کارشناس ترویج جهاد کشاورزی استهبان گفت: وجود بیش از 2 میلیون اصله درخت انجیردر بیش از 22 هزارهکتارازدشت ها و کوه های استهبان،این شهررا به عنوان بزرگترین انجیرستان دیم دنیا معرفی کرده است که ثبت جهانی این محصول می تواند بیش از پیش استهبان را به جهان معرفی کند.
کد خبر: ۳۲۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 10 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: زهرا تابش بیان کرد: انجیر دارای جایگاه ویژه ای در فرهنگ مردم ایران و استهبان است و معیشت اصلی اکثریت اهالی این منطقه وابسته به این محصول است.
وی افزود: علاوه بر چشم اندازهای طبیعی و تاریخی باغ های انجیر، ثبت جهانی این محصول می تواند استهبان را مبدل به یک قطب گردشگری جذاب در کشور کند.
این کارشناس ادامه داد: شیوه نگهداری انجیر در اراضی فقیر و در دل صخره ها با ترانس بندی و بانکت سازی های خاص نشانگر خلاقیت و علاقه ی بالای مردم این شهرستان به انجیر است.
تابش اظهارداشت: انجیر استهبان از قدمتی 250 ساله برخوردار است و یک میراث ماندگار است، لذا پاسبانی و معرفی آن به همگان یک ضرورت است.
این مسئول افزود: اقدامات ارزنده ای در مسیر ثبت جهانی انجیر برداشته شده لذا امیدواریم با ثبت جهانی انجیر استهبان بتوانیم گامی موثر برای رونق بیشتر این شهرستان و معرفی این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه گردشگری انجیر دیم دنیا به جهانیان برداریم.
وی بیان داشت: انجیر استهبان علاوه بر ویژگی های طبیعی و ارگاینک از خصوصیات اجتماعی فرهنگی جالبی چون امنیت غذایی و معیشت مردم ، خواص دارویی ، تنوع زیستی، عملکرد اکوسیستم، وجود مناطق حفاظت شده، برخوردار است و قابلیت عرضه و معرفی به جهانیان را دارد.
تنوع زیستی منطقه، صنایع بسته بندی، تشکل های فعال ، ویژگی های خاصی به این منطقه داده است.
از نظر چشم انداز ، باغ های انجیر ، شهر استهبان را در بر گرفته و مانند نواری سبز در امتداد دشت استهبان امتداد یافته و جاذبه های بسیار زیبایی به شهر داده است.
استهبان در 160 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار