رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز از آغاز عملیات مرمت دروازه قرآن و همچنین تبدیل این بنای تاریخی به موزه قرآنی خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 31 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایکنا:رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز از آغاز عملیات مرمت دروازه قرآن و همچنین تبدیل این بنای تاریخی به موزه قرآنی خبر داد و گفت: این عملیات ظرف هفته گذشته آغاز شده است.
عملیات مرمت طی سه فاز انجام می‌شود
وی با بیان اینكه عملیات مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن طی سه فاز انجام خواهد شد، افزود: فاز نخست این عملیات شامل پی‌ریزی و فونداسیون آغاز شده است و فاز دوم آن بدنه‌سازی بنای تاریخی و فاز سوم آن به نمای داخلی و همچنین تبدیل آن به موزه قرآنی با ایجاد فضاسازی‌های لازم انجام می‌شوند.
اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان بودجه
محمدیان با تصریح اینكه قریب ۸۰۰ میلیون تومان برای این كار اختصاص یافته است، گفت: امیدواریم كه عملیات فاز اول و دوم مرمت این بنای تاریخی تا پایان امسال تمام شود و فاز سوم آن برای بعد از ایام نوروز انجام خواهد شد.
توقف موقت عملیات مرمت در ایام نوروز
رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اینكه عملیات مرمت دروازه قرآن در ایام نوروز به منظور رفاه گردشگران نوروزی تعطیل می‌شود، اما بعد از آن ادامه خواهد یافت، گفت: اگر نیاز به بودجه بیشتری برای مرمت این بنای تاریخی باشد، مسلماً بدان تخصیص خواهد یافت.
وی اظهار كرد: عملیات مرمت دروازه قرآن به‌همت سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری شیراز و همچنین با نظارت و همراهی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار