مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: امسال همزمان با هفته کتاب که از یکشبنه 16 آبان به مدت یک هفته برگزار می شود، 400 برنامه در استان فارس برگزار می شود.وی افزود:از مجموع 207 كتابخانه در فارس، 166 كتابخانه نهادی بوده و 3 كتابخانه به بخش نابينايان و 122 كتابخانه به بخش كودک مجهز است،که 42 كتابخانه بخش كودک در كنار كتابخانه قرار دارد.
کد خبر: ۳۲۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 06 November 2016
سعیده ابراهیمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: برپایی 10 جلسه نقد کتاب، رونمایی از کتاب، دیدار با اهل قلم، تجلیل از کتابداران برتر کتابخانه های فارس، اهدای گل به کتابداران و بازدید از کتابخانه های عمومی استان، برگزاری بیش از 200 نشست عمومی و تخصصی کتابخوان و برپایی مسابقه عکاسی از برنامه های پیش بینی شده برای هفته کتاب در فارس است.
 
وی افزود:تا پایان امسال 20کتابخانه به کتابخانه های استان فارس اضافه می شود.
سعيده ابراهيمی مدير كل كتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: از مجموع 207 كتابخانه در فارس، 166 كتابخانه نهادی بوده و 3 كتابخانه به بخش نابينايان و 122 كتابخانه به بخش كودک مجهز است،که 42 كتابخانه بخش كودک در كنار كتابخانه قرار دارد. 
 
به گزارش تابناک فارس:وی افزود: اجرای برنامه برای کودکان سرطانی بیمارستان امیر شیراز، اجرای طرح اتوبوس سیار کتاب در کتابخانه های شهرستان فسا، برپایی دومین جشنواره نذر کتاب، نواخته شدن زنگ کتابخوانی، رونمایی از کتاب آیت الله احمد بهشتی نماینده خبرگان در فسا و بازدید از کتابخانه زندان های فارس از جمله این برنامه هاست.وی اضافه کرد: همچنین در این هفته مسابقه کتابخوانی در سه سطح ویژه کتابداران و خانواده های آنان، نوجوانان و بزرگسالان و عمومی در استان فارس برگزار می شود که فراخوان این مسابقه به زودی اعلام می شود.
 
او ادامه داد:همزمان با 24 آبان روز کتاب،عضویت درتمام کتابخانه های عمومی استان فارس رایگان است و بازگشت کتاب های امانت گرفته شده از کتابخانه ها از 22 تا 27 آبان امسال مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد می شوند.
 
وی در این بخش به شهرداری های کوشا هم اشاره کرد و افزود: شهرداری های قیر، فسا، آباده، سعادت شهر، نورآباد، خنج، شیراز، پاسارگاد، استهبان، داراب و گراش در تامین سهم نیم درصد مشارکت جدی داشته اند.مدیر کتابخانه های عمومی فارس در بیان گزارش عملکرد ۶ ماه نخست امسال گفت: در بخش تامین منابع کتابخانه های عمومی بیش از ۷۰۰هزار جلد کتاب توزیع شد که از این منظر استان فارس صدرنشین توزیع کتاب است؛ بیش از ۳۰ هزار عنوان کتاب توسط مردم تامین شد.

وی همچنین از رشد ۶/۲ درصدی زیربنا در فضای کتابخانه های عمومی فارس خبر داد و افزود: شهرهای لامرد، گراش و استهبان فارس دارای بیشترین رشد زیربنایی بودند.

ابراهیمی رشد ۲/۱۸ درصدی کودکان عضو کتابخانه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: از سال ۹۰ تا ۹۵ رشد عضویت در کتابخانه های عمومی فارس رقم ۱۴ درصد را نشان می دهد که از این بابت از در میانه سالهای ۹۳ تا امسال روی محور صعودی قرار داریم.
 
چند کتاب شاخص در 30عنوان امسال در نمایشگاه کتاب فارس معرفی می شود.داریوش نویدگویی ناشر پیشکسوت فارس و مدیر انتشارات بین‌المللی نویدگفت: یکی از ویژگی های نمایشگاه کتاب استان فارس این است که همزمان با دیگر نمایشگاه ها در سراسر کشور برگزار نمی شود و به طور کامل مستقل بوده،و باید نظارت و دقت بیشتری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر نمایشگاه های فارس شود.
وی بیان کرد:به دلیل وسعت جغرافیایی استان فارس و دور بودن مسافت، علاقه مندان به بازدید از نمایشگاه کتاب فارس از شهرستان هایی چون آباده و لارستان از بازدید نمایشگاه محروم هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار