دو سارق مسلح به جرم سرقت مسلحانه جاده‌ای و یک متجاوز به عنف که به حد الهی اعدام محکوم شده بودند، در زندان عادل آباد شیراز به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۲۹۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 13 September 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس دو سارق مسلح به جرم سرقت مسلحانه جاده‌ای و یک متجاوز به عنف که به حد الهی اعدام محکوم شده بودند، صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

دو سارق مسلح به نام‎های سجاد-ع و گودرز-الف در جریان دو فقره سرقت مسلحانه و راهزنی شبانه در شهرستان رستم در پی تیراندازی به سمت خودرو یکی از طعمه‌های خود یک تن را نیز به قتل رسانده بودند.

این گزارش حاکی است سارقان مسلح یاد شده با همدستی دو تن دیگر با طرح نقشه‌های قبلی و شناسایی خودروها در مسیر نورآباد، راه را بر اتومبیل‌های عبوری بسته و اقدام به سرقت اتومبیل و اموال آنان می‌کردند که این امر سبب ایجاد رعب و وحشت بسیار در میان ساکنان شهرستان نورآباد، رستم و روستاهای اطراف این شهرستان‌ها شده بود.

لازم به ذکر است پس از حادث شدن سرقت دوم از اتومبیل عبوری پژوپارس و به قتل رسیدن همسر راننده خودرو در جلو چشمان فرزند خردسالش متهم گودرز– الف در یک عملیات پنج ساعته تعقیب و گریز با پیگیری‌های قضایی شهرستان رستم توسط نیروی انتظامی دستگیر و متعاقب آن متهمان دیگر پرونده از جمله سجاد –ع و دو همدست دیگر آنان که در جرم معاونت داشتند؛ دستگیر و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند.

در گزارش این پرونده آمده است پس از تکمیل تحقیقات پرونده متهمان با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال و پس از صدور حکم حد اعدام به اتهام راهزنی و محاربه برای متهمان اصلی پرونده رأی مذکور در شعبه 41دیوان عالی کشور تأیید شد. همدستان این دو معدوم نیز به ترتیب به مجازات حبس و نفی بلد به مدت 12 سال و همچنین 8 سال حبس تعزیری محکوم شدند. 

لازم به ذکر است اجرای حکم اعدام این دو سارق مسلح ( قطاع الطریق) علیرغم رضایت اولیاء دم مقتوله از جهت ایجاد ناامنی و وحشت عمومی در منطقه با هماهنگی و اعطای نیابت قضایی توسط دادسرای رستم در محل زندان عادل آباد شیراز به اجرا در آمد.

همچنین محکوم دیگر به نام خسرو – ح که صبح امروز به دار مجازات آویخته شد در یک اقدام مجرمانه پس از تجاوز به عنف طعمه خود را به قتل رسانده بود. این مجرم پس از ارتکاب زنای به عنف اقدام به قتل وی کرده بود.

حکم این مجرم نیز پس از صدور رای اعدام و همچنین قصاص نفس در شعبه دوم و پنجم دادگاه کیفری استان به اتهام تجاوز به عنف و قتل و تأیید در شعبه 13 دیوان عالی کشور صبح امروز در زندان به اجرا درآمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار