دغدغه مردم از تاثیر مخرب امواج دکل های تلفن همراه ادامه داشت تا اینکه شایعه ارسال پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای و به تبع آن اخلال در تلفن های همراه و گیرنده های دیجیتالی، نگرانی مردم برخی از مناطق شیراز را دوچندان کرد.
کد خبر: ۳۵۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 03 January 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه: چند سالی است که اپراتورهای ایرانسل برای پوشش دهی بهتر، تلفن های همراه مشترکان، اقدام به نصب دکل های تقویتی در برخی مناطق مسکونی می کند. احداث این دکل های مخابراتی در کوچه و پس کوچه های شهر، واکنش های مختلفی را در میام مردم داشته است.

وقتی صاحب یک ملک با پیشنهاد یکی از اپراتورهای تلفن همراه تصمیم می گیرد تا فضایی را در حیات خانه برای نصب دکل در اختیار اپراتور قرار دهد با واکنش همسایه ها مواجه می شود؛ چرا که برخی از مردم معتقدند که همجواری با این دکل ها یعنی مواجه شدن روزانه با امواج الکترومغناطیسی و این امواج سلامتی آنها را در طولانی مدت به خطر می اندازد.

اما مدیرکل سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این باره می گوید: استانداردهای حدود تشعشعات آنتهای موبایل را سازمان انرژی اتمی برمبنای ضوابط و مقرراتی که در منابع بین المللی بکار گرفته می شود تعیین کرده و به تمامی سازمانها ابلاغ می کند و همه نیز مکلف به اجرای آن هستند.

مدیر کل مخابرات استان فارس نیز در این باره گفته است: تاکنون هیچ تحقیقی در خصوص تاثیرگذاری مثبت یا منفی امواج مخابراتی تلفن‌های همراه انجام نشده است که تاثیر بر انسان را رد یا اثبات کرده باشد.

دغدغه مردم از تاثیر مخرب امواج دکل های تلفن همراه ادامه داشت تا اینکه شایعه ارسال پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای و به تبع آن اخلال در تلفن های همراه و گیرنده های دیجیتالی، نگرانی مردم برخی از مناطق شیراز را دوچندان کرد.

در همین رابطه یک عضو شورای شهر شیراز با ارسال نامه ای به استانداری فارس خواستار ایجاد کمیته ای حقیقت یاب برای بررسی صحت پارازیت بر روی برخی از مناطق شیراز شد، که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هیچ دستگاهی وجود ندارد که به صورت سازمان یافته با انتشار پارازیت بخواهد سلامت مردم را به خطر بیندازد تا با امواج دیگری مقابله کند و این موضوع در غرب شیراز و یا سایر نقاط آن صحت ندارد. اگر در جایی در امواج تداخل به وجود بیاید، سازمان تنظیم مقررات رادیویی بلافاصه به عنوان یک مزاحم شناسایی کرده و در راستای رفع آن اقدام می کند.

ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این باره گفت: وجود امواج و پارازیت که اخیرا مطرح گردید که بر روی سلامتی مردم غرب شیراز تاثیر منفی داشته تکذیب می شود و با انجام تحقیقات مستمر اگر آثار مخرب مشاهده گردد بلافاصله آن را مطرح خواهیم کرد.

رئیس بخش فیزیک دانشگاه شیراز نیز با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی بیان داشت: استادان و دانشجویان این بخش تاکنون برای سنجش میزان پارازیت ها و امواج در شیراز طرح مطالعاتی خاصی نداشته اند و پیام های فضای مجازی که به مطالعات دانشگاه شیراز در این زمینه استناد می کند اصالت ندارد و تکذیب می شود.

این موج تکذیب پارازیت بر روی سطح شیراز و خطر آن بر سلامتی مردم از طرف چهار مجموعه، مخابرات، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و  بخش فیزیک دانشگاه شیراز، نمایندگان مردم شیراز را قانع نکرد، طی هفته های اخیر نماینده های شیراز در خصوص وجود پارازیت در غرب شهر شیراز به وزیر کشور و وزیر ارتباطات تذکر کتبی دادند.نماینده های شیراز همچنین طی نامه نگاری با برخی از مسئولان کشوری و استانی خواستار پیگیری و بررسی موضوع شدند.

هنوز هیچ منبع رسمی وجود پارازیت و خطرات آن بر روی سلامتی مردم شیراز را تایید نکرده است. اما محققان می گویند امواج الکترومغناطیسی اثرات مخرب بر روی بدن انسان دارد.
مدتی پیش پژوهشگران مرکز «سم شناسی آمریکا» اعلام کردند که تشعشعات تلفن همراه بر روی بدن انسان اثرات منفی دارد اما فشار شرکت های بزرگ تلفن همراه باعث شده تا این مرکز نتایج تحقیقات را به صورت رسمی اعلام نکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار