از سفر هیأت دولت به فارس و اعتبار 953 میلیاردی برای استان فارس و زلزله و انفجار در بیرم و شیراز تا شکایت سپاه پاسداران از مسببان حادثه علی مطهری در شیراز و رتبه اشتغال زایی 30اُم فارس در کشور!!!
کد خبر: ۲۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 01 May 2015
تابناک فارس:
سفر هیأت دولت به استان فارس/سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم در حرم شاهچراغ
رئیس جمهور در شاهچراغ شیراز:شیراز و فارس مهد تمدن و افتخار ایران زمین/تخت جمشید و پاسارگاد مایه افتخار/شیراز پایتخت فرهنگی/حافظ و سعدی،شهریاران سخن و ترسیم کنندگان خط سیاست/آن ها که در خیابان های شیراز آن کارها را کردند شیرازی نبودند/از سانتریفیوژ مهم تر،مهارت مذاکره است/پشت تریبون شعار دادن هنر نیست؛به سازمان ملل رفتن و لغو کردن قطعنامه ها هنر است/اگر قبل از تحریم ها از رکود خارج نمی شدیم؛می گفتند چشم دولت به بیرون است/بیان مشکلات استان فارس و برنامه های در نظرگرفته شده در زمینه های اقتصادی،صنعتی و گردشگری استان
وزرا در شهرستان های سراسر استان فارس
حضور وزرای دولت تدبیر و امید در شهرستان های مختلف استان فارس و بازدیدها و افتتاح پروژه ها و سخنرانی های آنها در جمع مردم.
روز دل انگیز اردیبهشتی رئیس جمهور در شیراز جنت تراز/گشایش و کلنگ زنی 5 طرح با ویدیو کنفرانس توسط دکتر روحانی
رئیس جمهور امروز در شیراز با زیارت شاهچراغ و بازدید از آرامگاه های دو شاعر گرانقدر پارسی گوی شیراز و بازدید از نمایشگاه عشایر در هوای بهشتی اردیبهشت شیراز روز دل انگیزی را سپری کرد.وی همچنین 5 طرح را از طریق ویدیو کنفرانس کلنگ زنی و افتتاح کرد.
دیدار رئیس جمهور با علما،ایثارگران و برگزیدگان فارس/رئیس جمهور در جمع سرمایه گذاران استان فارس
قدرت تیم دیپلماتیک کشور در برابر قدرتهای بزرگ، نماد اراده و اعتماد به نفس ملی است/ همه باید به معنای واقعی کلمه در پی آشتی، انسجام و وحدت باشیم/به آینده توسعه ایران امیدوارم/ تورم یک رقمی باید تحقق یابد/ دولت برای دادن فضا به بخش غیردولتی تصمیم قاطع دارد/ دولت حاضر است سود سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را تضمین کند/اگر طرف مذاکره‌کننده بر مشکلات داخلی خود فائق شود،می‌توانیم مسایل را حل و فصل کنیم/ بمباران یک کشور فقیر، اشتباه است
سخنرانی یونسی و حاشیه هایش/وظیفه رئیس جمهور اجرای اسلام نیست/دلیل اعتراض برخی به سخنان یونسی/بازداشت 2 تن از معترضان
علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در بخشی از سفر خود به شهرستان های جنوبی استان فارس به شهرستان گراش در این استان رفت تا در جمع مردم سخنرانی کند. اما این سخنرانی همچون سایر برنامه های اخیر در استان فارس بدون حاشیه نبوده است.
رئیس جمهور در تخت جمشید:اگر هنوز بقایایی از تخت جمشید زیر خاک باشد،باید بیرون بیاید/تخت جمشید مایه افتخار است
رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه دولت وظیفه صیانت و حفظ آثار باستانی را برعهده دارد، گفت: هر اقدامی در این خصوص لازم باشد، انجام خواهیم داد. باید آثار باستانی را تکمیل کنیم قطعاً در کنار این کارها، تأسیسات، ورودی‌ها و خروجی‌ها و برج و باروهایی وجود داشته که هنوز در زیر خاک مدفون هستند.
رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان/رئیس جمهور:در توسعه شاهچراغ به بافت تاریخی آسیب وارد نشود/ایرانیان هیچگاه بت پرست نبودند
دکتر روحانی:در خصوص برداشتن بافت های فرسوده اطراف حرم نیز علاوه برتأمین اعتبار باید به برخی از بافت ها که از آثار فرهنگی و باستانی است توجه شود.در تمدن ایرانی در تخت جمشید و در تمام لوح هایی که به یادگار مانده یکتاپرستی موج می زند و همه جا از خدای یکتا یاد می شود و مردم کشور ما هیچ زمانی بت پرست نبودند.
نشست خبری رئیس جمهور در شیراز/953 میلیارد تومان اعتبار برای 92 طرح بزرگ در استان فارس/همان ابتدا فکت شیت را منتشر کردیم/انبارهای کشور هیچگاه تا این انداره پر نبوده است
رئیس جمهور:در جریان این سفر برای اجرای ۹۲ طرح بزرگ در استان فارس، ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که تمامی این طرح ها نیز طی سالهای ۹۴ و ۹۵ تکمیل می شوند./دکتر روحانی:فکت شیت ما قبل از آمریکا منتشر شد. یکساعت قبل از انتشار بیانیه لوزان، خبرگزاری های ایران فکت شیت را منتشر کردند و خارجی ها نیز آن را بازانتشار دادند.
سفرهای استانی نمایشی نیست
وزیر بهداشت در شهرستان مهر گفت:اقدامات دولت در سفر های استانی نمایشی نیست بلکه با هدف رفع مشکلات مردم و پاسخگویی به نیازهای مردم انجام می شود.
120 هزار معتکف پارسی؛20 درصد افزایش
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان این که 500 مسجد در این استان آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف است گفت : تاکنون 120 هزار نفر برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف نام نویسی کرده اند.حجت الاسلام سید ولی الله محمودی نژاد افزود: تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به پارسال 20 درصد افزایش داشته است .
فارس با این همه ثروت، جزو استان های محروم است
نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس گفت: فارس با داشتن ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و عمرانی در مقایسه با شاخص‌ها جزء استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود.
دولت تدبیر و امید 40 سال کشور را جلو انداخت!
معاون پارلمانی رئیس جمهور در شیراز:اگر تدبیر ، درایت و مدیریت نبود، ماباید 40سال طول می کشید که فقط به اتمام و تکمیل طرح های ناتمام می پرداختیم.
افتتاح 267 کیلومتر جاده در استان فارس
۲۶۷ کیلومتر از پروژه های بخش راهسازی استان فارس با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۹۰۵ میلیون ریال با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی افتتاح و بهره برداری شد.
مسئولان دولتی نباید خوداجتهادی کنند
وزیر دادگستری در آباده:اين دغدغه و نگراني از گذشته بوده كه بعضي با خوداجتهادي و تفسيرهاي فردي و يا گروهي از وظايف قانوني خود طفره مي روند يا دستوارت شرعي و قانوني را آنچنان كه خود مي فهمند تفسير مي كنند انجام مي دهند.
سد تنگ سرخ ساخته نمی شود؟
معصومه ابتکار،رئیس سازمان محیط زیست: احداث سد تنگ سرخ در شیراز غیر قانونی است و تلاش داریم به زودی عملیات ساخت و ساز آن را متوقف کنیم.
بزودی استخدام 5هزار نیرو در آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان اقلید گفت: مجوز استخدام 5 هزار نیروی انسانی بالای لیسانس صادر شده و بزودی ابلاغ می شود.
هافینگتون پست آمریکا:از شیراز و اقلید در ایران بازدید کنید
آژانس «اینترپید تروال» به شما سفر به ایران را پیشنهاد می‌کند. این آژانس می‌گوید شما می‌توانید در این سفر از بسیاری از شهرهای فرهنگی مهم در این کشور از جمله شیراز، اصفهان و شهرستان اقلید دیدن کنید.
در عید بهار، ابر برافشاند گلابی/جشنواره گلاب در میمند
جشنواره گل و گلاب پنجشنبه با حضور گردشگران در میمند فارس آغاز به کار کرد .
نخستین پهپادهای محیط زیستی در استان فارس
تجهیزات شناسایی و پهپادهای زیست محیطی درمنطقه پارک ملی بمو شیراز، پنجشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور به بهره برداری رسید .
زلزله بیرم لارستان را لرزاند
زلزله ای به بزرگی چهار و 9 دهم (4.9)درجه ریشتر ساعت هفت و هفت دقیقه و 45 ثانیه صبح چهارشنبه نهم اردیبهشت 94 شهر بیرم از توابع لارستان در جنوب استان فارس را لرزاند.
درخواست های مردم فارس از رئیس جمهور؛دو ماهه پاسخ داده می شود
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تمام موارد مطرح شده مردم استان فارس با سامانه سامد که با شماره تلفن ۱۱۱ مردم با آن در میان گذاشتند تا دو ماه آینده بررسی و پاسخ داده می‌شود.
جایگاه سوخت فلکه گلسرخ شیراز منفجر شد
بی احتیاطی راننده خودرو وانت نیسان موجب انفجار خودرو درجایگاه سوخت سی ان جی در شیراز شد .
رتبه اشتغال زایی استان فارس تا پارسال 30اُم بوده!!!
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه رتبه استان فارس در زمینه ایجاد اشتغال از 30 به 17 ارتقا یافته است افزود: با وجود تمام تلاش‌های انجام شده برای کاهش نرخ بیکاری در استان فارس هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب و به صفر رساندن بیکاری در استان فارس فاصله زیادی وجود دارد.
به نیروهای شرکتی ظلم می شود؛این عدالت نیست
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استفاده از نیروهای شرکتی در مغایرت کامل با عدالت اجتماعی است.
شکایت سپاه پاسداران از حمله کنندگان به مطهری
مصطفی ترک همدانی وکیل علی مطهری در پرونده حادثه شیراز گفت:من اكنون براي پيگيري اين پرونده در شيراز هستم. تحقيقات در مورد اين حادثه همچنان ادامه دارد. اتفاقا امروز هم مطلع شدم كه فرماندهي سپاه نيز از ماجراي حمله به علي مطهري شاكي است و شكايت خود را از مسببان حمله به وي پيگيري مي‌كند.
رئیس جمهور در موضوع اختلاف 2 دانشگاه شیرازی با نظر دانشگاه شیراز موافق است
رئیس دانشگاه شیراز گفت: رئیس جمهور در پاسخ به نامه دانشگاه شیراز شفاها گفتند که نظرات دانشگاه شیراز در خصوص اراضی اختلافی با دانشگاه علوم پزشکی اعمال می شود.
برخی از نمایندگان مجلس با استدلال"یارانه پول امام زمان است"یارانه می گرفتند!
قادری،نماینده شیراز در مجلس:شاید در دولت قبلی که یارانه را پول امام زمان (عج) می‌دانستند، تعدادی از نمایندگان یارانه می‌گرفتند اما در دولت فعلی بعید می‌دانم نماینده‌ای یارانه بگیرد.
گردش مالی 400 میلیاردی نمایشگاه کشاورزی شیراز
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس گفت: این نمایشگاه با با حضور فعالان بخش کشاورزی 11 کشور خارجی فرانسه ، بلژیک ، بلاروس، هلند ، اسپانیا ، ترکیه ، آلمان ، ایتالیا ، چین ، انگلیس و کره جنوبی در شیراز برگزار شد.جابه جایی مالی نمایشگاه 400 میلیارد ریال بوده است.
سبزیجات شیراز با فاضلاب آبیاری می شوند؟
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتشار اخبار و مطالب مبنی بر آبیاری سبزی با فاضلاب در شیراز را رد کرد و گفت: در حال حاضر آبیاری سبزی با فاضلاب در شیراز وجود ندارد.
سخن تأمل برانگیز نماینده لارستان در مجلس
نماینده لارستان در مجلس: در شرایطی که در جای جای کشور اسلامی با استفاده از منابع ملی و بودجه عمومی، کار رفع نیازهای مناطق پیگیری می‌شود، مشروط کردن تخصیص بودجه از سوی دستگاه اجرایی به مشارکت خیرین که به ویژه در برخی مسئولان استانی نهادینه شده انتقاد عمومی را برانگیخته است.
زراعت نکنید،یارانه بگیرید
فرماندار مرودشت گفت: با توجه به خشکسالی ها و کمبود آب بهتر است با پرداخت یارانه نکاشت به زارعین این شهرستان، از کشت جلوگیری و آب برای سال های آتی ذخیره شود.
در الحاق خلیج فارس به استان فارس،باید شتاب شود
امام‌جمعه موقت لامرد گفت: خطه‌ای در کنار دریا به استان فارس واگذار می‌شود که باید تسریع در این موضوع شود تا سرمایه‌گذاران حضور پیدا کنند.
آلودگی هوای فارس در مرحله ناسالم
ششمین هفته سال 94،استان فارس هوای ناسالمی را تجربه کرد.میزان سنجش آلودگی (psi )در هوای استان فارس از مرز 100 گذشت توصیه می‌شود افراد از تردد غیر ضروری در خیابانها خودداری کنند.
استان فارس می تواند یک مرکز ورزشی در جهان باشد!!!
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به ظرفیت استان فارس برای تبدیل شدن به یک مرکز ورزشی در جهان تصریح کرد: با ساخت ورزشگاه میانرود می‌توان برای جام جهانی 2022 قطر نیز برنامه‌ریزی کرد و تیم‌های مختلف برای برگزاری اردو در شیراز حضورمی‌یابند.
نخستین سمینار بین‌المللی «سلامت همراه» در شیراز
دکتر کامران باقری لنکرانی در کنفرانسی خبری گفت: در این سمینار پیش‌نویس سند چشم‌انداز سلامت موبایل، رونمایی می‌شود.
کسانی که بی قانونی می کنند،کافران حقیقی هستند
آیت الله ایمانی گفت:قرآن وقتی می‌خواهد کافران حقیقی را به جامعه نشان بدهد می‌گوید آن‌ها کسانی هستند که می‌گویند ما پاره‌ای مسائل و مقررات را قبول داریم و پاره‌ای از آن‌ها را قبول نداریم چنانکه در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان مجاهدین خلق که بعد به منافقین تغییر نام پیدا کردند می‌گفتند ما خط ضد امپریالیستی امام را قبول می‌کنیم یعنی امام بخشی از سخنانش موردقبول است و بخشی از سخنانش موردقبول نیست.
جمع آوری متکدیان و معتادان،ارزش املاک مرکز شهر شیراز را افزایش داد
علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از اردوگاه هدایت، مجتمع نگهداری متکدیان، افراد ولگرد و ... اظهار داشت: اکنون‌که معابر برای این افراد ناامن شده طبق آمار ارائه‌شده به اردوگاه هدایت، شاهد افزایش قابل‌توجه قیمت املاک به‌ویژه در بافت مرکزی شهر هستیم.
برنامه جالب در خلال جام جهانی کشتی شیراز و گلایه از منفی بافی برخی در مورد این مسابقات
رئیس هیئت کشتی استان فارس گفت‌: تور گردشگری ویژه کشتی‌گیران درحاشیه ایام جام جهانی ۲۰۱۶ شیراز برگزار می‌شود.با اشاره به گلایه بعضی از کشتی‌گیران فارسی گفت: منفی بافی قهرمانان کشتی فارس به ضرر کشتی است و این اشتباهات ضرر‌های غیر قابل جبرانی به بدنه کشتی کشور می‌زند.
7 کشور خارجی و 15 تیم داخلی در رالی شیراز
تا کنون 7 کشور برای حضور در مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز ثبت نام کرده اند .
فرشید دانشور افزود : تیم هایی از کشورهای قطر، کویت،سوریه ، عمان ، لبنان، ترکیه و امارات در مسابقات رالی بین المللی خاورمیانه و شمال آفریقا در شیراز شرکت می کنند.
دو برابر شدن ظرفیت فرودگاه بین المللی شیراز
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از افتتاح ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بین‌المللی شیراز همزمان با سفر هیات دولت به استان فارس و کلنگ‌زنی ترمینال خارجی این فرودگاه خبر داد و گفت: با افتتاح ترمینال پروازهای داخلی ظرفیت فرودگاه شیراز در سال جاری به دو برابر خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار