامزاده بيشتر نياز به كمك داره،فقط تربيت پدر و مادر كه اخلاق بچه را ميسازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
من خودم یه دختر مجرد هستم که از سن ازدواجم تقریبا گذشته و تصمیم گرفتم یه دختر از پرورشگاه به فرزندخوادگی قبول کنم و در حال حاضر پیگیر امورات قانونیش هستم تا انجام بشه و تو نوبت قرار بگیرم. از ابتدای این تصمیم مردد بودم که از پسش بر میام یانه . الان که این نظرات منفی رو خوندیم تردیدم بیشتر شد خصوصا که من همسری ندا م که تو تربیت بچه کمکم کنه و دست تنها هستم، و همین طور دختری که من به فرزندی قبول کنم بعد از کودکی سراغ پدرش رو خواهد گرفت و آن زمان هست که لطمه میخوره . لطفاً راهنماییم کنید تصمیم گرفتم این راه رو ادامه ندم و منصرف شدم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
سلام ناشناس من ی چند سالی هست از همسرم جدا شدم ی دخترسه ساله دارم من همه چیمو از دست دادم الانم سی سالمه ولی توانایی نگهداری دخترمو ندارم چون سرکار میرم کسیم ندارم نگهداری کنه بادل جون توانایی نگهداری دخترمو داری بهت بدم ندم بهزیستی ممنون جوابمو بدین.
نسیم فرهنگ ادیب
|
Canada
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
ببینید این دختر اگر فرزند خودتون هم بود نباید چیزی غیر از این ازش توقع داشتید اولا یک دونه هستش دوما بچه های این زمونه همین جوری هستند فقط با محبت و با ارزش دادن به اونها باید رو نشون کرد و راه و چاه رو بهشون نشون داد این رو میگم چون خودم جوون دارم و با وجود اینکه از خون خودمون هستش ولی از نوجوانی شد یه آدم دیگه که دیگه من و پدرش نمیشناسیمش خدا بداد همه جونهامون برسه
امير عرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
زندگي تمام فلسفه هستش انسانها هر نارحتي كه براشون پيش مياد بر گرفته از رفتارهاي خودشون هستن چه دانسته چه ندانسته كه معولا ندونسته همه ما دچار اشتباهات هستيم به عنوان مثال در راندگيمون كه احترام به ديگران رو فراموش كرديم خوشبختي پارامتر هاي زيادي داره از شغل و دامد سالم گرفته تا نيت هاي مثبت كه اونم جاي زياد براي بهث داره ميشه اينگونه گفت اكه اگر ما انسانها خصوصا ايرانيها تمامي اشتباهات رفتاريمون رو بتونيم كنار بزايم كه فكر ميكنم نميشه شايد به بهترين حالت هاي زندگي برسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
تو ۱۵ سالگی یعنی اوایل دوره حساس نوجوونیش بی هیچ مقدمه ای فهمیده بچه واقعی خونوادش نیس خوب معلومه که بچه بعد این شوک ادم سابق نشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
باسلام به دوستان دلسوز تر ازمادر من بعد از اینکه همسرم بچه دارنمیشد وبه درمان پاسخ نداد فرشته زیبایی را از پرورشگاه به فرزندی گرفتیم من چون فرهنگی بودم سعی میکردم با ذیق وقت باو رسیدگی کنم چون اون تمامی رویاهایم را به حفیقت رسانده بود تمامی مهارت هاب هنری دوخت ودوز وبافتنی طراحی واشپزی را به او یاد دادم به سفرهای متعدد داخلیوخارجی اورا بردیم ۶ با مکه وسوریه ۰۰۰۰رفتیم زندگی خوبی داشتیم تلخیها را تحمل کردم تا ۲۵ سال از زندگی مشترکم میگذشت که حالا که دخترم جوانی ۱۷ ساله شده بود شوهرم به من خیانت کرده و۵ سالیست که بازن متاهل دیگریست او وقتی دانست ما فهمیدیم من ودخترم را از حانه بیرون کرد وحنی کتابولباسهایمان را بما نداد وخدا که پندهمان بود وظرف مدت دوسال همه چیز بما داد ومن نفهمیدم با این گرانی چطور حالادختر مونس تنهایی من هست پس ازفضل خدا نامید نشوید خدا پناه شماست
تک پر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
سلام واقعاً نمیدونم چرا بعضیا آنقدر راحت قضاوت مبکنن
من خیلی مورد دیدم بچه ی خود طرف بوده ولی نااهل از آب دراومده.
چرا راه دوری بریم پسرای حضرت آدم چرا یکیش نااهل وشر بود ولی اون یکی خوب بود. یا برادرای حضرت یوسف چرا اون همه به پدر و برادرشون عذاب دادن .
هیچ موقع ندونسته قضاوت نکنید.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سلام لطفا اگه کسی هست که دنبال فرزند خوندست من حاضرم فرزند خوانده بشم فقط به شرط اینکه خارج از ایران زندگی کنند لطفا بهم اطلاع بدین ایمیلم هست
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
یادمان باشد. حلال زاده هاونمازخوان ها اختلاس کردند
بینام
|
United States of America
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
اگر شما حتی کمی احساس پدر و مادر بودن داشتی نمیتوانستی دخترت رو به بهزیستی پس بدی مشکل از توست
هانیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
من خودم از بچه های بهزیستی بودم که سال 93بدون هیچ پشتوانه ای مستقل شدم.
الان تو سال ۹۹موندم باید بازندگیم چیکارکنم بخدا خسته ام خسته ...
هیچکس تو این دنیا نیست که بتونه مارو درک کنه همه از دور میبینن و ترحم میکنن واقعا شرایط زندگی و کمبود محبت هایی که ما تو بهزیستی دیدیم هیچکس نمیتونه حتی فکرشو بکنه
معجزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
من ۲۱ ساله که ازدواج کردم .همسرم پزشکه و خودمم وضع مالی خوبی دارم..اما فرزندی نداریم دوست دارم نوزاد بی سرپرست را به فرزندی بگیرم....توکل به خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
سلام به نظر من نیمی از خصوصیات این بچه ها ّژنتیکه من دختر چهل روزهای را به سرپرستی گرفتم در ابتدا خیلی عصبی بود دایم از خواب میپرید وبشدت میلرزید همیشه گریه میکرد خیلی ذیت شدم تا بزگتر شد وکمی بهتر شد الان ۱۳ سالشه پرخاشگره شخصیتش متعادل نیست یه روز خوبه یه روز عصبی مشاور میگه دو قطبیه واین نتیجه ی باردایه سخت مادرشه البته به نظر من ولی من خیلی دوستش دارم وبه خدا پناه میبرم که عاقبتش خوب بشه با اینکه اخلاقش نرمال نیست ولی اونم به ما خیلی وابستس ودوستمون داره جریان فرزند خواندگیش را هم به موقع بهش گفتیم راحت قبول کرد البته یه چند روزی ناراحت بود توصیه ی من اینه که خانواده ها قبل از قبول فرزند حسابی برسی کنند کودک مورد نظر را از لحاظ سلامتی روح و روان
محمدرضا نوروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
عاقبت گرگ زاده گرگ شود
گرچه با آدمی بزرگ شود
سولماز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
هیچ وقت اگه از تنهایی مردین بچه قبول نکنین ما که اینکار رو کردیم و الان به عزار زبون میگیم غلط کردیم و هیچ راهی هم نداریم
بذارین این بچه ها هونجا بمونن
فرشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
سلام به نظر من نباید زود قضاوت کرد من خودم یه نوزاد سه ماه رو به فرزندخواندگی قبول کردیم وبا کلی امید وآرزو از بهزیستی گرفتیم دختر باهوَش و زیبایی اما از همون ۸و۹ ماهگی عصبی تحمل کردیم با وجود تمام حرفه‌ای اطرافیان تو سن ۳ سالگی به روانشناس کودک مراجعه کردیم تشخیص پیش فعالی داد دارو تجویز کرد اما داروها که می خورد دچار افسردگی میشد مجبور شدیم دارو هارو قطع کردیم و روبه مشاوره و بازی درمانی وکنترل خشم‌ آوردیم اما نتيجه ی دلخواه نگرفتیم زندگی برامون جهنم کرده الان ۱۰ سال شده اما رفتارش با من و پدرش اصلا خوب نیست هر روز آرزوی مرگم میکنم واز آینده می ترسم خدا خودش دست دخترم بگیره
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
داستان زندگی ماست من و خواهرم اما من تونستم جلوی رفتاراش و بگیرم . هنوز مریضه منم مریض کرده اما با دارو داره درست میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار