کد خبر: ۳۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 16 May 2015
مدیراملاک و امور حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان البرز ازعزم جدی مسوولان اجرایی و قضایی برای آزاد سازی اراضی متصرفی درحریم شهرهای این استان خبرداد.
حمید صفری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگارایرنا اظهار داشت: اکنون 55 هکتار از اراضی ملی درحریم شهرهای استان البرز دردست متصرفان غیرقانونی است.
وی ادامه داد: حکم قضایی برای آزاد سازی 12 هکتارازاین اراضی صادر شده که طی چند روز آینده دست متصرفان غیرقانونی از این اراضی کوتاه می شود.
مدیراملاک و امور حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان البرزبا بیان اینکه دستگاه قضایی و اداره کل راه وشهرسازی استان برای آزاد سازی تمام اراضی ملی حاشیه شهرهای استان جدی است، گفت: تا پایان امسال نیز تمام اراضی متصرفی در محدوده شهرهای استان به بیت المال بازگشت داده می شود.
صفری یادآورشد: سال گذشته 30 هکتارازاراضی ملی و دولتی درحریم شهرهای البرز به بیت المال بازگشت وازابتدای سال جاری تاکنون دست متصرفان از 35 هزار متر مربع از این اراضی کوتاه شده است.
وی با بیان اینکه بخشی از اراضی حاشیه شهرهای استان البرزدراختیار برخی مراکزنظامی و دولتی است، گفت: این اراضی باید دراسرع وقت تعیین تکلیف شود.
هفته گذشته با تخریب بیش از 30 بنای غیرمجاز با حکم قضایی حدود دو هکتارمتصرفی در استان البرز زمین آزاد سازی شد.
همچنین علاوه بر اراضی ملی و دولتی حاشیه شهرهای استان البرز، زمین خواران به بخش هایی از اراضی ملی حاشیه روستاها و مناطق خوش آب وهوای استان را تصرف کردند که در ماه های اخیر بخشی از این اراضی آزاد سازی شد.
به دنبال تاکیدهای مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته مبنی بر مبارزه با پدیده کوه خواری و زمین خواری، مسوولان استان البرز اعم از استانداری، فرمانداری ها و دستگاه قضایی با جدیت وارد مقابله با این پدیده شده و بناهای غیرمجازدراراضی ملی ودولتی یکی پس از دیگری تخریب می شود.
یکی از دغدغه های مسوولان استان البرز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط افراد سودجو و فرصت طلب است که دراین زمینه در سال های اخیر تعدادی بنای غیرمجاز در این اراضی نیز تخریب شد.
افزایش قیمت اراضی کشاورزی در مناطق خوش آب و هوای استان مانند شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد پای سودجویان را به این مناطق باز کرده است.
این افراد با خرید اراضی کشاورزی و باغی با کمترین قیمت از بهره برداران، اقدام به ساخت ویلاهای بزرگ دراین اراضی می کنند.
مسوولان استان البرزاز جمله در بخش جهاد کشاورزی و ابوالقاسم پالیزگیرفرماندار ساوجبلاغ بارها و بارها ازاین موضوع ابرازنگرانی کرده اند.
استان البرزحدود 75 هزارهکتار زمین کشاورزی و باغی حاصلخیز دارد که سالانه مقادیر قابل زیادی محصول زراعی و باغی از این استان به بازارهای داخلی و خارجی عرضه و صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار