محیط زیست فارس هر روز بدتر از دیروز
2 هکتار از پریشان خاکستر شد/بالاخره چه کسی پریشان را سوزانده است؟/بختگان فاجعه می شود/2 هکتار از منابع طبیعی منطقه حفاظت شده بمو سوخت/ گورهای آسیایی فارس ماهواره ای شدند/نجات عقاب طلایی از خانه ای در کازرون
کد خبر: ۳۵۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 04 January 2017
 2 هکتار از پریشان خاکستر شد/بالاخره چه کسی پریشان را سوزانده است؟
به گزارش تابناک فارس:مدیرکل محیط زیست استان فارس با اشاره به خودسوزی دریاچه پریشان اظهار داشت: براساس آخرین اطلاع از منطقه، آتش در ساعت 24 شب گذشته مهار و وسعت آتش‌سوزی 2 هکتار برآورد شده است.
آتش سوزی دریاچه پریشان کازرون از روز یکشنبه آغاز شده بود.مدیرکل محیط زیست فارس در حالی از خودسوزی دریاچه می گوید که رئیس اداره حفاظت محیط زیست کازرون عامل آتش سوزی را انسانی اعلام کرد.
 
 
بختگان فاجعه می شود
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان داشت: فاجعه‌ای زیست‌ محیطی درانتظار زمین‌های پیرامون دریاچه بختگان است،زمین‌های شوره ‌زاری که به جای دریاچه به چشم می‌خورد و با وزش هر نسیمی، نمک‌های آن همچون پرده‌ای بر روی زمین‌های کشاورزی کشیده می‌شود .
ولوی اضافه کرد : دریاچه بختگان، باعث افزایش رطوبت هوا می‌شد وبه علت بلند بودن ارتفاع کوه‌های پیرامون شهرستان نی‌ریز، رطوبت حاصله در هوای همان منطقه باقی می ماند و باعث ثمردهی درختان انجیر، بادام، رز و زیتون در کوه‌ها می شد .
 
2 هکتار از منابع طبیعی منطقه حفاظت شده بمو سوخت
فرمانده ایستگاه 15 سازمان آتش نشانی شیراز گفت: ارتفاعات کوه بمو به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شده بود.
وی ادامه داد: آتش نشانان سرانجام بعد از حدود 2 ساعت ، موفق شدند این آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کنند.
اسفندیاری خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه حدود 2 هکتار از منابع ملی در پارک بمو طعمه حریق شد.
 
گورهای آسیایی فارس ماهواره ای شدند
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از نصب گردنبند ماهواره ای بر 6 راس گورخر آسیایی پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور خبر داد. دبیری گفت: با بررسی صورت گرفته از داده‌های ماهواره‌ای وضعیت این گورخرها به صورت آنلاین و در هر ساعت از شبانه روز مورد پایش قرار خواهد گرفت که اکنون داده ها حاکی از وضعیت مناسب گورخرها  است.
Image result for ‫گور آسیایی‬‎
 
نجات عقاب طلایی از خانه ای در کازرون
ماموران محیط زیست کازرون فارس، عقابی را که در منزل یک شخص در این شهر نگهداری می شد از قفس منزل این شخص نجات دادند.
رئیس اداره محیط زیست کازرون گفت:‌با حکم دادستان کازرون با ورود به منزل شخص مورد نظر، عقاب یادشده از نوع عقاب طلایی را نجات دادیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار