معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده 21 درصد دانش آموزان در کشور با چاقی و اضافه وزن مواجه هستند.
کد خبر: ۳۴۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 22 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرزاد حمیدی، پنجشنبه در دوره آموزشی مسئولان تربیت بدنی آموزش و پرورش جنوب کشور در شیراز بدون اشاره به شمار دانش آموزانی که با این مشکل مواجه هستند، بیان کرد: برای رفع این معضل و با هدف افزایش میزان فعالیت های حرکتی دانش آموزان در مدرسه و خارج از این محیط، ملزم به افزایش فعالیت های تربیت بدنی در مدارس هستیم که هم اینک در حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش طرح ها و برنامه های متنوعی در حال اجراست.
بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش شمار دانش آموزان کشور در سال تحصیلی جاری ( 96 - 95) به 13میلیون و 500 هزار نفر رسید.
وی افزود: در این زمینه افزایش ساعت کلاس تربیت بدنی، المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، ورزش صبحگاهی، حیاط پویا و برنامه های دیگر با هدف افزایش فعالیت های حرکتی دانش آموزن و ایجاد شادی و نشاط در آنها در مدارس کشور برگزار می شود.
حمیدی اظهارداشت: دانش آموزان در ساعت درس تربیت بدنی آموزش های مرتبط با رشته های ورزشی را فرامی گیرند و از این آموزش ها در فعالیت هایی مانند المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای و ورزش صبحگاهی و حیاط پویا بهره گیری و با هم به رقابت و تمرین می پردازند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 35 هزار متخصص تربیت بدنی در آموزش و پرورش فعال هستند که 33 هزار نفر از آنها به عنوان دبیر تربیت بدنی در مدارس مشغول فعالیتند.
این مقام مسئول با اشاره به افزایش ساعات درس تربیت بدنی در مدارس دوره متوسطه دوم، اظهار داشت: ساعت های درس تربیت بدنی در مدارس از 21 ساعت به 24 ساعت افزایش پیدا کرده لیکن برای پوشش سه ساعت افزوده شده به این درس با کمبود معلم تربیت بدنی مواجه هستیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای تربیت بدنی در مدارس، با دانشگاه فرهنگیان و معاونت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش برای جذب نیروی انسانی جدید در این حوزه تعامل خوبی صورت گرفته است.
حمیدی افزود: این درحالی است که با تغییرات نظام آموزشی به سال های پایانی دوره متوسطه دوم و افزایش ساعت درس تربیت بدنی، در سه سال آینده با کمبود چهار هزار معلم ورزش در کشور مواجه خواهیم بود.
وی گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد رسمی، تعلیم و تربیت همه افراد جامعه را برعهده دارد همه امکانات و منابع آن باید در مسیر تربیت نسل آینده باشد.
این دوره آموزشی با حضور بیش از 230 نفر از کارشناسان و مسئولان تربیت بدنی اداره های کل آموزش و پرورش استان های اصفهان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، یزد و فارس تا فردا (جمعه) در شیراز ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار