هفته هشتم فارس همه چیز داشت!از انواع و اقسام سخنرانی های جالب و اظهار نظر های جالب تر و همایش ها و اجلاس ها و جشنواره های مختلف تا مثل همیشه انواع و اقسام قاچاق همه نوع محموله و حتی سرقت بانک و دیگر خبرهای جالب.
کد خبر: ۳۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 16 May 2015

تابناک فارس:

رونمایی از دیوان حافظ 635 ساله

کهن ترین نسخه شناخته شده دیوان حافظ در همایش بین المللی حافظ، در شیراز رونمایی شد.

ناظری در شیراز خواند/فضای فرهنگی فارس و شیراز بهتر شده

همایش بین المللی حافظ شیرازی شامگاه پنجشنبه با طنین آواز شهرام ناظری استاد موسیقی سنتی ایران در تالار حافظ شیراز خاتمه یافت.

سپاه فجر فارس:از کسی شکایت نکرده ایم

روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس با صدور تکذیبیه ای نوشت: سپاه فجر فارس در باره اظهارات مصطفی ترک همدانی وکیل آقای علی مطهری به اطلاع می رساند که هیچ گونه شکایتی علیه فرد حقیقی و حقوقی نداشته است.

ربات شیرازی که فقط با صاحبش حرف می زند و برایش خبر می خواند

ربات دوست هوشمند با حضور رییس دانشگاه پیام نور کشور در شیراز رونمایی شد.

اول شدن آموزش و پرورش فارس در اسکان مسافران،خوب نیست

معاون عمرانی استانداری فارس گفت: پذیرش مسافران نوروزی در اماکن دولتی یک نقیصه است و در سال‌های آینده باید سهم بخش خصوصی پررنگ‌تر شود.

شیرازی ها فریاد مرگ بر سعودی سر دادند

مردم و نمازگزاران در سراسر استان فارس در محکومیت اقدامات رژیم منحوس آل سعود و حمله به کشور مسلمان یمن، پس از اقامه نماز دشمن شکن جمعه راهپیمایی کردند

زوج قطری فرانسوی؛قهرمان رالی خاورمیانه/نماینده فدراسیون جهانی:از رالی شیراز راضی هستم

نماینده فدراسیون جهانی اتومبیلرانی گفت: انجام رالی خاورمیانه در شیراز با موفقیت همراه بود و این مسابقات نسبت به دور گذشته در سطح بسیار خوب و قابل قبولی برگزار شددر مسابقات رالی خاور میانه ناصر العطیه، اتومبیلران قطری به همراه نقشه خوان فرانسوی خود فاتح مسابقات شد

خیانت های مجلس ششم باعث افزایش تحریم ها شد

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان سروستان با انتقاد از کسانی که از تریبون‌های رسمی این شهرستان به سیاه‌نمایی از شرایط گذشته کشور می‌پردازند، تصریح کرد: اگر تحریم‌ها امروز به اوج خود رسیده است بخشی از آن به خاطر خیانت‌هایی است که در مجلس ششم صورت گرفت.

انتقاد از برنامه های ضعیف هفته شیراز

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن انتقاد از برنامه های امسال هفته و روز شیراز گفت: در سال جاری انتظار می رفت که برنامه های روز و هفته شیراز با شکوه تر برگزار شود اما این گونه نشد.

بهرام پارسایی افزود: شهرداری از فرصت ماه اردیبهشت که مربوط به شیراز است برای معرفی بیشتر این شهر به جهانیان استفاده می کرد اما متاسفانه اینگونه نشد.

100 هزار هکتار از گندم زارهای فارس در مقابل آفت سن بیمه شدند

طرح مبارزه با آفت سن گندم در 100 هزار هکتار از مزارع استان فارس انجام شد .

کشف محموله یک میلیاردی برنج قاچاق!

فرمانده انتظامی شهرستان مُهر گفت: مأموران گشت یگان امداد و پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در محور مهر - عسلویه به یک دستگاه خودرو تریلر مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ مسعود ظهرابی افزود: در بازرسی از این خودرو 22 هزار و 640 کیلوگرم برنج خارجی قاچاق کشف شد.

تیم های فوتبال و فوتسال برتر رده های مختلف فارس

در رقابت های فوتبال و در لیگ برتر بزرگسالان تیم پارسه شیراز قهرمان شد و تیم های امیر کبیر نور آباد و عقاب شیراز در رده های دوم و سوم جای گرفتند.


در مسابقات دسته اول امید، ماهان فسا قهرمان شد و در لیگ برتر جوانان تیم های شهرداری نور آباد ،وصال شیراز و امید قائمیه به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

در لیگ برتر نوجوانان هلال احمر گراش بر سکوی قهرمانی ایستاد، وصال شیراز نایب قهرمان شد و پیام شیراز نیز در رده سوم ایستاد و همچنین در رده نونهالان نیز مدرسه فوتبال افشین پیروانی صاحب عنوان قهرمانی شد.

درمسابقات لیگ برتر فوتسال بزرگسالان، پارسیان فسا و شهرداری مرودشت اول و دوم شدند و در رقابت های لیگ برتر امید، تیم شهیدان عباس نژاد اقلید قهرمان شد ولبنیات ارژن شیراز و شهید عالیشوندی فراشبند در رده های دوم و سوم ایستادند.

در رقابت های فوتسال رده جوانان تیم های غدیر اقلید،علم و ادب فیروزآباد و وحدت داراب به مقام های اول تا سوم دست یافتند و در رده نوجوانان تیم های غدیر فسا، نام آوران زرقان شیراز و شهید امینی اقلید صاحب عناوین اول تا سوم شدند

حافظیه بدهید؛میانرود تحویل بگیرید

پروژه ی ورزشگاه میانرود شیراز از حدود 16 سال پیش به همراه چند ورزشگاه دیگر در کشور افتتاح شد.اما پروژه ی شیراز هنوز به مراحل پایانی نرسیده است.در این بین معاون فرهنگی اجتماعی شهردار گفت:شهرداری شیراز آماده است در صورت واگذاری ورزشگاه حافظیه به شهرداری، ورزشگاه میانرود را تکمیل کند.

کشف 107 هزار نخ سیگار قاچاق

سرهنگ حسین خلیفه فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هنگام بازرسی خودروهای عبوری در محور لامرد – بیرم یک دستگاه خودرو سمند حامل سیگار قاچاق را شناسایی و توقیف کردند

حضور چند شرکت روسی در شیراز

مدیر کل راه و شهرسازی فارس در دیدار با نمایندگان چند شرکت روسی در شیراز گفت: این شرکت ها می توانند در زمینه تثبیت خاک و آسفالت در پروژه های راهسازی و مرمت پل ها و ساختمان ها، تکنولوژی های جدیدی را ارائه دهد

دو جودو کار فارسی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا دعوت شدند

وحید بنا از شهرستان فسا و مهدی فتحی پور از شهرستان استهبان توانسته اند با درخشش در رقابت های قهرمانی کشور و مسابقات انتخابی به رقابت های قهرمانی آسیا دعوت شوند.

فولاد نی ریز پس از 9 سال به بهره برداری می رسد؟

فرماندار شهرستان نی‌ریز بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال بخش احیای این کارخانه که شامل تولید آهن اسفنجی است به بهره‌برداری می‌رسد

مخلان انتخابات ممسنی به اشد مجازات محاکمه شوند/معارفه رئیس دادگستری جدید ممسنی

قاضی ارشد استان فارس همچنین با اشاره به پرونده مخلان نظم و امنیت مردم در جریان انتخابات در شهرستان ممسنی از پیگیری مسوولان قضایی استان در راستای اعمال اشد مجازات قانونی برای متهمان این پرونده خبر داد

چند طرح عمرانی بزرگ شهرداری شیراز؛به زودی

شهردار شیراز از ساخت پنج طرح بزرگ عمرانی در شهر شیراز به‌مناسبت هفته شیراز و عید مبعث رسول‌اکرم (ص) خبرداد.

اغفال گر زنان و دختران دستگیر شد

کلاهبردار اینترنتی که با اغفال زنان و دختران 400 میلیون ریال از آنان اخاذی کرده بود، دستگیر شد .

حمایت مالی از پایان نامه های دانشجویی؛توسط آستان مقدس احمدی و محمدی

معاونت پژوهش و فناوری اطلاعات این آستان مقدس از پایان نامه های دانشجویی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مرتبط با حوزه هایی چون دین ، فرهنگ ، هنر ، تبلیغات و ارتباطات اسلامی ، گردشگری دینی ، معماری و شهرسازی حمایت مادی و معنوی می کند.

پارسی ها سال گذشته 800 میلیارد به نیازمندان کمک کردند

قائم مقام کمیته امداد استان فارس گفت: سال گذشته در بخش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان فارس ۸۰۰ میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان جذب شد.

برای رفع مشکلات صنایع فارس،کلینیک صنعت دایر می شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای طرح کلینیک صنعت در این استان خبر داد و گفت: در این طرح برای برون‌رفت صنایع از مشکلات برنامه‌هایی پیشنهاد و اجرایی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش:اعتراض فرهنگیان به حق است/مدیر کل فارس:دموکراسی باید از پیش دبستانی شروع شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:'حرف حق' معلمان را دولت و وزارت آموزش و پرورش در دستور کار پیگیری قرار داده اند

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: تمرین دموکراسی، ارتقای اعتماد به نفس، توسعه خلاقیت و روحیه جستجوگری در دانش آموزان باید از دوره پیش دبستانی و ابتدایی آغاز شود.

فرهنگیان دریادل شیرازی، رکورد دار یتیم نوازی

فرهنگیان شیراز با پرداخت ماهانه ۱۴۰ میلیون ریال،رکورددار حمایت از نیازمندان در بین سازمان‌ها و ادارات سطح استان فارس هستند.واقعا باید به فرهنگیان پرمهر دست مریزاد گفت که در میان این همه سازمان و ادارات پر دک و پز درس مهرورزی و محبت دادند...

برنامه های روز شیراز امسال،در سی سال گذشته بی سابقه بوده؟؟؟!!!/نام رالی خاورمیانه در واقع رالی روز شیراز است!!!

معاون فرهنگی شهرداری شیراز مدعیست که برنامه های امسال روز شیراز در 3 دهه گذشته بی سابقه بوده است! بر اساس گفته های معاون فرهنگی شهرداری شیراز می توان هر اتفاقی را که در این ایام می افتد(خواه مرتبط با جنس و فرمت مشخص برنامه های روز شیراز باشد و خواه بی ربط) جزو برنامه های روز شیراز به حساب بیاوریم.مثلا اگر هیأت دولت در این ایام به شیراز سفر کرد بگوییم مراسم استقبال از هیأت دولت یکی از برنامه های روز شیراز است!

اکثر مسئولان فارس در جلسه هماهنگی سالگرد ارتحال امام شرکت نکردند

جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) استان فارس،یکشنبه بیستم اردیبهشت 94 درشیرازبرگزارشد اما این جلسه با تذکر میزبان یعنی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان روبه رو شد که از حضور نداشتن همه مسوولان دعوت شده، گلایه کرد.

صندوق خاتم نفیس، پس از 14 سال زحمت، بزودی رونمایی می شود

استاد چیره‌دست خاتم شیراز گفت: بزودی 2 اثر خاتم ماندگار از شیراز به دنیا معرفی خواهد شد.

مترو شیراز از اول مهر 12 ساعته می شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز از افزایش ساعات فعالیت متروی شیراز از پنج ساعت به ۱۲ ساعت خبرداد.

تریاک خانی را در مزارع خودمان بجویید!

تریاک «خانی» نه از مزارع افغانستان می‌آید و نه توسط پیچیده‌ترین باندهای موادمخدر از میانمار و آزمایشگاه‌های پیشرفته قاچاقچیان. تریاک خانی را در استان فارس عمل می‌آورند، در استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد یا کرمان.

چاه ها،توان را از منابع آبی فارس گرفته اند

پنجمین کارگروه سیستم یکپارچه حفاظت از منابع آب و امور مشترکین در شرکت آب منطقه ای فارس خبرهای خوبی از حال و روز سفره های آب زیر زمینی فارس نداشت ، در این کارگروه اعلام شد 70 هزار چاه مجاز و 20 هزار حلقه چاه غیر مجاز رمق این سفره ها را کشیده است

توقیف سه اتوبوس حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی امروز گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا ، هنگام گشت زنی در محور ممسنی-رستم به سه دستگاه اتوبوس مظنون و آنها را متوقف کردند .
سرهنگ داود امجدی گفت: این خودرو ها حامل 480 عدد ادکلن، یک دستگاه لباسشویی،دو دستگاه کولر، یک دستگاه تلویزیون، یک هزار و 188 عدد جلد و کاور گوشی تلفن همراه،68 عدد کفش و 30 عدد کیف قاچاق به ارزش بیش از 500 میلیون ریال بودند.

جشنواره ملی رویش در دانشگاه شیراز

کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه های سراسر کشور از 20 تا 22 اردیبهشت در رشته‌های مختلف هنری اعم از موسیقی، تئاتر، شعر، ادبیات، هنر تجسمی، کاریکاتور و ... در دانشگاه شیراز با یکدیگر به رقابت پرداختند

کشف محموله قاچاق 350 میلیونی تلویزیون ال ای دی

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون استان فارس از کشف 19 دستگاه تلویزیون ال ای دی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

پالایشگاه شیراز پس از یک ماه تعمیر شد

با تلاش متخصصان وکارگران داخلی کشور تعمیرات تخصصی بخش های مختلف پالایشگاه شیراز با موفقیت انجام شد.
مدیرعامل پالایشگاه شیراز گفت : بیش از 500 نفر از متخصصان وکارگران کشور درمدت یک ماه تعمیرات اساسی پالایشگاه شیراز را دربخش های محتلف انجام دادند.

مرگ 5 نفر زير چرخ هاي اتوبوس

رخورد يك دستگاه اتوبوس ولوو با يك دستگاه خودرو پرايد در استان فارس، پنج نفر را به كام مرگ فرستاد.

جلسات کانون رهپویان وصال شیراز پس از 16 سال تعطیل شد

جلسات هفتگی این کانون با استقبال بی نظیر مردم و جوانان روبرو می شد به طوری که در جلسات هفتگی این کانون بیش از هفت هزار نفر از مردم و عمدتا جوانان و نوجوانان شرکت می کردند.این کانون به دلیل نفوذ برنامه های فرهنگی و مذهبی در بین مردم و جوانان شهر شیراز، در 24 فروردین ماه 87 با یک حادثه بمب گذاری روبرو شد.

منطقه ارزشمند و حفاظت شده بهرام گور فدای معدن می شود؟

با جدی تر شدن بحث فعالیتهای معدن کاوی در منطقه حفاظت شده «بهرام گور» فارس، کارشناسان امر اعتقاد دارند که این اقدامات خطر جدی برای حیات زیستمندان منطقه به ویژه گورخر ایرانی است.

کارتونیست جهرمی برنده جشنواره برلین شد

سعید صادقی هنرمند برجسته جهرمی، برنده جایزه ویژه ششمین جشنواره بین المللی کارتون برلین آلمان با موضوع 'جاسوسی' شد.

تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره 567 کارتونیست بود که از 81 کشور با یکهزار و 187اثر شرکت کرده بودند.

یک پلنگ دیگر . . ./3 پلنگ از 8 پلنگ کشته شده امسال در فارس

متاسفانه یک پلنگ ایرانی در بخش صحرای باغ از توابع شهرستان لارستان فارس از بین رفته است.

این پلنگ بالغ احتمالا بر اثر سقوط در یک آب انبار خفه شده است اما اطلاعات دقیقی از علت مرگ این گونه ارزشمند در دست نیست.

استقبال مردم شيراز از 4 شهيد گمنام

پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس با استقبال پرشور مردم و جمعی از مسئولان استان فارس از فرودگاه شهید آیت اله دستغیب وارد شیراز شد

هنگام شهادت 19، 20 ، 21 و 25 سال سن داشتند و در سال های 67 ، 62 و 61 در منطقه عملیاتی فاو ، جبهه شرهانی منطقه عملیاتی محرم و جزیره مجنون در منطقه عملیاتی خیبر تفحص شده است.

پیکر این شهدا روز پنجشنبه همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) در دانشگاه آزاد شهرستان فسا و بیضا تشییع و تدفین شدند.

افتتاح مجموعه ورزشی بعثت شیراز با حضور مهدی مهدوی کیا

عصر دوشنبه 21 اردیبهشت در آیین افتتاحیه مجموعه بعثت ورزشی شیراز با حضور مهدی مهدوی‌کیا بازیکن تیم ملی فوتبال ایران انجام شد،مهدوی کیا گفت: فدراسیون ورزش مدارس کشور تشکیلاتی تخصصی است که بیش از هر حوزه دیگری به ورزش قهرمانی توجه دارد

سرمازدگی،خسارت 800 میلیارد ریالی به مزارع فارس وارد آورده

کارشناس زراعت و باغبانی مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهمن با بیان اینکه این سرمازدگی 800 میلیارد ریال خسارت وارد کرد افزود: سرمای شدید موجب خسارت به باغات انگور، سیب، بادام ، گردو و مزارع کلزا، جو و گندم شده است.

این مقدار اعتبارات جواب گوی اطفاء حریق جنگلهای شیراز نیست

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز گفت: اعتبارات در جهت اطفاء حریق در جنگلهای شیراز کافی نیست و نیاز به قرقبانهای فصلی و وسایل پیشرفته اطفاء حریق داریم.

خودسوزی،دختر دانشجو را به کام مرگ فرستاد/او متولد 74 بود

یک دانشجوی دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز که روز 17 اردیبهشت اقدام به خودسوزی کرده بود، بامداد دوشنبه در اثر شدت سوختگی درگذشت.این دختر متولد 1374 و ساکن شیراز بود.

خواهر و برادر نابینایی که حافظ قرآن شدند

دو خواهر و برادر معلول جسمی و حرکتی استان فارس که در نابینایی مطلق به‌سر می‌برند، موفق به حفظ قرآن شده‌اند.

علی‌اصغر و سمیه کاویانی دو خواهر و برادر معلول استان فارس از روستای پیرسبز بخش قائمیه شهرستان کازرون هستند که با توجه به مشکلات معلولیت جسمی و حرکتی، نابینایی مطلق و همچنین بی‌‌سوادی در مؤسسه قرآنی فرهنگی، بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه کازرون موفق به حفظ 27 و 13 جزء قرآن کریم شده‌اند.

اجلاس شهرداران و رؤسای 31 مرکز استان در شیراز

پنجاه‌ویکمین اجلاس مشترک روسای شوراها و شهرداران مراکز استان‌ها 23 و 24 اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز به میزبانی شورای شهر و شهرداری شیراز برگزار شد.

31 تن از روسای شوراها و نیز 31 نفر از شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور در این اجلاس دو روزه میهمان مردم شیراز بودند.

بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور به صنعتگران شیراز واگذار شد

اداره امور شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی جنوب کشور به هیئت‌مدیره منتخب صنعتگران واگذار شد.

شیراز پایتخت هنری ایران

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه شیراز پایتخت هنر کشور است، گفت: استان فارس و شهر شیراز به عنوان شهری که سابقه تمدنی بالایی در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارد و بسیاری از شعرای نامی ما از جمله حافظ و سعدی و بسیاری دیگر از این خطه رشد و حیات و به آثار ماندگاری خلق کرده اند.

بوکسور نورآبادی در تیم ملی

سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس ایران،بوکسور نورآبادی را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.

تغییر مکان برگزاری نمازجمعه شیراز

زین پس نماز جمعه شیراز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) اقامه می‌شود

سرقت مسلحانه از بانک در بلوار نیایش شیراز

پیش از ظهر روز سه شنبه چند سارق مسلح به یکی از شعب بانک تجارت در خیابان نیایش واقع در بولوار چمران شیراز حمله کردند و مقادیری پول به سرقت بردند.

دانش آموزان و دانشجویان تک بعدیند و هیچ چیز بلد نیستند

رئیس دانشگاه شیراز تمرین مهارتهای زندگی را حاصل این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: یکی از کمبودهای جامعه امروز ما بویژه در میان دانش آموزان و دانشجویان تک بعدی بودن است که مهارت زندگی را نمی آموزند.

10 کیلومتر به مترو شیراز اضافه شد

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه با بهره برداری از ایستگاه شاهد در فاز یک قطار شهری شیراز ، 10 کیلومتر به طول خطوط قطار شهری افزوده شد ادامه داد: علاوه بر توسعه خطوط قطار شهری شیراز و افزایش 3 ساعته خدمات رسانی ، تعداد ایستگاه های بهره برداری شده این خط به 6 ایستگاه رسید .

ورزش در مدارس فارس جدی می شود؟

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان فارس گفت: برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی مدارس استان فارس، بسته‌های تجهیزات ورزشی در نظر گرفته شده است.

اثر از دانشگاه آزاد فسا و دانشگاه هنر شیراز در بخش بین الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی

۲۲ نمایش بخش صحنه ای و ۲۴ نمایش بخش بین الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شدند.

حذف یک پایه تحصیلی از سال آینده/برای ثبت نام نیاز به حضور در مدرسه نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز در گردهمایی مدیران آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس در شیراز گفت : با توجه به استقرار پایه ششم ابتدایی از سال تحصیلی 91- 92 ، در پایه اول دوره دوم متوسطه از سال تحصیلی آینده ورودی نخواهیم داشت وی بااشاره به طراحی و ایجاد سامانه الکترونیک ثبت نام از دانش آموزان گفت: امسال تنها والدین و دانش آموزان پایه های اول و هفتم باید برای ثبت نام در مدارس حضور یابند. .

نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي و صوتي و تصويري در شیراز برگزار شد

در این نمایشگاه که در 6 هزار متر مربع فضای مسقف نمایشگاهی برپا شد 50 شرکت داخلی و نمایندگانی از شرکت های ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی، کره جنوبی، چینی و تایوانی حضور داشتند .

شرکت کنندگان در این نمایشگاه آخرین تولیدات خود شامل انواع لوازم صوتی و تصویری ، یخچال ، کولر، اجاق گاز، بخاری ، لباس شویی و دیگر ملزومات خانگی را در قالب 250 غرفه به نمایش گذاشتند

ويژه برنامه هاي شهادت امام موسي کاظم (ع ) در حرم شاهچراغ برگزار شد

قرائت قرآن، مرثیه سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت (ع) از ویژه برنامه هایی بود که در حرم های احمدی و محمدی(ع) برگزار شد.

سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی با موضوع تبیین شخصیت امام موسی کاظم (ع) ، گردهمایی هزار حافظ کل قرآن کریم در حرم شاهچراغ (ع) ، تجمع بزرگ عزاداران با حضور 80 هیأت مذهبی استان فارس، نوحه خوانی و مداحی حاج نجف روستا ، اطعام زائران ، مراسم لاله گردانی خدام و عزاداری در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) از دیگر برنامه های شهادت هفتمین امام شیعیان در حرم نورانی حضرت شاهچراغ (ع) بود.

طوفان تغییرات فارس در راه است...

در استان فارس خبر می‌رسد که بعد از سفر رئیس جمهور، استاندار دست به کار شده و به زودی تغییرات زیادی در سطح استانداری آغاز خواهد شد.

یک مقام آگاه در استاندار فارس می‌گوید: در روزهای آینده تنی چند از فرمانداران و مدیران شرکت‌های استانی که همسو با دولت تدبیر و امید نبودند٬ از مسئولیت خود برکنار می‌شوند و خود استاندار پیگیر این مسئله است که مدیران حتما همسو با منویات دولت اعتدال باشند.

وی تاکید می‌کند: در حال حاضر لیست بلندی از پیشنهاد برای تغییر در مدیران استان پشت در اتاق وزارتخانه‌های مختلف معطل مانده است.

تجمع روحانیون شیراز در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر

روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه شیراز با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز خواستار عدم اجرای حکم شیخ نمر شدند.

جشنواره "زیبایی اسب های اصیل ایرانی" در شیراز

جشنواره کشوری «زیبایی اسبان اصیل ایرانی» 23 تا 26 اردیبهشت‌ با حضور رئیس و دبیر فدراسیون سوارکاری کشور در باشگاه سوارکاری پارس کیلومتر 42 جاده شیراز - سپیدان برگزار شد.

23 تا 24 اردیبهشت‌ جشنواره اسبان نژاد ترکمن و 25 و 26 اردیبهشت‌ جشنواره اسبان نژاد دره‌‌شوری برگزار شد

تیم فوتبال بهمن شیراز به دسته اول کشور صعود کرد

تیم فوتبال بهمن شیراز برغم شکست برابر استقلال آبی تهران به عنوان تیم نخست گروه دوم به مسابقات دسته اول کشور صعود کرد.

شیرازی ها، سردمدار خاتم کاری عتبات عالیات

مام صندوق‌های داخل عتبات نیز که بر روی سنگ قبر داخل ضریح قرار می‌گیرد خاتم شیراز است و از با قدمت‌ترین سنگ‌ها کار شده است صندوق‌های امام موسی کاظم و امام جواد(ع) برای 530 سال قبل و صندوق حرم حضرت علی (ع) برای 360 سال پیش از کار شیرازی‌ها است.

قالیباف در شیراز:دولت باید مسائل کلان را انجام دهد و شوراها مسائل محلی

شهردار تهران گفت: در مسیری که کشور برای توسعه و پیشرفت انتخاب کرده است، راهی جز تقویت نهاد شوراها و مدیریت محلی وجود ندارد.

حافظان قرآن از سراسر کشور در شاهچراغ

گردهمایی حافظان کل قران کریم با حضور هزار و 62 حافظ قرآن از سراسر کشور در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گشایش یافت.

تجليل از 3 چهره ماندگار علمي در دانشگاه شيراز

در مراسمی که به همت جمعی از دانش آموختگان دانشگاه شیراز برگزار شد از مقام علمی افسانه صفوی ، سید حبیب فیروزآبادی و ناصر ایران پور سه دانشمند برتر جهان اسلام و از اساتید بخش شیمی این دانشگاه تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار